Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 04, 2024 5:54 am

Teraz jest So maja 04, 2024 5:54 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor
PostNapisane: Wt cze 07, 2016 5:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 06, 2015 6:25 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Pytanko dotyczy nowo zakupionego podwozia spec-r s2. To mój pierwszy kontakt z prawdziwym modelem on-road.Autko w porównaniu do TT-01 to niebo a ziemia ale jedno mnie od razu zastanowiło. Mianowicie brak dyfra na przedniej osi. Zawsze myślałem że dyfer jest montowany na każdej osi napędowej, a tym bardziej że jest ona skrętna. Przecież podczas zakrętu przy braku dyfra oba koła kręcą się z tą samą prędkością. Już na pierwszej jeździe autkiem zauważyłem, że chyba przez brak przedniego cyfra łatwo można autko wprowadzić w drift ale czy taki brak dyfra z przodu ułatwia ogólne prowadzenie? Również oglądając konstrukcje podobnych modeli (x-ray T3, asso tc6) też nie ma u nich przedniego dyfra ale jak oglądam na yt. różne zawody to nie mogę z podziwu wyjść jak te auta cholernie kleją się nawierzchni na zakrętach. U mnie przy większych prędkościach wejście w zakręt lub dodanie gazu przy wyjściu kończy się zarzutem tyłka i koniec(olej w dyfrze gęstości 1000wt – jak zaleca producent). Czy możecie mi wytłumaczyć dlaczego producent nie daje na przód dyfra i co można osiągnąć wstawiając sobie taki dyfer na przód.

_________________
spec-r s2, turnigy trackstar


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 08, 2016 9:09 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Kiedyś jeździłem z dyfrem na przodzie ale prędkość w zakręcie była mniejsza.
Nie wiem jakie masz opony ale dobre zawodnicze to podstawa. Jak się możesz domyśleć komplet takich to wydatek ok 150zł.
Później poczytaj o ustawieniach modeli on-road i zacznij wprowadzać zmiany w geometrii zawieszenia.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So cze 11, 2016 11:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 05, 2005 11:03 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Ruda Śląska
Cytuj:
jak te auta cholernie kleją się nawierzchni na zakrętach


Musisz też wziąć poprawkę na to, że na zawodach zazwyczaj tor jest idealnie przygotowany: idealnie wyczyszczony, potraktowany środkami zwiększającymi przyczepność, "nagumowany" przez xxx modeli jadących po tym torze, a każdy z tych modeli ma opony smarowane płynami zwiększającymi przyczepność.

Oprócz w/w (co ma ogromne znaczenie) oczywiście istotne jest też ustawienie zawieszenia: rollcenter, anty-roll bar'y, camber, caster, prześwit, twardość sprężyn i olej w amorkach i dyferencjale.

plus trzeba doliczyć na koniec (choć może warto by o tym wspomnieć na początku) Ci goście są niezwykle utalentowani i umieją świetnie sterować swoimi modelami


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest So maja 04, 2024 5:54 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL