Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 18, 2024 7:12 pm

Teraz jest So maja 18, 2024 7:12 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor
PostNapisane: So sie 03, 2013 10:43 am 
Offline

Dołączył(a): So cze 29, 2013 7:59 pm
Posty: 166
Hej mam pytanie posiadam autko 1/16 "chinczyka" z napędem na 4 koła i zastanawiam się czy bez żadnych konsekwencji mogę wyciągnąć wałek napędzający i rozłączyć napęd z przodu i zostawić napęd tylko na tylną oś? zębatki w układzie różnicowym i przekazujące napęd na osie (nie atak i odbiór tylko te w w dryfie) to plastik i zastanawiam się czy wtedy tył nie będzie jakoś nadmiernie obciążony i szybciej się zużywały zębatki? czy lepiej zostawić napęd na 4 koła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 03, 2013 10:51 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Bez problemu można wyjąć wałek, ale taki maluch będzie się trudno prowadził z napędem na tył. Można też wyjąć przednie półosie, żeby zmniejszyć opory.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 03, 2013 12:15 pm 
Offline

Dołączył(a): So cze 29, 2013 7:59 pm
Posty: 166
Oki to jeszcze spytam się czy trzeba dać koniecznie smar do skrzyni biegów czy rzeczywiście powoduje zmniejszenie zużycia zębatek? jak tak to jaki smar dać? skrzynia biegów wygląda tak

http://img827.imageshack.us/img827/338/qz2r.jpg

składa się z takich zębatek i obudowy

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/14214.jpg
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/118B-503.gif
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/118B-500.jpg

temat już wcześniej poruszałem jako przykład podałem dwa smary:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24457__TrackStar_White_Grease_5g_.html 5g za 2,45$
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24460__TrackStar_Pro_AW_Grease_5g_.html 5g za 3,54$
tylko nie wiem na ile takie 5 gram starcza czy któryś z tych smarów jest właściwy czy lepiej kupić coś w PL. Jeden z kolegów z tego forum powiedział, że na tył mogę dać smar grafitowy. Ale wydaje mi się że to nie najlepszy pomysł i po za tym tu chodzi o przednią skrzynię biegów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 03, 2013 12:29 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
To nie jest skrzynia biegów tylko dyferencjał.
Ten pierwszy jest do plastiku.
Obojętnie jaki dasz to będzie dobrze.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 03, 2013 12:44 pm 
Offline

Dołączył(a): So cze 29, 2013 7:59 pm
Posty: 166
wiem zawsze pisze dyferencjał (dryf) ale teraz napisałem skrzynia biegów gdyż tak napisali Chińczyki "Front Gearbox Complete" a tłumacz google słowo Gearbox przetłumaczył skrzynia biegów :P
a pisząc że obojętnie który dam do tyczyło się dwóch wskazanych prze ze mnie w linku czy naprawdę mogę iść do Castoramy i kupić zwykły tani smar grafitowy? Po za tym te 5 g to na ile starczy i ile tego smaru należy dać i gdzie? i jak nałożyć? czy mam posmarować wszystkie zębatki czy tylko te 2 dwie http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/118B-503.gif? dać na same zębatki czy do obudowy trochę też?
P.S. dzięki za wyrozumiałość dla nowicjusza i pomoc :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 03, 2013 2:00 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Ja kiedyś stosowałem smar z teflonem i było ok.
Dajesz tylko trochę na zębatki, do obudowy nie trzeba, bo po co ?

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sie 25, 2013 11:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr cze 23, 2010 10:54 pm
Posty: 325
Hmmm zastanawiam się tylko po co z 4wd na 2wd przechodzić? Coś to da po za zmniejszeniem sterowności, stabilności itp? Tym bardziej że modele 2wd są inaczej zbudowane, z 4wd nie zrobisz dobrze jadącego 2wd :)

_________________
TeamC TC02 EVO: Reventon Pro, SP 8.5R, Bluebird, Turnigy, Sanwa

Na sprzedaż skrzynki, organizery, pojemniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 26, 2013 6:01 am 
Offline

Dołączył(a): So cze 29, 2013 7:59 pm
Posty: 166
sprawdzałem i rzeczywiście jak zrobiłem napęd tylko na tył to autko kręciło ciągle bączki do utrzymania było tylko na asfalcie choć łatwo nie było. Otóż konstrukcja mojego chińczyka jest tak głupia że przednie koła wrzucają masę piachu kamyczków, który wlatuje prosto między zębatki lub co gorsza zapylają mi cały silnik :( Ale już teraz oficjalnie mogę powiedzieć nie ma to najmniejszego sensu jak auto jest 4WD to takie musi być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Teraz jest So maja 18, 2024 7:12 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL