Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest N maja 19, 2024 2:33 am

Teraz jest N maja 19, 2024 2:33 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Cz maja 30, 2013 2:14 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 24, 2012 10:47 am
Posty: 49
witam
problem polega na zbyt wysokiej tem silnika juz po 1 min jazdy- 80°C
na lipo 2s wszystko ok ale na 3s sie grzeje
chcialbym poczatkowo ustawic to programowo zmniejszyc punch i timing-(mam ustawic wieksza wartosc czy mniejsza?)
jaka zebatke kupic?(nie chce eksperymentowac bo koszt 1szt to 50zl)
hpi e firestorm bezszczota castle 4600kv
atak 19T odbior 87
lipo 5000mah 3s 30c
regulator (hpi reload v2) ustawiony na default (timing 15,00)
dzieki za porady
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 30, 2013 2:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Mniejszy timing mniejsza temperatura, większy, większa.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 30, 2013 4:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 14, 2012 10:44 pm
Posty: 524
Lokalizacja: Suwałki
Silnik z takim kv to raczej 2s, a jak już jeździsz na 3s to mniejszy atak, spróbuj coś 14-16. Oprócz tego kup radiator z wiatrakiem na silnik takie coś potrafi naprawde mocno zbić temperature.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 30, 2013 4:39 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 24, 2012 10:47 am
Posty: 49
wiatrak na silniku fajna sprawa ale raczej niemozliwa dla tego modelu- hpi e firestorm, silnik z tylu, chyba ze masz jakies propozycje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 30, 2013 4:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Tak wiatrak/radiator odpada.
Zaraz sprawdzę jakie przełożenie jest do tego silnika dobre i tu napiszę.

Niestety nic ciekawego nie znalazłem. Tu trzeba podejść eksperymentalnie.
Ja bym założył tak jak kolega wyżej wspomniał atak 16 bo 14 to już się robi prędkość teoretycznie taka jak przy 2S.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 09, 2013 8:20 pm 
Offline

Dołączył(a): N cze 02, 2013 7:20 pm
Posty: 21
Witam, podepnę się do tematu. Posiadam e-firka flux, podobnie jak kolega wyżej. Wszystko jest stockowe, nic nie zmieniałem. Jeżdżę na pakiecie 2s i silnik również staje sie gorący. Nie mam termometru żeby go zmierzyć, udaje mi się go dotknąć i trzymać przy nim rękę bez poparzeń więc zakładam, że temp. to max 60 stopni. Jest to mój pierwszy model i nie wiem czy takim stan rzeczy jest w porządku. Jeszcze jedną rzeczą, na którą zwróciłem uwagę to większa moc silnika przez kilka minut na max. naładowanym pakiecie. To normalne z powodu spadku napięcia? Czy wynika to ze wzrostu temperatury?

Pozdrawiam

_________________
E-Firestorm Flux | Himoto EMXT-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 09, 2013 8:32 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt kwi 17, 2012 9:58 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Łódź
60* nie szkodzi silnikowi. Możesz założyć mniejszą zębatkę atakującą, żeby obniżyć temp. Spada wtedy prędkość max.
rykukuku napisał(a):
Jeszcze jedną rzeczą, na którą zwróciłem uwagę to większa moc silnika przez kilka minut na max. naładowanym pakiecie. To normalne z powodu spadku napięcia?

Pomyśl przez chwilę :roll: Czy ta sama żarówka "dostająca" 1,5V świeci tak samo mocno jak na 3V?

_________________
Mugen MBX6 eco US|CC 2650kv|Savox SC-1258TG|4s 90C|ProCircuit
TeamC Jekyll|5,5T BL|60A

Team: RC-Bazarka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 09, 2013 10:03 pm 
Offline

Dołączył(a): N cze 02, 2013 7:20 pm
Posty: 21
Wiem, że świeci słabiej, jednak nie wiedziałem jak dokładnie zachowują się lipole. Czyli ładowarka ładuje do 8.4 potem po chwili jazdy spada do nominalnej wartości 7.4? Trochę niepoważne zmieniać zębatkę w stockowym modelu... Prędzej oddać na gwarancję.

_________________
E-Firestorm Flux | Himoto EMXT-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 09, 2013 10:24 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Napięcie może spaść nawet do 6V. To jest min. bezpieczne dla pakietu napięcie.
Co do zębatki to żaden serwis Ci nie przyjmie modelu dla takiego zabiegu.
Modyfikacje możesz robić jak Ci się podoba.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 09, 2013 10:32 pm 
Offline

Dołączył(a): N cze 02, 2013 7:20 pm
Posty: 21
Chodziło mi o oddanie na gwarancję w sprawie grzejącego się silnika, ale tylko wtedy gdyby było coś nie tak. Skoro wszystko jest w normie, to nie ma tematu :D

_________________
E-Firestorm Flux | Himoto EMXT-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 09, 2013 10:41 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
tak tak 60stopni to norma

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 7:52 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 09, 2012 2:26 pm
Posty: 1045
Lokalizacja: Białystok
Radzę zakupić termometr. Z własnego doświadczenia wiem, że ręką dobrze nie określisz temp. Przykładowo ja jeździłem moim E-Revo i silnik ręką wydawał mi se bardzo gorący, sądziłem, że musze go ostudzić. Zakupiłem termometr i okazało sie, że silnik ma ledwie 40 stopni :mrgreen:

_________________
Off-Road: Traxxas E-Revo|QuicRun 150A/Leopard 4282|Savox SC-1256TG|CVD Axles|RPM Arms|Pro-Line Trencher
SPRZEDAM Tamiya TA-05 Drift


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 9:02 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
KuBa 98 napisał(a):
silnik ręką wydawał mi se bardzo gorący, sądziłem, że musze go ostudzić. Zakupiłem termometr i okazało sie, że silnik ma ledwie 40 stopni

No chyba różnica 3 stopni więcej od ciepłoty ciała aż tak nie parzy... Chyba, że zimą, wtedy są inne odczucia.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 9:44 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 09, 2012 2:26 pm
Posty: 1045
Lokalizacja: Białystok
Zimą jak i wiosną, różnica między moim założeniem, a termometru była dosyć duża :mrgreen:

_________________
Off-Road: Traxxas E-Revo|QuicRun 150A/Leopard 4282|Savox SC-1256TG|CVD Axles|RPM Arms|Pro-Line Trencher
SPRZEDAM Tamiya TA-05 Drift


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 12, 2013 4:55 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 26, 2005 6:56 pm
Posty: 3859
Lokalizacja: Warszawa
50C już niektórych parzy... tak jak koledzy napisali termometr.... wydatek ok. 80zł

_________________
Pozdrawiam Serdecznie,

Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest N maja 19, 2024 2:33 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL