Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:51 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:51 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor
PostNapisane: N kwi 24, 2016 7:44 pm 
Offline

Dołączył(a): N wrz 27, 2015 11:41 am
Posty: 21
Witam!

Kolega poprosił mnie o pomoc przy naprawie jego "baji" produkcji motorking.
Uszkodzony był silnik - pękł cylinder u podstawy i wiele innych ***** które dyskwalifikowały silnik. Jeśli będzie potrzeba to wrzucę zdjęcia.
Muszę przyznać że doświadczenia z petrolami nie mam żadnego, jednak wielokrotnie naprawiałem małe dwusuwy w maszynach typu piły łańcuchowe, kosy - skomplikowanie silnika w ich przypadku jest praktycznie takie samo. Do tego instrukcja od modelu jest na tyle szczegółowa że po prostu nie da się tego silniczka źle złożyć ;-)
Kolega zakupił części produkcji Rovana. Wał, tłok-sworzeń-pierścień-łożysko główki korbowodu-zabezpieczenia sworznia, cylinder, komplet uszczelek, świeca. Kartery, łożyska i simmeringi zostały stare (łożyska były w porządku, a simmeringi to nie tyle oszczędność to chyba pominięcie...).
Od razu przy montażu zwróciłem uwagę na to, że pierścień tłoka dołączony do zestawu jest dziwny. Przerwa na zamku to około pół centymetra! (na starym tłoku części milimetra). Do tego tłok dało się włożyć do cylindra bez "walki z pierścieniem". Wydawało mi się to dziwne, ale cóż - części nowe, doświadczenia z tymi silnikami nie mam. Silnik złożony na 101% poprawnie i zgodnie z zasadami: powierzchnie przylegania uszczelek dokładnie oczyszczone, wszystko co pracuje smarowane olejem, śruby skręcane małym kluczem dyno zgodnie z momentami opisanymi w instrukcji baji HPI. Gaźnik był sprawny, więc tylko go dokładnie wyczyściłem. Przerwa na cewce ustawiona na 0.3mm, iskra bardzo silna.

Efekt jest taki, że silnik nie odpala. :D
Paliwo świeże, świeca mokra (więc mieszanka dostaje się do cylindra), iskra solidna i o właściwej barwie (nowa świeca), gaźnik ustawiony na standard. Nawet troszeczkę nie zagada.

Już przy składaniu silnika zwróciłem uwagę na to, że kompresja jest tak słaba, że mogłem palcami kręcić gołym wałem (nie kołem zamachowym czy mocowaniem sprzęgła - po prostu palcami za osie wału) mimo wkręconej świecy. Otwór świecy zatykam palcem i bez problemu utrzymuję go przy kręceniu szarpanką - nie czuję nawet jakoś specjalnego ciśnienia. Niestety nie dysponuję manometrem do pomiaru sprężania, ale przy innych małych dwusuwach nigdy nie widziałem tak słabej kompresji.

Czy możliwe jest, że nowe części od chińczyka są źle wykonane, lub sprzedający źle skompletował komplet na dany silnik?
A może coś innego zasugerujecie?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:51 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL