Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr maja 15, 2024 12:44 am

Teraz jest Śr maja 15, 2024 12:44 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor
PostNapisane: Cz kwi 24, 2014 7:29 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 10, 2011 6:58 pm
Posty: 30
Witam serdecznie, dzięki poradą kolegów z forum stałem się posiadaczem baji 5b ss używanej, po zakupie postanowiłem zrobić generalny przegląd więc baja rozebrana na części pierwsze, i teraz mam parę pytań.
1- na górnych wahaczach od strony zwrotnic były luzy, po zakupie nowych końcówek luz dalej jest, czy to jest normalne.
2- jedna szczęka sprzęgła jest wytarta tylko na środku czym to może być spowodowane, łożyska ok, kosz raczej nie ma bić.
3- czy na shafcie od hamulca powinny być dwie tulejki, bo ja mam tylko jedną i shaft strasznie lata, a w instrukcji nie mogę się doczytać .
4- i ostatnie pytanie czy Macie jakiś patent na ochronę dolnego tylnego mocowania amortyzatora bo moje prawie całkowicie są przetarte.
z góry dziękuje za odpowiedzi pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 28, 2014 4:13 am 
Offline

Dołączył(a): So lip 27, 2013 3:03 pm
Posty: 171
Jakies foto pogladowe dasz rade zamiescic?
1. Co masz na mysli mowiac o luzie na wachaczach i czy to tylnie czy przednie?
2. Moze jakis kamyk sie dostal i je tam wytarlo? zobacz w dzwonie jest jakis zadzior?
3. same dyski lekko lataja i jest to naturalne. One nie sa na stale umocowane w jednym miejscu.
4. kawalek blaszki i wycinanie zeby dopasowac ksztalt?

Wystukane telekineza dwa razy w rynne raz w parapet przy pomocy przyczlapki od klekotki z bulgatorkiem

_________________
OFF-ROAD Baja 5sc SS /26 Fuelline / RPM / Savox / Kraken Class1TSK / DIY mods


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 28, 2014 8:28 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 10, 2011 6:58 pm
Posty: 30
Witam dzięki za odpowiedz, z hamulcami się uporałem brakowało jednej tulejki, sprzęgło na razie obróciłem o 180 stopni i zobaczę co będzie się działo, fotek nie zrobiłem a baja już w całośći.
Te luzy,https://plus.google.com/photos/112516054608650154232/albums/6007411369532401185 na dwóch fotkach pokazuje o co mi chodzi, tak jak pisałem wcześniej końcówki nowe dalej mają luz .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 28, 2014 10:58 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 27, 2013 3:03 pm
Posty: 171
Tylnie to wg mnie nie siedzi prawidlowo. za bardzo wystaje. tak jakby kula nie byla obsadzona w mocowaniu.
to powinno wygladac tak
[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/04/29/nazutube.jpg[/IMG]
Tutaj pogladowo jakies starsze foto jak bylem w trakcie budowy.
Stad mozesz miec luz.
przednie moze byc ten sam temat albo juz jest wyrobione i masz do wymiany plastikowe elementy gornych wachaczy. to jakies grosze kosztuje.
Z obracaniem sprzegla to poczytaj czy to tak do konca zdrowe bo ja nie do konca jestem przekonany ze to dobre rozwiazanie.
Pamietaj ze ono lapie na zasadzie sily odsrodkowej.
Polecam tez zagraniczne fora strikte dla skali 1.5 jest tam skarbnica wiedzy co i jak z czym oraz mega duzo tutoriali jak samemu porobic fajne mody.

Wystukane telekineza dwa razy w rynne raz w parapet przy pomocy przyczlapki od klekotki z bulgatorkiem

_________________
OFF-ROAD Baja 5sc SS /26 Fuelline / RPM / Savox / Kraken Class1TSK / DIY mods


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 29, 2014 6:37 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 10, 2011 6:58 pm
Posty: 30
Już trochę przeglądałem różne fora, ja wymieniłem tylko te plastikowe końcówki, a z tego co wyczytałem to trzeba wymieniać cały komplet, bo sam plastik nic nie daje, więc jedno z głowy.
Mam jeszcze jedno pytanie, dziś po ostrych próbach urwała się śruba trzymająca zębatkę atakującą u mnie podwójną, czytałem że to ich bolączka, podobno śruba tytanowa załatwia sprawę, czy tak jest ?.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 01, 2014 5:21 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 27, 2013 3:03 pm
Posty: 171
sruba tytanowa nie zalatwia problemu. Ale mod na srube bardzo pomaga i w prawie calkowicie eliminuje problem.

Wystukane telekineza dwa razy w rynne raz w parapet przy pomocy przyczlapki od klekotki z bulgatorkiem

_________________
OFF-ROAD Baja 5sc SS /26 Fuelline / RPM / Savox / Kraken Class1TSK / DIY mods


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So maja 03, 2014 3:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 10, 2011 6:58 pm
Posty: 30
Jeżeli Koledze chodzi o to https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.davesmotors.com%2Fhpi-86712-pinion-gear-heat-sink.html&ei=KPRkU56TCOap7AbkIQ&usg=AFQjCNENGuwjUiX7rAiyIgDM3e8rcaWZzw
to u mnie się nie sprawdzi bo ja mam przekładnie dwu biegową, trochę jeszcze poczytałem i wynika na to że, muszę kupić aluminiowe trzymania dzwona sprzęgła, bo na plastikowej tak jak u mnie, sprzęgło wyciera się nie równo, dzwon dostaje bić i dlatego też urywa się śruba.
Mam jeszcze jedno małe pytanie, bo trochę szukałem ale nie wiele o tym jest, jak to jest z zakupami na DDM RACING ?. cłem, podatkiem, koszt wysyłki, nigdy nic nie kupowałem z zagranicy i nie mam zielonego pojęcia jak to się odbywa, bardzo był bym wdzięczny za odpowiedz dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 04, 2014 8:15 am 
Offline

Dołączył(a): So lip 27, 2013 3:03 pm
Posty: 171
informacje 100% od urzedu celnego odnosnie sciagania z usa i uk z wykladnia i wyjasnieniami jak liczyc i dlaczego :

PYTANIE :

Witam
 
Mam pytanie z jakimi opłatami musiałbym liczyć się w przypadku zamówienia towaru jako osoba prywatna ze stanów zjednoczonych na własny użytek ?
 
W dużej mierze będą to części do modeli RC ( zdalnie sterowanych ). 
Przykładowo :
http://www.dgiracing.com/4-wheel-hydrau ... -hpi-baja/
 
 
Dodatkowo czy w przypadku zakupu w sklepach online i wysyłki towaru z UK naliczane są jakieś dodatkowe opłaty celne / skarbowe ?
 
Każdorazowo zakupu oscylowały by w przedziale 100-600 USD ( 600-2000 Pln )
 
Z góry dziękuję za wyczerpującą informacje i rozwianie wątpliwości.


ODPOWIEDZ :


CENTRUM INFORMACJI SŁUŻBY CELNEJ w odpowiedzi na wiadomość e-mail - o treści jak poniżej - uprzejmie informuje, co następuje:

Przesyłki „pocztowe” otrzymywane z państw trzecich (niebędących członkami Unii Europejskiej) są traktowane tak samo, jak każde inne importowane towary. Zatem przesyłanie towarów do Polski spoza terytorium UE wiąże się – za wyjątkiem zwolnień wynikających wprost z przepisów prawa – z koniecznością uiszczenia przywozowych należności celnych i podatkowych, niezależnie od tego, czy towary te:
•        zostały zakupione, czy też otrzymane bezpłatnie; 
•        są nowe, czy używane;
•        są przeznaczone na prywatny użytek, czy ostatecznie sprzedawane.

Przesyłki o niewielkiej wartości
Zgodnie z postanowieniami art. 23 i 24 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz.Urz.UE. L 324, z 10.12.2009, str. 23, z późn. zm. – zwane dalej: WSZC) zwolnione od cła są przesyłki wysyłane bezpośrednio z państwa trzeciego (np. z USA) do odbiorcy znajdującego się na terytorium UE (np. w Polsce), zawierające towary o niewielkiej wartości, tj. towary których rzeczywista wartość nie przekracza 150 euro na przesyłkę. Zwolnienia tego nie stosuje się do: wyrobów alkoholowych; perfum i wód toaletowych; tytoniu i wyrobów tytoniowych.
Jak wynika z powyższego zwolnienie od cła dla przesyłek wysyłanych z państwa trzeciego do odbiorcy w UE, zawierających np. towary zakupione na aukcji internetowej, uzależnione jest zarówno od wartości tych towarów, jak i od ich rodzaju (oba warunki muszą zostać spełnione łącznie). 
Ponadto należy mieć na uwadze, iż w myśl art. 51 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz.U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054, z późn. zm. – zwana dalej: ustawą VAT) w przypadku towarów importowanych w drodze „zamówienia wysyłkowego”, nie stosuje się zwolnienia od podatku VAT.

Wymiar należności
Podstawą wymiaru cła jest wartość celna przywożonych towarów, czyli cena faktycznie zapłacona lub należna za towary, po doliczeniu wszelkich poniesionych opłat (np. kosztów pakowania, ubezpieczenia, transportu). Wysokość stawki celnej zależy w szczególności od rodzaju przywożonych towarów oraz od kraju ich pochodzenia. 
Podstawę wymiaru podatku VAT stanowi wartość celna przywożonych towarów, powiększona o należne cło, a także o należny podatek akcyzowy (tylko jeżeli występuje). Obecnie w naszym kraju „podstawowa” stawka podatku VAT wynosi 23%.

Wysokość stawek (celno-podatkowych) dla określonych towarów można ustalić samodzielnie przy wykorzystaniu przeglądarki krajowego „Systemu ISZTAR – Informacja Taryfowa”, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów http://www.finanse.mf.gov.pl (ścieżka: Cło > Przeglądarka taryfowa), szczegółowy adres/link: http://www.finanse.mf.gov.pl/pl/przegladarka-taryfowa .

W przeglądarce tej prezentowane są zarówno dane unijne (cła, inne środki) pochodzące ze wspólnotowej bazy TARIC oraz polskie dane (VAT, akcyza – tylko dla kodów z ustawy) i niektóre krajowe środki pozataryfowe nie zintegrowane z TARIC. W systemie dostępne są także uwagi do sekcji i działów oraz Noty Wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej (CN) i do Systemu Zharmonizowanego (HS).

Przeglądania Bazy ISZTAR i ustalenia właściwego kodu należy dokonywać hierarchicznie, przechodząc poprzez tzw. drzewo nomenklatury. Po wpisaniu w przeglądarce kraju pochodzenia towaru, należy kolejno uwzględniać właściwą: sekcję (cyfra rzymska), dział (2 cyfry arabskie), pozycję (4 cyfry arabskie), podpozycję (6 cyfr arabskich), kod CN (8 cyfr arabskich), kod TARIC (10 cyfr arabskich), który może być dodatkowo uszczegółowiony o 4 znaki – kod dodatkowy TARIC (cyfry arabskie lub litery).

Zgodnie z pierwszą regułą „Ogólnych Reguł Interpretacji Nomenklatury Scalonej”: tytuły sekcji, działów i poddziałów mają znaczenie wyłącznie orientacyjne; do celów prawnych klasyfikację towarów należy ustalać zgodnie z brzmieniem pozycji i uwag do sekcji lub działów oraz, o ile nie są one sprzeczne z treścią pozycji i uwag, zgodnie z pozostałymi regułami interpretacji.

W ramach udzielania tzw. niewiążących informacji taryfowych Centrum Informacji Służby Celnej ogranicza się jedynie do wskazania możliwej (prawdopodobnej) dla danego towaru pozycji klasyfikacji taryfowej. 

W przypadku towarów, o których mowa z zapytaniu, zgodnie z aktualnym brzmieniem WTC (przykładowo):

·         pozycja  9503 00 30, która zgodnie ze swoim brzmieniem obejmuje: zestawy do składania modeli redukcyjnych (w skali); stawki należności celno-podatkowych wynoszą odpowiednio: cło 0%, VAT 23%;




·         pozycja 9503 00 79, która zgodnie ze swoim brzmieniem obejmuje: pozostałe zabawki i modele, z silnikiem (inne ni z tworzywa sztucznego; stawki należności celno-podatkowych wynoszą odpowiednio: cło 0%, VAT 23%;




Zgodnie z notami wyjaśniającymi do pozycji 9503, pozycja ta obejmuje także możliwe do zidentyfikowania części i akcesoria artykułów objętych niniejszą pozycją, które nadają się do stosowania wyłącznie lub głównie z nimi oraz, pod warunkiem że nie są to artykuły wyłączone uwagą 1. do niniejszego działu.

Powyższa informacja o pozycjach (kodach) nie rozstrzyga o ostatecznej klasyfikacji taryfowej wymienionych towarów. 

Równocześnie informujemy, że zainteresowana osoba może również wystąpić ze stosownym wnioskiem w sprawie określanie klasyfikacji towarów do Nomenklatury Scalonej (CN), odpowiednio:

·         w przypadku faktycznie mającego się odbyć przywozu (importu) lub wywozu (eksportu), w rozumieniu przepisów prawa celnego – na podstawie art. 12 Wspólnotowego Kodeksu Celnego – do Wydziału Wiążących Informacji WIT i WIP Izby Celnej w Warszawie; kontakt: ul. Erazma Ciołka 14a, 01-443 Warszawa; tel. 22-544 75 40, fax 22-544 75 42; http://www.wit.warszawa.ic.gov.pl  ;

·         w innych przypadkach, np. dla celów statystycznych – na podstawie art. 40 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej – do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi; kontakt: ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź; tel. 42-683 92 70, 42 683 92 72,        42 683 92 74,  fax: 42 683 90 10, fax 42-683 90 10, e-mail: KlasyfikacjeUSLDZ@stat.gov.pl ; http://www.stat.gov.pl/lodz/223_PLK_HTML.htm  .




Przesyłki z UE (Wielkiej Brytanii)

Od dnia 1 maja 2004 r., czyli z chwilą przystąpienia Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej (UE) terytorium naszego kraju zostało objęte unią celną. Podstawową zasadą unii celnej jest swobodny, niczym nie skrępowany przewóz towarów pomiędzy państwami tworzącymi wspólny rynek wewnętrzny i będącymi jednocześnie członkami UE. W ramach unii cła przywozowe i wywozowe lub opłaty o skutku równoważnym są zakazane między państwami członkowskimi UE.

Powyższe stosuje się do produktów pochodzących z państw członkowskich oraz do produktów pochodzących z państw trzecich, jeżeli znajdują się one w swobodnym obrocie w państwach członkowskich.
Produkty pochodzące z państw trzecich są uważane za będące w swobodnym obrocie w jednym z państw członkowskich, jeżeli dopełniono wobec nich formalności przywozowych oraz pobrano wszystkie wymagane cła i opłaty o skutku równoważnym w tym państwie członkowskim i jeżeli nie skorzystały z całkowitego lub częściowego zwrotu tych ceł lub opłat.

W związku z tym każdy towar znajdujący się w swobodnym obrocie (np. wytworzony, legalnie wprowadzony do obrotu) w jednym z państw członkowskich UE, ma zagwarantowaną swobodę przepływu we wszystkich państwach członkowskich, bez żadnych barier. Taka swoboda przepływu towarów wynika z przepisów art. 28 - 37 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (zwanego dalej; „Traktatem”).

Równocześnie w ramach rynku wewnętrznego każde państwo członkowskie UE ustanawia i stosuje własne krajowe przepisy dotyczące podatków (np. akcyzy), przy uwzględnieniu wspólnotowej harmonizacji ustawodawstwa w tej dziedzinie (zob. Dyrektywa Rady 2008/118/WE). W Polsce kwestie związane z akcyzą zostały uregulowane ustawą z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn. Dz.U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi do ustawy. W rozumieniu tej ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą w naszym kraju są: wyroby akcyzowe (zob. załącznik nr 1 do ustawy: wyroby energetyczne /np. paliwa, węgiel/, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy), a także samochody osobowe. W Polsce wymiar i pobór podatku akcyzowego należy do zadań Służby Celnej.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż jeżeli przywóz do Polski z innego państwa członkowskiego UE dotyczy towarów, które znajdują się w swobodnym obrocie w UE i które w naszym kraju nie są objęte podatkiem akcyzowym, to w tym przypadku przywóz takich towarów nie wiąże się z żadnymi formalnościami przywozowymi, czy opłatami przed organami Służby Celnej.

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem jak wyżej.

===============================================
Z upoważnienia Dyrektora




Wystukane telekineza dwa razy w rynne raz w parapet przy pomocy przyczlapki od klekotki z bulgatorkiem

_________________
OFF-ROAD Baja 5sc SS /26 Fuelline / RPM / Savox / Kraken Class1TSK / DIY mods


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 04, 2014 6:03 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 10, 2011 6:58 pm
Posty: 30
Wielkie dzięki, właśnie o takie coś mi chodziło, na pewno będzie łatwiej, jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Teraz jest Śr maja 15, 2024 12:44 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL