informacje 100% od urzedu celnego odnosnie sciagania z usa i uk z wykladnia i wyjasnieniami jak liczyc i dlaczego :
PYTANIE :
Witam
Mam pytanie z jakimi opłatami musiałbym liczyć się w przypadku zamówienia towaru jako osoba prywatna ze stanów zjednoczonych na własny użytek ?
W dużej mierze będą to części do modeli RC ( zdalnie sterowanych ).
Przykładowo :
http://www.dgiracing.com/4-wheel-hydrau ... -hpi-baja/ Dodatkowo czy w przypadku zakupu w sklepach online i wysyłki towaru z UK naliczane są jakieś dodatkowe opłaty celne / skarbowe ?
Każdorazowo zakupu oscylowały by w przedziale 100-600 USD ( 600-2000 Pln )
Z góry dziękuję za wyczerpującą informacje i rozwianie wątpliwości.
ODPOWIEDZ :
CENTRUM INFORMACJI SŁUŻBY CELNEJ w odpowiedzi na wiadomość e-mail - o treści jak poniżej - uprzejmie informuje, co następuje:
Przesyłki „pocztowe” otrzymywane z państw trzecich (niebędących członkami Unii Europejskiej) są traktowane tak samo, jak każde inne importowane towary. Zatem przesyłanie towarów do Polski spoza terytorium UE wiąże się – za wyjątkiem zwolnień wynikających wprost z przepisów prawa – z koniecznością uiszczenia przywozowych należności celnych i podatkowych, niezależnie od tego, czy towary te:
• zostały zakupione, czy też otrzymane bezpłatnie;
• są nowe, czy używane;
• są przeznaczone na prywatny użytek, czy ostatecznie sprzedawane.
Przesyłki o niewielkiej wartości
Zgodnie z postanowieniami art. 23 i 24 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz.Urz.UE. L 324, z 10.12.2009, str. 23, z późn. zm. – zwane dalej: WSZC) zwolnione od cła są przesyłki wysyłane bezpośrednio z państwa trzeciego (np. z USA) do odbiorcy znajdującego się na terytorium UE (np. w Polsce), zawierające towary o niewielkiej wartości, tj. towary których rzeczywista wartość nie przekracza 150 euro na przesyłkę. Zwolnienia tego nie stosuje się do: wyrobów alkoholowych; perfum i wód toaletowych; tytoniu i wyrobów tytoniowych.
Jak wynika z powyższego zwolnienie od cła dla przesyłek wysyłanych z państwa trzeciego do odbiorcy w UE, zawierających np. towary zakupione na aukcji internetowej, uzależnione jest zarówno od wartości tych towarów, jak i od ich rodzaju (oba warunki muszą zostać spełnione łącznie).
Ponadto należy mieć na uwadze, iż w myśl art. 51 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz.U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054, z późn. zm. – zwana dalej: ustawą VAT) w przypadku towarów importowanych w drodze „zamówienia wysyłkowego”, nie stosuje się zwolnienia od podatku VAT.
Wymiar należności
Podstawą wymiaru cła jest wartość celna przywożonych towarów, czyli cena faktycznie zapłacona lub należna za towary, po doliczeniu wszelkich poniesionych opłat (np. kosztów pakowania, ubezpieczenia, transportu). Wysokość stawki celnej zależy w szczególności od rodzaju przywożonych towarów oraz od kraju ich pochodzenia.
Podstawę wymiaru podatku VAT stanowi wartość celna przywożonych towarów, powiększona o należne cło, a także o należny podatek akcyzowy (tylko jeżeli występuje). Obecnie w naszym kraju „podstawowa” stawka podatku VAT wynosi 23%.
Wysokość stawek (celno-podatkowych) dla określonych towarów można ustalić samodzielnie przy wykorzystaniu przeglądarki krajowego „Systemu ISZTAR – Informacja Taryfowa”, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów
http://www.finanse.mf.gov.pl (ścieżka: Cło > Przeglądarka taryfowa), szczegółowy adres/link: http://www.finanse.mf.gov.pl/pl/przegladarka-taryfowa .
W przeglądarce tej prezentowane są zarówno dane unijne (cła, inne środki) pochodzące ze wspólnotowej bazy TARIC oraz polskie dane (VAT, akcyza – tylko dla kodów z ustawy) i niektóre krajowe środki pozataryfowe nie zintegrowane z TARIC. W systemie dostępne są także uwagi do sekcji i działów oraz Noty Wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej (CN) i do Systemu Zharmonizowanego (HS).
Przeglądania Bazy ISZTAR i ustalenia właściwego kodu należy dokonywać hierarchicznie, przechodząc poprzez tzw. drzewo nomenklatury. Po wpisaniu w przeglądarce kraju pochodzenia towaru, należy kolejno uwzględniać właściwą: sekcję (cyfra rzymska), dział (2 cyfry arabskie), pozycję (4 cyfry arabskie), podpozycję (6 cyfr arabskich), kod CN (8 cyfr arabskich), kod TARIC (10 cyfr arabskich), który może być dodatkowo uszczegółowiony o 4 znaki – kod dodatkowy TARIC (cyfry arabskie lub litery).
Zgodnie z pierwszą regułą „Ogólnych Reguł Interpretacji Nomenklatury Scalonej”: tytuły sekcji, działów i poddziałów mają znaczenie wyłącznie orientacyjne; do celów prawnych klasyfikację towarów należy ustalać zgodnie z brzmieniem pozycji i uwag do sekcji lub działów oraz, o ile nie są one sprzeczne z treścią pozycji i uwag, zgodnie z pozostałymi regułami interpretacji.
W ramach udzielania tzw. niewiążących informacji taryfowych Centrum Informacji Służby Celnej ogranicza się jedynie do wskazania możliwej (prawdopodobnej) dla danego towaru pozycji klasyfikacji taryfowej.
W przypadku towarów, o których mowa z zapytaniu, zgodnie z aktualnym brzmieniem WTC (przykładowo):
· pozycja 9503 00 30, która zgodnie ze swoim brzmieniem obejmuje: zestawy do składania modeli redukcyjnych (w skali); stawki należności celno-podatkowych wynoszą odpowiednio: cło 0%, VAT 23%;
· pozycja 9503 00 79, która zgodnie ze swoim brzmieniem obejmuje: pozostałe zabawki i modele, z silnikiem (inne ni z tworzywa sztucznego; stawki należności celno-podatkowych wynoszą odpowiednio: cło 0%, VAT 23%;
Zgodnie z notami wyjaśniającymi do pozycji 9503, pozycja ta obejmuje także możliwe do zidentyfikowania części i akcesoria artykułów objętych niniejszą pozycją, które nadają się do stosowania wyłącznie lub głównie z nimi oraz, pod warunkiem że nie są to artykuły wyłączone uwagą 1. do niniejszego działu.
Powyższa informacja o pozycjach (kodach) nie rozstrzyga o ostatecznej klasyfikacji taryfowej wymienionych towarów.
Równocześnie informujemy, że zainteresowana osoba może również wystąpić ze stosownym wnioskiem w sprawie określanie klasyfikacji towarów do Nomenklatury Scalonej (CN), odpowiednio:
· w przypadku faktycznie mającego się odbyć przywozu (importu) lub wywozu (eksportu), w rozumieniu przepisów prawa celnego – na podstawie art. 12 Wspólnotowego Kodeksu Celnego – do Wydziału Wiążących Informacji WIT i WIP Izby Celnej w Warszawie; kontakt: ul. Erazma Ciołka 14a, 01-443 Warszawa; tel. 22-544 75 40, fax 22-544 75 42;
http://www.wit.warszawa.ic.gov.pl ;
· w innych przypadkach, np. dla celów statystycznych – na podstawie art. 40 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej – do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi; kontakt: ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź; tel. 42-683 92 70, 42 683 92 72, 42 683 92 74, fax: 42 683 90 10, fax 42-683 90 10, e-mail:
KlasyfikacjeUSLDZ@stat.gov.pl ;
http://www.stat.gov.pl/lodz/223_PLK_HTML.htm .
Przesyłki z UE (Wielkiej Brytanii)
Od dnia 1 maja 2004 r., czyli z chwilą przystąpienia Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej (UE) terytorium naszego kraju zostało objęte unią celną. Podstawową zasadą unii celnej jest swobodny, niczym nie skrępowany przewóz towarów pomiędzy państwami tworzącymi wspólny rynek wewnętrzny i będącymi jednocześnie członkami UE. W ramach unii cła przywozowe i wywozowe lub opłaty o skutku równoważnym są zakazane między państwami członkowskimi UE.
Powyższe stosuje się do produktów pochodzących z państw członkowskich oraz do produktów pochodzących z państw trzecich, jeżeli znajdują się one w swobodnym obrocie w państwach członkowskich.
Produkty pochodzące z państw trzecich są uważane za będące w swobodnym obrocie w jednym z państw członkowskich, jeżeli dopełniono wobec nich formalności przywozowych oraz pobrano wszystkie wymagane cła i opłaty o skutku równoważnym w tym państwie członkowskim i jeżeli nie skorzystały z całkowitego lub częściowego zwrotu tych ceł lub opłat.
W związku z tym każdy towar znajdujący się w swobodnym obrocie (np. wytworzony, legalnie wprowadzony do obrotu) w jednym z państw członkowskich UE, ma zagwarantowaną swobodę przepływu we wszystkich państwach członkowskich, bez żadnych barier. Taka swoboda przepływu towarów wynika z przepisów art. 28 - 37 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (zwanego dalej; „Traktatem”).
Równocześnie w ramach rynku wewnętrznego każde państwo członkowskie UE ustanawia i stosuje własne krajowe przepisy dotyczące podatków (np. akcyzy), przy uwzględnieniu wspólnotowej harmonizacji ustawodawstwa w tej dziedzinie (zob. Dyrektywa Rady 2008/118/WE). W Polsce kwestie związane z akcyzą zostały uregulowane ustawą z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn. Dz.U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi do ustawy. W rozumieniu tej ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą w naszym kraju są: wyroby akcyzowe (zob. załącznik nr 1 do ustawy: wyroby energetyczne /np. paliwa, węgiel/, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy), a także samochody osobowe. W Polsce wymiar i pobór podatku akcyzowego należy do zadań Służby Celnej.
Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż jeżeli przywóz do Polski z innego państwa członkowskiego UE dotyczy towarów, które znajdują się w swobodnym obrocie w UE i które w naszym kraju nie są objęte podatkiem akcyzowym, to w tym przypadku przywóz takich towarów nie wiąże się z żadnymi formalnościami przywozowymi, czy opłatami przed organami Służby Celnej.
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem jak wyżej.
===============================================
Z upoważnienia Dyrektora
Wystukane telekineza dwa razy w rynne raz w parapet przy pomocy przyczlapki od klekotki z bulgatorkiem