Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt kwi 30, 2024 4:30 pm

Teraz jest Wt kwi 30, 2024 4:30 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor
PostNapisane: Pn wrz 02, 2013 11:36 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
cześć,

jako ze nie udało mi się znaleźć na forum tematu o docieraniu silnika w petrolach postanowiłem założyć temat. na forum jestem nowicjuszem, wiec z góry sorki jesli założyłem temat w złym miejscu :wink: za kilka dni będę miał w końcu swoja upragnioną :twisted: baję i w związku z tym chciałem uzyskać fachowej porady jak dobrze przygotować silnik do jazdy.

dzięki za pomoc
Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 02, 2013 12:08 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt sty 27, 2012 4:14 pm
Posty: 288
Siema, na początek postaw baje na kołku , na czymś żeby było stabilnie , zalej bak , odpal i niech tak chodzi, nie dodawaj gazu ani troszkę, przepal tak 1.5 litra paliwa , po każdym baku czekaj aż silnik ostygnie , po 2 baku czekasz aż ostygnie , i jeździsz nią na 1-3 gazu co jakiś czas czyli 2-3 sec ją gazujesz trochę więcej , tak przejedź 1-2 baki , i jeszcze jeden bak , na 3-4 gazu z 20 min. się pomęcz , pod koniec ciśnij ile fabryka dała , co do oleju to kup castrol 2t fullsyntetic do motocykli , następny bak ogień , jeszcze jedno przy docieraniu , szybciej zużywa się sprzęgło , w niedługim czasie będzie wymiana potrzebna . Proszę masz filmik , powinien ci pomóc http://www.youtube.com/watch?v=RwSWfH93yXw

_________________
HPI BAJA 5B SS
OPONY PROLINE BOW-TIE NA FELGACH DESPERADO
OSŁONA SZARPANKI
OSŁONA FILTRA
TŁUMIK Dom v2
NAKLEJKA W OGNIE
NOWY SILNIK FUELIE 26S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 02, 2013 12:14 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
dziekóweczka MLODY27 :!: a co powiesz o oleju motul 2t synthetic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 02, 2013 1:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt sty 27, 2012 4:14 pm
Posty: 288
też ludzie mają na forum , tylko musi być full syntetic do motocykli .

_________________
HPI BAJA 5B SS
OPONY PROLINE BOW-TIE NA FELGACH DESPERADO
OSŁONA SZARPANKI
OSŁONA FILTRA
TŁUMIK Dom v2
NAKLEJKA W OGNIE
NOWY SILNIK FUELIE 26S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 03, 2013 2:46 pm 
Offline

Dołączył(a): So kwi 24, 2010 10:40 am
Posty: 47
Bez przesady z tym docieraniem, to nie slinik nitro :) . Na pierwsze odpalenie niech przepali z 15 min na postoju bez gazu. Następnie możesz powoli i spokojnie jeździć na max 1/3 gazu przez ok 3 baki :) . Po tym wszystkim można jeździć już ostrzej :D. Tak robiłem w mojej Baji z silnikiem Zenoaha g290, wypalił z 10l i jest jak nówka 8)

_________________
BAJA 5B + ZENOAH G290RC = MOC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 03, 2013 6:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
dzieny, grunt to wiedzieć jak się za to zabrać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 03, 2013 10:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 22, 2012 3:32 pm
Posty: 24
ja przepalałem bak na jałowych kontrolując temperature, nawet ręką a potem nie katuj go mocno przez parę jazd. Będzie dobsz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 04, 2013 9:47 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
musi :twisted:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So wrz 14, 2013 3:39 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
ok, pierwszy dzień docierania za mną, dziś przejechałem jeden bak paliwa na 1/3, wcześniej przepaliłem go na postoju ok 30 min.
zauważyłem ze go trochę muli przy bardziej nierównym terenie, a po 15-20min jazdy przy dodawaniu gazu trochę się dusi. może ktos wie gdzie lezy problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So wrz 14, 2013 4:20 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 22, 2012 3:32 pm
Posty: 24
Nie szukaj problemów na siłę. Model jest nowy. Napiszę kilka rzeczy na zaś żebyś nie zaczął kombinować.
Nie próbuj nic rozbierać, rozbieranie silnika to ostateczność.
Podstawa to olej. Lejesz ten Motul 2t syntetyczny co pisałeś? Dobrze, nie zmieniaj go. Pije do oleju bo nasze silniki to dwusuwy- palą olej a ze spalaniem oleju zawsze wiąże się nagar. W niektórych warunkach silnik nie może przepalić całego zawartego w mieszance paliwa i oleju, tworzy się nagar z niespalonego oleju i osadza się głównie na denku tłoka i ęlektrodach świecy( jeżeli świeca nie nagrzeje się do temperatury samoistnego oczyszczania). Dla uprzedzonych, tak wiem, to nowy silnik i rozpisuje się nad nagarami i innym syfem ale jak napisałem, uprzedzam go na zaś. Zawsze podczas konserwacji demontuj tą plastikową pokrywę cylindra, wyczyść żebra i sprawdz jak wygląda świeca i denko. Bywa i tak że silnik w trakcie jazdy zrobi się mułowaty, szczególnie wtedy, kiedy mieszanka jest bogata. no i dotarłem do sedna. Każdy silnik dociera sie inaczej, musisz obserwować i wiedzieć czym na co zaradzić. Rady ode mnie:
Wykręć świece, weż drucianą szczotke i wytrzyj elektrody.
Zwiększ mu obroty jałowe co by bardziej płukał sam silnik świeżą mieszanką, Trzeba pamiętać że dwusuw smaruję się paliwem, wyższe obroty jałowe zapewnią dobre smarowanie(porada rodem jak z filmiku o komarkach ale rzeczowa)
Przepal bak jedząc po płaskim terenie, dawkuj gaz w przedziale 30-70 % i zobacz jak będzie sie zachowywał. Petrolki docieramy troche inaczej niż nitro, nie musisz palić 30 baków na cegle. w tym stadium nic mu nie bedzie jak dasz mu troche gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So wrz 14, 2013 5:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
Ziopson dzieki za informacje, o rozbieraniu silnika to nawet nie myślę ;) może trchę jestem przewrażliwiony stąd tyle pytań, ale wychodzę z założenia ze lepiej je zadać i sie upewnić niż samemu dochodzić co jak gdzie kiedy ;) podkrece mu te jałowe, przejadę jeszcze ze 2 baki i zobaczymy jak się będzie zachowywał, silnik jest nowy wiec faktycznie ma prawo jeszcze "marudzić" ;)

a leje mu motul syntetyczny 2T, tak jak wcześniej wspominałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So wrz 14, 2013 7:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 22, 2012 3:32 pm
Posty: 24
Od tego jest forum żeby pytać. Nie po to kupujemy modele za xxxx złotych, części za kolejne set żeby wyjąć z pudełka i w niewiedzy katować aż do strzału z korby. Uciekając od tematu, skąd jestes?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So wrz 14, 2013 10:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
jestem z Warszawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 15, 2013 5:56 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 22, 2012 3:32 pm
Posty: 24
Niestety, nijak mi po drodze, nie bywam w Wawie nawet przejazdem co by razem pośmigać. Powiedz jak tam jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 18, 2013 9:31 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 02, 2013 8:50 am
Posty: 9
nie jeździłem bo pogoda do bani, ciagle deszcz. dzis sie nieco poprawiło, wiec pewnie po pracy cos podziałam i w weekend ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Teraz jest Wt kwi 30, 2024 4:30 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL