Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz kwi 18, 2024 5:00 pm

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 5:00 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor
PostNapisane: N lis 26, 2006 10:24 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 25, 2003 11:13 pm
Posty: 949
Lokalizacja: Murowana Goślina - Wielkopolska
Witam

Przedstawiam propozycję przepisów na sezon 2007. Jesli chodzi o klase MT standard nie uległy one zmianie jednakże myślę ze warto je sobie przypomnieć.

MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:8 z napędem spalinowym
Klasa IC – 8 Monster Truck Standard
Przepisy techniczne
obowiązujące od 01.01.2007 r.

1. Silnik.
Model może posiada jeden 2-suwowy silnik spalinowy o pojemności skokowej max. 4,68 cm
Najniższy punkt silnika musi znajdować się co najmniej 38 mm powyżej dolnej płaszczyzny płyty głównej podwozia lub najniższego punktu podwozia o konstrukcji kratownicowej z wyłączeniem wahaczy. Dla sprawdzenia wysokości silnika nad podłożem należy model bez kół postawi na płaskiej powierzchni, docisnąć aby opiera się podwoziem (a nie zawieszeniem) i sprawdzi odległość między silnikiem a podłożem.

2. Zbiornik paliwa.
Dopuszcza się wyłącznie pojedynczy zbiornik paliwa o maksymalnej pojemności 175 cm .

3. Paliwo.
Jako paliwo może być stosowana wyłącznie mieszanka alkoholu metylowego z olejem i dodatkiem maksymalnie
30% nitrometanu.

4. Tłumik.
Silnik napędzający model musi posiadać tłumik umożliwiający ograniczenie hałasu do 82 dB. Pomiar hałasu
dokonywany jest z odległości 10 m na poziomie 1 m od jezdni w całym zakresie pracy silnika.

5. Przeniesienie napędu, hamulec, sprzęg o, skrzynia biegów.
Model musi mieć sprawny hamulec i sprzęgło umożliwiające zatrzymanie modelu przy pracującym silniku.
Dopuszcza się stosowanie skrzyni biegów maksymalnie z trzema biegami. W czasie wyścigów nie jest dozwolone stosowanie biegu wstecznego. Układ przeniesienia napędu musi mieć co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych. Dopuszcza się modele z napędem na jedną lub dwie osie.

6. Karoseria i jej mocowanie.
Dopuszcza się stosowanie wszystkich karoserii dedykowanych przez producentów dla modeli klasy Monstr Truck. Mocowanie karoserii musi być trwałe podczas całego wyścigu.
Kołki mocujące karoserię nie mogą wystawać więcej niż 30 mm ponad karoserię.
Otwory chłodzące w karoserii: Dopuszcza się wycięcie maksymalnie 1/2 przedniej szyby. Szyby tylna i boczne mogą być wycięte lub pozostawione w całości.

7. Pałąk ochronny.
Model może posiadać pałąk ochronny wykonany z pręta stalowego lub płaskownika duraluminiowego.

8. Antena.
Model może posiadać jedną antenę giętką. Antena wykonana z drutu sprężynowego musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem.

9. Ogumienie.
Średnica opon - min. 130 mm,
szerokość opon - min. 70 mm.
Dopuszcza się opony przeznaczone wyłącznie do modeli klasy Monster Truck. Dozwolone jest cięcie i modyfikowanie opon. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczalny, nawet na oponach deszczowych.

10. Obręcze kół.
Dopuszcza się wystawanie obręczy poza oponę o max. 1,58 mm. Niedopuszczalne jest wystawanie nakrętek
mocujących koła i osi kół poza obręcz.

11. Zderzaki.
Zderzaki nie są obowiązkowe. Dozwolone są zderzaki fabryczne. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych.

12. Dodatkowe urzadzenia elektroniczne.
Stosowanie jakichkolwiek aktywnych urządzeń kontrolujących trakcję, aktywnych zawieszeń, aktywnych systemów kontroli skrętu, wykorzystujących żyroskopy albo urządzenia mierzące przeciążenie jakiegokolwiek rodzaju jest surowo zabronione. Czujniki mogą być używane dla celów biernych, czyli odczytu, lub nagrania danych ale nie do kontrolowania i korygowania osiągów modelu.

13. Wymiary i ciężar.
Rozstaw osi – min. 300 mm.
Ciężar (bez nadajnika urządzenia do automatycznego liczenia okrążeń) modelu z silnikiem do 3 cm nie może być mniejszy niż 2750 g – typ „small blocks”.
Ciężar (bez nadajnika urządzenia do automatycznego liczenia okrążeń) modelu z silnikiem powyżej 3 cm nie może być mniejszy niż 4300 g - typ „big blocks”.
Maksymalna waga modelu nie może przekraczać 6300 g.
Modele obu wymienionych wyżej typów startują razem i mają wspólną punktację.

Zapraszam do dyskusji

_________________
HWD


Ostatnio edytowano N gru 03, 2006 7:13 pm przez Michał Karpiński, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 26, 2006 11:03 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt wrz 24, 2004 8:12 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki Wlkp Auto: B4/ B44
6. Karoseria i jej mocowanie.
Dopuszczalne są wyłącznie karoserie Truck i SUV.

Myślę, że lepiej byłoby napisac ogólno dostępne karoserie do MT
Dlatego że wydaje mi się że ten zapis eliminuje karoserie wyścigowe
np crowd plazer

Pozdrawiam

_________________
Cos co lubie to Majonez

Wojtek Forysiak


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 8:18 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 08, 2004 10:11 pm
Posty: 1406
Lokalizacja: Warszawa
Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 12:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Temat karoserii:
Wydaje mi się ze w klasach off-road Monster Truck nie ma powodu, aby ograniczać wyobraźnię zawodnika. Karoseria w tych klasach to ciekawy element wizualny, ale chyba niemający większego wpływu na osiągi modelu.
Zgadzam się z koncepcją dopuszczenia wszystkich karoserii dedykowanych przez producentów do tych modeli.

Sprawy napędu:
5. Przeniesienie napędu, hamulec, sprzęgło, skrzynia biegów.
Model musi mieć sprawny hamulec i sprzęgło umożliwiające zatrzymanie modelu przy pracującym silniku.
Dopuszcza się stosowanie skrzyni biegów maksymalnie z trzema biegami. W czasie wyścigów nie jest dozwolone stosowanie biegu wstecznego. Układ przeniesienia napędu musi mieć co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych. Dopuszcza się modele z napędem na jedną lub dwie osie.

Zastanawiam się nad możliwością zmiany części zapisu tego punktu:
„Układ przeniesienia napędu musi mieć, co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych.”

Moja propozycja.
Rozumiem ograniczenie ilości przełożeń w górę.
Natomiast nie widzę celowości ograniczania jej w dół.
W ostatnim roku pojawiły się na rynku modele bez skrzyni biegów, które mimo jej braku mają szansę rywalizacji z innymi.
Nie widzę powodu, aby z ten zapis ograniczał im dostęp do udziału w zawodach.
Proponuje usunięcie tego zapisu.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Ostatnio edytowano Pn lis 27, 2006 7:19 pm przez HPI Polska, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 3:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt wrz 24, 2004 8:12 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki Wlkp Auto: B4/ B44
Nie ma sensu likwidować tego przepisu ! Po co twozyć dwie takie same klasy ?!
Takie modele śmiało mogą jeździć w truggy !
Jedyne czym różniły by się te klasy po likwidacji tego zapisu to wysokość mocowania silnika ... bez sensu :roll:

Pozdrawiam

_________________
Cos co lubie to Majonez

Wojtek Forysiak


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 3:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 6:05 pm
Posty: 552
Michał Zieliński napisał(a):
Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować


I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?

_________________

Team FortaSport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 3:36 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 08, 2004 10:11 pm
Posty: 1406
Lokalizacja: Warszawa
Maciej Mrozek napisał(a):
Michał Zieliński napisał(a):
Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować


I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?

Jak jest dużo to może być więcej więcej=większa rywalizacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 3:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 6:05 pm
Posty: 552
Michał Zieliński napisał(a):
Maciej Mrozek napisał(a):
Michał Zieliński napisał(a):
Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować


I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?

Jak jest dużo to może być więcej więcej=większa rywalizacja


= więcej problemów z kwarcami, przedłużanie zawodów (czas techniczny) i wiele innych, która można zaobserwować na "masówkach" robionych przez HPI.

_________________

Team FortaSport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 3:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 6:05 pm
Posty: 552
Wojciech Forysiak napisał(a):
6. Karoseria i jej mocowanie.
Dopuszczalne są wyłącznie karoserie Truck i SUV.

Myślę, że lepiej byłoby napisac ogólno dostępne karoserie do MT
Dlatego że wydaje mi się że ten zapis eliminuje karoserie wyścigowe
np crowd plazer

Pozdrawiam


Zgadzam się w 100%. Lepiej by było gdyby przepis brzmiał tak, jak zaproponował Wojtek.

_________________

Team FortaSport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 3:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 6:05 pm
Posty: 552
Mam pytanie co z otworami w karoserii chłodzącymi silnik?

_________________

Team FortaSport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 5:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt wrz 24, 2004 8:12 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki Wlkp Auto: B4/ B44
Skoro nie sa zabronione są dozwolone 8)

Pozdrawiam

_________________
Cos co lubie to Majonez

Wojtek Forysiak


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 6:06 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 05, 2004 10:06 pm
Posty: 2469
Lokalizacja: Wa-Wa Auto: Xray m18 i TLT-1 Trial
Maciej Mrozek napisał(a):
Michał Zieliński napisał(a):
Maciej Mrozek napisał(a):
Michał Zieliński napisał(a):
Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować


I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?

Jak jest dużo to może być więcej więcej=większa rywalizacja


= więcej problemów z kwarcami, przedłużanie zawodów (czas techniczny) i wiele innych, która można zaobserwować na "masówkach" robionych przez HPI.
Takie podejście jest szczerze bez sensu - to organizator ma zadbać o to, żeby przy danej ilości zawodników, byłą odpowiednai organizacja !
twoja wypowiedź brzmi mniewięcej " Mi jest dobrze, po co mi nowi, Ci co są niech zostaną, ale nowych nie chcem.."

_________________
SPRZEDAM M18T/MT rtr. Na bezszczotce!
Info na Maila Kruszu@gmail.com <- rzadko bywam na forum, więc wolno odpisuję na PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 6:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 28, 2005 1:35 pm
Posty: 1379
Lokalizacja: Poznań
Maciej Mrozek napisał(a):
Michał Zieliński napisał(a):
Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować


I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?


tak wyglada podejscie nie wykraczajace poza wlasny czubek nosa-typowy egoista

ciekawe jakbys mowil, gdybys nie mial kasy na dobry silnik .28 i musial kupic .32 za 500zl

_________________
X-ray 808 + RB C6 L2g
Savage 4,6 X SS | LRP Z.28R | Low CG |
X-Ray M18+SPEED300+HS81MG+GP1100+FULL TUNING
gg 2102790


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 7:03 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 15, 2005 12:13 pm
Posty: 937
Lokalizacja: Szczecin
30 zawodników w jednej klasie to dużo ??? Pojedź na jakieś zawody bagusów chociażby do Niemców. Tam na zawody lokalne jednodniowe potrafi przyjechać nawet 60-70 zawodników. Co się dzieje jak impreza ma większą rangę ?

Dopuszczenie większych motorów owszem teoretycznie zwiększy ilość startujących w Standardzie. Pamiętaj, że w przyszłym sezonie z tą ilości osób może być różnie.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 27, 2006 8:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06, 2004 3:47 pm
Posty: 756
Lokalizacja: Wrocław
1. Zmiana - dopuszczenie silników 5,2 cm czyli .32

2. Zbiornik Big block 220 lub 250, small block 175ml.

3. Paliwo ja bym dal 35% :], za granicą jezdza nawet na 40, 50 wiem, że to zarzynanie silnika, ale w MT nie ma, że boli.

11. Wywalic ten bezsensowny zapis, ktory nic nie wnosi (w zamysle mial chronic nogi serwisantow LOL, jaka roznica czy ktos dostaje MT wazacym 5 kg z malutkim kawalkiem plastiku czy bez niego)

To sa moje propozycje, mysle ze umozliwi to wielu osobom start w zawodach, ograniczy koniecznosc dokonywania przerobek jak np zmiany baku, jak i umozliwi przejechanie Big Blockiem troche dluzej jak 5 minut.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 5:00 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL