Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt lis 18, 2025 2:33 am

Teraz jest Wt lis 18, 2025 2:33 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor
PostNapisane: So lis 25, 2006 9:12 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
1.
Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie są dopuszczone modele z karoseriami typu GT oraz Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna, wloty powietrza, itp. Dopuszczony jest tylny płat karoserii, nie może on jednak wystawać ponad dach i musi być trwale związany z karoserią. Antena giętka o średnicy max. 4 mm i wysokości od ziemi max. 380 mm musi być wyposażona w ochraniacz. Wszystkie części modelu muszą być osłonięte, za wyjątkiem głowicy silnika, filtru powietrza, wylotu rury wydechowej, pokrywy wlewu paliwa i pałąka ochronnego. Wszystkie otwory wykonane w karoserii dla dostępu do w/w elementów muszą być wykonane z luzem max. 5 mm od konturu części oprócz otworu dla rury wydechowej max. ∅ 30 mm i otworu pokrywy wlewu paliwa max. ∅ 50 mm. Dopuszczone otwory w szybie przedniej, szybach bocznych i szybie tylnej.
2. Zawieszenie.
W klasie IC-10 TC model musi mieć niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół.
3. Silnik.
W klasie IC–10 TC model może być napędzany tylko jednym silnikiem spalinowym o maksymalnej pojemności skokowej 3,00 cm3. Silnik musi posiadać sprawny system zapalania ,,roto,, lub ,,ręczny,,. Dozwolone jest stosowanie rozruszników stacjonarnych.

4. Zbiornik paliwa.
Model może być wyposażony w jeden zbiornik paliwa o pojemności max 75 cm3.
5. Paliwo.
Jako paliwo może być stosowana wyłącznie mieszanka alkoholu metylowego z olejem i dodatkiem maksymalnie 16% nitrometanu.
6. Ogumienie.
Dopuszczone są opony piankowe oraz z gumy twardej, bieżnikowane lub gładkie.Nie dozwolone jest stosowanie środków zwiększających przyczepność opon, niedopuszczone są opony z kolcami. Nakrętki i sworznie kół nie mogą wystawać poza piastę koła. Dopuszczone zastosowanie opon i piast o różnej szerokości na osiach.
7. Tłumik wydechu.
Silnik napędzający model musi być wyposażony w tłumik wydechu ograniczający poziom hałasu do 80 dB w odległości 10 m na wysokości 1 m. Wylot spalin nie może być skierowany bezpośrednio w kierunku nawierzchni toru.
8. Sprzęgło i hamulec.
Model musi być wyposażony w sprawny hamulec i sprzęgło umożliwiające zatrzymanie modelu przy pracującym silniku.
9. Dozwolone wyposażenie dodatkowe.
Dopuszczone jest zastosowanie następujących elementów wyposażenia dodatkowego:
- pałąka ochronnego,
- stabilizatorów zawieszenia,
- skrzyni biegów.
10. Zabronione wyposażenie dodatkowe.
Zabronione jest stosowanie czujników poślizgu, obciążenia i żyroskopów.

11. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita ( z karoserią ) min. 360 mm – max. 460 mm
- szerokość całkowita ( z karoserią ) min. 175 mm – max. 210 mm
- szerokość podwozia z kołami min. 170 mm – max. 200 mm
- wysokość całkowita min. 125 mm – max. 175 mm
- rozstaw osi min. 230 mm – max. 270 mm
- średnica piasty koła min.48 mm – max. 67 mm
- szerokość piasty koła min. 22 mm – max. 40 mm
- średnica opony założonej na piastę min. 46 mm – max. 60 mm
- szerokość opony założonej na piastę min. 26 mm – max. 30 mm
- ciężar minimalny 1700 g

Zapraszam do rzeczowej dyskusji

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Ostatnio edytowano Pn lis 27, 2006 9:27 pm przez Artur Dzierzęcki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 9:54 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Ekstra, nareszcie będę mógł pojeździć moim Impulsem na zawodach. Mam silnik Novarossi, 5-cio portowy, turbo odpalany ze starter box-a ale nie przekracza on 3ccm. Tylko proszę cię Arturze, nie każ mi do niego zakładać szarpanki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Nie, zrezygnowaliśmy z tego zapisu, stosowanie rozruszników stolowych dozwolone. Należy pomyśleć czasami o tych biednych mechaniorach :lol:

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
No ale czy na tym silniku będę mógł śmigać ? Pytam poważnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:04 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz lip 01, 2004 9:47 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Rozumię że modele serpenta w tej klasie mogą startować. Może źle wczytałem się w propozycje przepisów. Jedyn różnica to większa pojemność silnika. Artur jeżeli tak można rozumieć tą propozycję, to poco jest ta klasa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:11 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
No, nareszcie jakaś dyskusja.
Nie napisalem o jednej rzeczy nad którą należy się zastanowić. Jak uniemożliwić udzial w tej klasie silników z wyższej pólki, nie jestem zwolennikiem tworzenia klasy dla modeli RTR, powinna być dowolność wyboru.A klasa ta jest potrzebna , frekwencja w ubieglym sezonie nie napawala optymizmem a większość spraw dla tej klasy omówiliśmy podczas wyborów do skladu sekcji.
Przemku, jednak nie widzę Cię w tej klasie, bez jaj.

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
W takim razie może zapis który pojawił się już kiedyś czyli silniki z zakresu 2,5-3,0 za wyjątkiem silników Tamiya FS12SS/SW ? Albo pójść jeszcze dalej i dopuścić tylko silniki 2,5 bo przecież wśród 3,0 znajdują się już prawdziwe potwory o mocy 1,5KM. A tak w ogóle skoro ma być wymóg jazdy na niesmarowanych gumach to ja wiem czy kwestia silnika jest tak ważna ? Nie jestem autorytetem ale jeździłem trochę na gumach, na różnych silnikach i na Novarossim nie było jazdy, ciągłe poślizgi. Na słabszym OS-ie było dużo lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Wlaśnie i tutaj powstaje problem.
Jest propozycja taka:
Silnik musi posiadać sprawny system roto, lub szarpanki, ale dopuszczone jest stosowanie rozruszników stolowych.
Taki zapis wyeliminuje stosowanie drogich silników bo nie o to w tej klasie chodzi. Dlaczego napisalem pojemność silnika do 3.00 ccm. Wiele modeli na rynku jest sprzedawanych wlaśnie z takimi silnikami, np HPI. Zastosowanie silnika o tak dużej pojemności tylko teoretycznie daje przewagę, bo praktycznie paliwa starcza tylko na 4 min.
Warto poruszyć jeszcze jedną kwestię. Podwozia mają być tanie, nie jest to klasa dla Serpenta i innych wyższych pólek, bo będzie to bezsensowne dublowanie klasy IC-10.
Starty w tej klasie powinny być ograniczone dla seniorów którzy już startowali w EMP w klasach spalinowych , a dla nowych seniorów przez max 1 sezon. Dla juniorów i mlodzików do osiągnięcia wieku seniora.
Jestem przeciwny temu, żeby byla to klasa w której będzie wyloniony MP. Powinna być to klasa pucharowa. To także musi różnić tą klasę od IC-10

P.S. W spalinkach nie smaruje się opon

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Ok, na tym kończę dyskusję. Miejsce mojego Impulsa (i moje) jest w IC-10 :) A w IC-10 Start może wystartuje mój syn, Tamiyą TG-10 na 2,5ccm silniku. Ale jeszcze jedno, w moim przypadku i chyba nie tylko w moim wyrwanie się na sobotę i niedzielę w sezonie letnim jest bardzo trudne. Na jeden dzień byłoby dużo łatwiej. Może wprowadzić zasadę w IC-10 Start, że tego samego dnia eliminacje i finał ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 25, 2006 10:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Jest pomysl zawodów jednodniowych dla klas spalinowych, nie wyobrażam sobie polączenia z elektrykami.To są zupelnie inne klasy, inne przygotowanie i inaczej ustawia się modele.

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 26, 2006 12:42 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Artur Dzierzęcki napisał(a):
No, nareszcie jakaś dyskusja.
Nie napisalem o jednej rzeczy nad którą należy się zastanowić. Jak uniemożliwić udzial w tej klasie silników z wyższej pólki, nie jestem zwolennikiem tworzenia klasy dla modeli RTR, powinna być dowolność wyboru.A klasa ta jest potrzebna , frekwencja w ubieglym sezonie nie napawala optymizmem a większość spraw dla tej klasy omówiliśmy podczas wyborów do skladu sekcji.
Przemku, jednak nie widzę Cię w tej klasie, bez jaj.


Witam,

A czy nie byloby rozsadne dopuscic tylko wydechy tlumikowe bez rezonansu. Wyeliminuje sie w ten sposob te silniki z gornej polki.

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 26, 2006 12:52 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Artur Dzierzęcki napisał(a):
...Starty w tej klasie powinny być ograniczone dla seniorów którzy już startowali w EMP w klasach spalinowych , a dla nowych seniorów przez max 1 sezon. Dla juniorów i mlodzików do osiągnięcia wieku seniora.....


Witam,

A moze "nowy senior" moglby pojezdzic az zdobedzie Puchar Polski.
Troche nielogiczne wydaje mi sie wchodzenie do klasy tylko na jeden sezon a potem postawienie modelu na polke bo do IC-10 nie bedzie sie nadawal.

Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 26, 2006 3:23 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 14, 2003 4:13 pm
Posty: 1648
Lokalizacja: gdynia
W którym momencie przepisy zabraniają mi wystartować 710 czy Mugenem w klasie Start ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 26, 2006 4:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 12:44 am
Posty: 663
Lokalizacja: Warszawa
Lech Pepliński napisał(a):
W którym momencie przepisy zabraniają mi wystartować 710 czy Mugenem w klasie Start ?


Witam,

Przepisy nie sa jeszcze do konca ustalone a czytajac wypowiedzi autora tych przepisow mam wrazenie ze jego intencja jest niedopuszczenie tych modeli.

Artur Dzierzęcki napisał(a):
....Podwozia mają być tanie, nie jest to klasa dla Serpenta i innych wyższych pólek, bo będzie to bezsensowne dublowanie klasy IC-10....


Pozdrawiam,

Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 26, 2006 7:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Lech Pepliński napisał(a):
W którym momencie przepisy zabraniają mi wystartować 710 czy Mugenem w klasie Start ?


Jeszcze w żadnym. Dalem możliwośc zawodnikom kreowania przepisów.
Jeżeli to nie wypali to dam gotowe przepisy.

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Wt lis 18, 2025 2:33 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL