Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz maja 02, 2024 4:20 am

Teraz jest Cz maja 02, 2024 4:20 am




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 11:24 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Witam,

Proszę o kontynuowanie dyskusji os ilnikach, regulatorach itp z działu OCENA ZAWODÓW Proxima CUP - tutaj.




Przed tymi co nie widzą różnicy w 540 pomiędzy modelami z silnikami szczotkowymi i BL - chylę czoło aż do ziemi.

Z czego to wynika:

Ano z:

- styl jazdy,
- doświadczenie zawodnika,
- długość toru,
- krętośc toru.

I to wszystko :)

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 12:41 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
I przygotowanie zawodnika na szczotce i NIMH Marek, ja mówię co widziałem - na długiej prostej nie było rzezi B przez BL, modele szły równo, skreśla to prawie każdy z argumentów na Twojej liście. IMHO Wynika to z różnic z zasilaniu. Wiesz o jakim zestawieniu sprzętowym mówimy?

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 12:51 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 06, 2007 7:36 am
Posty: 24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marek Kusiakiewicz napisał(a):
Przed tymi co nie widzą różnicy w 540 pomiędzy modelami z silnikami szczotkowymi i BL - chylę czoło aż do ziemi.

Z czego to wynika:

Ano z:

- styl jazdy,
- doświadczenie zawodnika,
- długość toru,
- krętośc toru.

I to wszystko :)


Przecież rozmawialiśmy o konkretnych sytuacjach na konkretnych zawodach (Pabianice).

Nie dało się określić widząc jadący model, że to akurat jedzie bezszczotka, a tamten szczotka.
Ani po charakterystyce przyspieszania ani po prędkości maksymalnej.

Zdaję sobie sprawę że doświadczenie i styl jazdy może zatuszować dany pojedynczy przypadek, ale nie wszystkie.

Długość i krętość toru była zawsze ta sama więc można nie brać jej pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 12:59 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Nie chce sie wymądrzać ale zadam jedno pytanie:

- jaki regulator i jakie przełożenie całkowite w modelu ze szczotką i z BL ?

Bo prawdopodobnie w złym przełożeniu jest różnica i w doborze regulatora dla BL że nie widać różnicy

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 1:12 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
Uważasz że każdy zawodnik z B i każdy z BL źle dobrał przełożenia? No jest to teoretycznie możliwe. Ale nie sądzę. Ty jeździłeś na 13.5+LiFe i na Saturnie na selekcjach?

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 1:34 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Na Satrurnie na selekcjach tak - zarówno na 6 jak i na 5 celach.
Na LI-FE - nie.

Niestety uważam że wielu zawodników preferuje styl: pakiet jest taki że da radę, silnik ma dużo mocy to dawaj przełożenia takie jakie zaleca producent czyli np. 6.0 dla 13.5 Speed Passion. A tu d.... z tego. Żeby model na krętym torze szedł jak burza trzeba miedzy bajki włozyc zalecenia producenta i pakować przełożenia rzędu 8.5-9.0 - oczywiście przy założeniu że masz reguator z VT.

I dopiero wtedy model jeździ jak trzeba. A szczotka pt. saturn czy jemu podobna zawsze będzie odstawała na jakimkolwiek torze silnikowi BL.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 1:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Marek, poprzyj to ostatnie zdanie jakimiś faktami bo mówić to można wszystko a rzeczywistość może wyglądać inaczej. My zrobiliśmy pierwszy krok, mamy już porównanie 13,5T vs. Saturn, czekamy na wyniki następnych porównań o ile ktoś takie porównania zrobi. Patrząc jednak na wyniki biegów z Pabianic 17,5T będzie raczej na pewno wolniejsze od Saturna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 1:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
IMHO przeceniasz trochę 13.5 na LiFe, ten spadek napięcia naprawde jest duży w stosunku do LiPo. Na przełożeniu rzędu 8 i więcej na VT na prostej dostajesz baty od Saturna jadąć na silniku GM. SP wiele się nie różnił, bo chłopacy też mieli. Temperatury były 50-55st po biegu. Więc nie uważam by było to przesadzone przełożenie. Najlepiej to mieć chętnego z nowym saturnem i selekcją i wtedy porównać pomiarem prędkośći, przyspieszenia itd. Bo to że ktoś jeździ na zużytych silnikach i pakietach to już nie jest problem, który powinniśmy brać pod uwagę.
Ale możliwe że właśnie na bardzo otwartym torze dałoby się z BL widoczną różnicę wycisnąć. Bo o symbolicznych to myślę że nie rozmawiamy, takie są możliwe. Niedegradowalność osiągów BL i LiFe poza tym może wyjść po całym dniu jeżdżenia. Choć obstawiam że dla odmiany dobra selekcja wklepie LiFe niestety na tą 5 minutową chwilę.

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 5:27 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Totalna bzdura ,porównywanie dwóch różnych zawodników....Przy silniku Saturn napewno nikt nie daje przełożenia całkowitego 8. :shock:
8,4 to przełożenie dla BL 9,5T na kręty tor.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 7:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
W specu 8,4 to za dużo, chyba że to będzie mikrotor albo bezsensownie tak mocno dowalony timing na pierwszym etapie zamiast na drugim etapie przełączania. Za to bez VT to już w ogóle kosmos. W specu 5.8-6.5 na life jest optymalne przy reglach z VT, bez wchodzimy poniżej.
Ale nie ma co ciągnąć tu tematu, jest do tego odpowiedni, tu oceniamy rozegrane zawody Proxima Cup v2 :)

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 9:22 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Adrian,to co napisałeś to czysta teoria a praktyka sobie. Pojeździj i zobaczysz co się robi i jak. Bo widze że takich argumentów trzeba zacząć używać. Nie pisz bzdur jak nie wiesz. bardzo proszę.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 10:09 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Marek Kusiakiewicz napisał(a):
Adrian,to co napisałeś to czysta teoria a praktyka sobie. Pojeździj i zobaczysz co się robi i jak. Bo widze że takich argumentów trzeba zacząć używać. Nie pisz bzdur jak nie wiesz. bardzo proszę.


Marku zacznijmy od tego o jakich reglach mowa. Ja mam w specu gm i tam mam 5.84 fdr. Jakbym mial spx'a do speca i ustawil
8 profil to pewnie cos by sie spalilo.

Na predkosc max i przyspieszenie zlego slowa nie powiem.

To tak w temacie zarzucania bzdur.

Pozdrawiam,
m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 10:31 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
Marek Kusiakiewicz napisał(a):
Adrian,to co napisałeś to czysta teoria a praktyka sobie. Pojeździj i zobaczysz co się robi i jak. Bo widze że takich argumentów trzeba zacząć używać. Nie pisz bzdur jak nie wiesz. bardzo proszę.


Wybacz Marek, ale podejrzewam że jesteś z techniką na poziomie "Blue is better" i nie miałeś wynalazków GM/CS itd, proponuję przyjechać na zawody i sprawdzić jak Ci się pojedzie na przełożeniou 8-9 w porównaniu z innymi :) Możesz też sprawdzić jak setupują regle GM i CS z takowymi silnikami zawodnicy na ETS, w Team Yokomo itd, może to mało znacząca seria, ale cośtam już potrafią. Ja tak jeżdżę, jeździ kilkunastu jak nie kilkudziesięciu zawodników w kraju i pisząc tak naprawdę nie wykazujesz się wiedzą w temacie. Możesz też spytać producenta, Graupner rozumiem też się nie zna? DMC to też amatorzy?

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Ostatnio edytowano Cz sty 21, 2010 10:51 pm przez Adrian Lutyński, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 21, 2010 11:11 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
I na tym trybie na pierwszych zawodach osiągi też nei powalały. Bo de facto mode 8/9 (gm/cs) jest do 13.5 na 6v. Mało który silnik 9.5 wytrzymuje na nim 5 min bez uszkodzenia magnesów. Na 7/8 jest ok, przełożenie 5.5-6.2 i silnik tego nawet nei czuje bez chlodzenia. Jak ci cieplo to wez serie Pro z wentylatorem na wirniku. Choć może masz jej odpowiednik z CS :)

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Ostatnio edytowano Cz sty 21, 2010 11:16 pm przez Adrian Lutyński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 10:26 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Adrian Lutyński napisał(a):
Marek Kusiakiewicz napisał(a):
Adrian,to co napisałeś to czysta teoria a praktyka sobie. Pojeździj i zobaczysz co się robi i jak. Bo widze że takich argumentów trzeba zacząć używać. Nie pisz bzdur jak nie wiesz. bardzo proszę.


Wybacz Marek, ale podejrzewam że jesteś z techniką na poziomie "Blue is better" i nie miałeś wynalazków GM/CS itd, proponuję przyjechać na zawody i sprawdzić jak Ci się pojedzie na przełożeniou 8-9 w porównaniu z innymi :) Możesz też sprawdzić jak setupują regle GM i CS z takowymi silnikami zawodnicy na ETS, w Team Yokomo itd, może to mało znacząca seria, ale cośtam już potrafią. Ja tak jeżdżę, jeździ kilkunastu jak nie kilkudziesięciu zawodników w kraju i pisząc tak naprawdę nie wykazujesz się wiedzą w temacie. Możesz też spytać producenta, Graupner rozumiem też się nie zna? DMC to też amatorzy?



Adrian,

Z całym szacunkiem ale jetsm na poziomie takim jak czołówka europejska jeśli chodzi o regulator. Zobacz ostatnie duże zawody - DHI Cup w Danii:

- gdzie było LI-FE? - nie było wcale
- ile procent zawodników uzywa regulatorów LRP? 70%
- ile osób uzywało regulatora GM? - brak wzmianek
- ile osób w 10-tce używa regulatorów LRP? - wejdź na strone i policz. I poecam kupic to co maja najlepsi - odejdzie Ci grzebanie w softach a czas poświęcisz na precyzję jazdy a nie na zwalanie winy np. na źle dobrane przełożenie bo soft miałeś nie taki jak trzeba.

Sorki za takie posumowanie ale czas rozgraniczyć dwie sprawy:

Rajdy modelami i jazdę na ilośc wykręconych kółek na zawodach w jak najlepszym czasie przy pełnej powtarzalności.

Jedno jest pewne: teoretycznie jesteś przygotowany w 100 a nawet w 120%. Ale przełóż teorię na praktykę.

Dla ostudzenia emocji dodam: sam byłem taki :) dla mnie kiedyś HITEC - taki ładny zielony - to był TOP. A były to czasy kiedy czołówka w kraju jeździła na reglach NOVAK-a. Ale z czasem kiedy zacząłem sie wgryzać coraz mocniej w zawody i jeździć - zauważyłem jakie miałem błedne myślenie na temat tego co jest najlepsze.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest Cz maja 02, 2024 4:20 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL