Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 18, 2024 3:31 pm

Teraz jest So maja 18, 2024 3:31 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: So sty 09, 2010 6:34 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 25, 2009 11:49 am
Posty: 78
Witam,
czytam tematy na forum o klasie 540 i tak sobie myśle jaka jest przyszłość tej klasy?
Sam w niej staruje i chciałbym wiedzieć na co moge liczyć.
Jaka jest szansa na wprowadzenie LiFe oraz bezszczotek? (o LiFe jest ostatnio głośno :) )

_________________
Team Associated TC5R


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 09, 2010 7:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 24, 2006 12:13 pm
Posty: 113
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kuba jak by to dobrze przemyśleć to LiFe to dobre rozwiązanie bo obniży to cenę klasy za to bezszczotka raczej nie a wręcz przeciwnie . Jeśli BL zostanie wprowadzone to wtedy będzie jeszcze więcej kombinowania oraz oczywiscie znowy będzie wyścig zbrojeń i czasami się okaże że wygra ta osoba która miała jedynie sprzęt z najwyższerj półki a ten który ma umiejętności ale za to mniej kasy i możliwości w zakupie sprzętu dostanie się najwyżej do finału B .

_________________
Pozdrowienia Jarek ;D
SKM 'Felga' Nowy Sącz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 09, 2010 7:36 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 25, 2009 11:49 am
Posty: 78
Szczerze to bezszczotka mi tak samo nie odpowiada tzn. myśle, że pakować to do takiej klasy to bezsens.
Jeśli wprowadzą LiFe, będę zadowolony bo mam dość tych selekcji :)

Ja chciałbym poprostu wiedzieć co myśla o tym inni ludzie.

_________________
Team Associated TC5R


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 09, 2010 8:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 24, 2006 12:13 pm
Posty: 113
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jak ktoś chce BL to niech idzie do speca i po problemie i tam ma LiFe i LiPo w tym momencie 8)

_________________
Pozdrowienia Jarek ;D
SKM 'Felga' Nowy Sącz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 09, 2010 8:56 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
Myślę, że tak naprawdę większość zawodników w klasie 540 byłaby za wprowadzeniem LiFe. Kilka osób na tym forum już o tym pisało (ja też) ale święta jakoś wszystkich wyciszyły. Ja również nie jestem za wprowadzeniem BL - a dyskusja - która na tym forum na ten temat była - tylko mnie w tym głęboko utwierdziła. Zresztą jestem zdania, że o silnikach można jeszcze długo dyskutować, sprawdzać je, tworzyć różne konfiguracje akumulatorowo - regulatorowo - silnikowe i wprowadzić w przyszłości z opowiednim uprzedzeniem zawodników (lub nie wprowadzać - wg mnie jeszcze lepiej). Samo zaś zasilanie LiFe (2s) można wprowadzić o wiele szybciej, oczywiście równolegle z dotychczas obowiązującym (5 cel NiMH). Sprawa wydaje mi się oczywista, ale jakiś marazm widzę w tej materii.
Zachecam zawodników/rodziców z tej klasy by wreszcie się wypowiedzieli na ten temat!

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 12:55 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 25, 2009 11:49 am
Posty: 78
Ja i Jarek jesteśmy zawodnikami w klasie 540 :wink:
Myślałem razem z tatą i wprowadzenie LiFe miało by sens ale wydaje mi się, że Ci co śmigali by na NiMh nie mają dużych szans.


Pozdro. :wink:

_________________
Team Associated TC5R


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 1:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Nie ma co myśleć tylko wystarczy zobaczyć czy LiFe ma przewagę nad NiMH W klasie SPEC. Odpowiedź jest taka, że nie ma. Nawet w Modified NiMH radzą sobie z LiPo i LiFe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 3:46 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
Jakub Golonka napisał(a):
wprowadzenie LiFe miało by sens ale wydaje mi się, że Ci co śmigali by na NiMh nie mają dużych szans.


1. odsyłam do tego, co wyzej napisał Pan Przemek.
2. wielokrotnie już były porównywane pakiety NiMH z LiFe i nikt nie udowodnił wyższości, czy też niższości któregoś z nich. Gdyby było inaczej to nie miałoby sensu wprowadzanie tych zasilań równolegle

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 3:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N paź 25, 2009 11:49 am
Posty: 78
Tak, no też racja z w Modi wygrały NiMh :wink:

_________________
Team Associated TC5R


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 3:51 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
Jeszcze na udowodnienie tego, co napisałem wyżej odsyłam :
http://janomat.citymedia.pl/Batteries/l ... life_2.png

Porównanie NiMH, LiPo i LiFe

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 6:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Przemek Morawski jest kłamcą,bo na Swoich aukcjach napisał zdanie:
Przemek Morawski napisał(a):
Wydajność ogniw NiMH w zasadzie kończy się na... 30A.

W ten sposób wprowadza w błąd .
Tak więc powoływanie się na jego zdanie jest mało wiarygodne...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 7:25 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
A co z tą wydajnością prądową, że NIMH kończy się na 30A a LiFe to 135A wydajności ciągłej? Co to za parametr? Móglby ktoś ten temat rozwinąć, ewentualnie podać gdzie na forum można o tym poczytać?

P.S. Jeśli to dla wszystkich jasne to jakby ktoś na PM mógłby mi napisać będę wdzięczny. O to samo spytałm w innym miejscu.

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Ostatnio edytowano N sty 10, 2010 8:05 pm przez Grzegorz Ogonowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 8:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
To nie jest kłótnia.Jestem ojcem zawodnika.Poświęciłem dużo czasu i pieniędzy przez te prawie 8 lat zawodów.Cieszę się,że trafiłem na ludzi,którzynam pomogli ,uczciwie,podzielili się Swoją wiedzą bez pazerności.I szlag mnie trafia jak widzę ludzi,którzy robią mętlik w głowach innym ,informacjami na poziomie "NiMh skonczyły się na 30 A -kup moje bateryjki".
Jak bym przeżywał Deja vu z wczesną ATA-ą.
Tutaj daje się weznaki brak Klubów gdzie zawodnik czy jego opiekun spotkałby się z uczciwą poradą i pomocą,a nie padał ofiarą megalomanów zawikłanych w małe interesiki..

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 10, 2010 8:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Konkrety Zaremba, konkrety, jaką ciągłą wydajność prądową ma ogniwo NiMH?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 11:29 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Ehhh, miałem nic nie pisać ale wtrące swoje trzy grosze:

Jeździłem w klasie 540 na 6 i na 5 celach. W obu przypadkach należało dobrac odpowiednio przełożenia.
Pakietów nie miałem selekcjonowanych, jeździłem na RC Hobby (takie niebieskie 4200mAh). Jeżeli jednak chciałem zrobić w ostatni biegu wynik - prawdą jest że pozczałem selekcje od Filipa Zaremby i efekt był ZAWSZE widoczny.

To było kiedyś.

Teraz byłem przeciwnikiem ogniw LI-PO. Dlaczego? Uważałem że pradu starczy w pakietach NI-MH w STOCK-u (Czechy - duzy, kręty tor).
Starczało ale nawet selekcje dawały niewiele jak regulator był nie do tej klasy.

Teraz śmigam na LI-PO - jeden pakiet na całe zawody. Prądu w nim że po biegu mogę sobie grzałka wodę zagotować i jeszcze zostanie (silnik 10,5 , regulator LRP SPX, pakiet LI-PO SMC 5000 25C)
Ale jak to we wszystkim jest też inna strona medalu. Model z LI-PO trzeba DOWAŻYĆ.

Model z LI-FE też.

Kwestia pakietów LI-FE i LI-PO:

Każdy zachwala ale NIKT nie napisze że pakiet ładowany prądem np. 2C straci na wydajności ok.20% po kilkunastu cyklach.
Nikt nie pisze że do ładowania takich pakietów trzeba mieć odpowiedni zasilacz.

Wszyscy "Mądrale" piszą jakimi to prądami mozna pakiet ładować, jakim rozłądowywać. Ale napiszcie że potrzebna jest dobra ładowarka i mocny zasilacz. Bo co z tego że na łądowarce ustawisz prąd łądowania 10A jak zasilacz masz przerobiony z PC i raptem prąd 5-6A.

Nikt nie napisze że z pakietami LI-PO i LI-FE trzeba ostrożnie przy ładowaniu.

Każdy chwali pod niebiosa. Napiszcie jak ładować pakiety, jakie środki ostrozności zachować.

Te posty czytają POCZATKUJĄCY. Oni nie mają o tym bladego pojęcia. Ich opiekunowie też.

Dam Wam przykłąd z jednych zawodów (o pojęciu w modelarstwie) opiekuna który widząc że z modelu wypadł transponder, wrzucił go do modelu ot tak - jak sie wrzuca papierek do kubła.
I jak taki opiekun może bezpiecznie obchodzić sie z akku LI-PO lub LI-FE? Przecież na dzień dobry czytając "mądre" posty podepnie pakiet i wysadzi go w powietrze.

Dlatego uczulam wszystkich aby pisali również o bezpieczeństwie przy obsłudze pakietów.

A tak na marginesie pytanie: DLACZEGO w DHI CUP rozgrywanych w ten weekend nie dopuszczono ogniw LI-FE do zawodów?

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest So maja 18, 2024 3:31 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL