Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 9:03 am

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 9:03 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 3:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michał Abramowicz napisał(a):
...
Dodatkowo 3-fazowy jest raczej błędnym określeniem do tego silnika.
To się ładnie nazywa synchroniczny silnik bezszczotkowy komutowany elektronicznie z wirującym magnesem stałym.
Ma trzy fazy - uzwojenia ale nie jest zasilany napięciem ani prądem trójfazowym.
Chyba że te twoje pierwsze regle z DHI są takie wypasione i mają generator prądu trójfazowego :D to chętnie kupię :D

Dobry opis: http://www.automatykaonline.pl/poradnik ... .php?id=59
m.

Z określeniem to tak jak byś określał rudego ,może mieć włosy miedziane,kaszranowe,ale zawsze będzie rudy.Tak samo jest z silnikami i ich bydową.Nazwa opisuje tylko sposób zasilania.
Co do linka to radził bym Ci zmienić silnik ze skokowego na normalny.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 3:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Z określeniem to tak jak byś określał rudego ,może mieć włosy miedziane,kaszranowe,ale zawsze będzie rudy.Tak samo jest z silnikami i ich bydową.Nazwa opisuje tylko sposób zasilania.
Co do linka to radził bym Ci zmienić silnik ze skokowego na normalny.


Tak samo jak nazwa "ciągły" opisuje coś ciągłego.


No to jak, podzielisz się jak NIMH zrobic dobrze? Może wrócę do 540tki :) a tam ciągle 5 celek :D
m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 3:17 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Michale, skończą sie pakiety selekcjonowane NI-MH - skończy sie chory wyścig zbrojeń w 540.
Li-FE zaraz beda selekcjonowane czyt. 50% droższe. I zaraz beda kupowane.

Czas aby ta klasa była naprawde tania.

Wiem, zaraz dostanie mi sie że LI-FE raz kupujesz i tyle. Ale LI-FE znów daje pole dla wyścigu zbrojeń.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 3:28 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Selekcje raczej nie będą potrzebne, kombinacje mogą się pojawiać przy ładowaniu LiFe do wyższego napięcia.
Przeczytajcie co na swoim blogu pisze Martin Hofer:
http://binahof.spaces.live.com/blog/cns ... !408.entry
"Then I put in a LiFe battery. And all was good again. Slightly more power than 5cell (you can charge a LiFe pack with LiPo charging profile to 4,2V/cell without damaging the pack.(This gives extra power and runtime)"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 3:51 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
I wracamy do punktu wyjścia jeśli chodzi o bezpieczeńswto przy ładowaniu, czytaniu takich informacji :) i dołaczeniu składnika ludzkiego czyli początkującego.

Już widze jak sie chwala że to to nic: ja na swojej ładowarce xxx naładowałem 1 celę yyy i miała prawie 6V.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 4:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
Grzegorz Kopertowski napisał(a):
...
http://binahof.spaces.live.com/blog/cns ... !408.entry
"Then I put in a LiFe battery. And all was good again. Slightly more power than 5cell (you can charge a LiFe pack with LiPo charging profile to 4,2V/cell without damaging the pack.(This gives extra power and runtime)"


Czyli podsumowując 5 cel NiMh to nie jest to samo co pakiet LiFe. Dobrze myślę?

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Ostatnio edytowano Wt sty 12, 2010 5:06 pm przez Grzegorz Ogonowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 4:41 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 09, 2005 10:06 am
Posty: 897
Lokalizacja: Opole
Grzegorz Kopertowski napisał(a):
...Przeczytajcie co na swoim blogu pisze Martin Hofer:
http://binahof.spaces.live.com/blog/cns ... !408.entry
"Then I put in a LiFe battery. And all was good again. Slightly more power than 5cell (you can charge a LiFe pack with LiPo charging profile to 4,2V/cell without damaging the pack.(This gives extra power and runtime)"

O "tym" dowiedziałem się "łódkarza" latem ub. roku.
Z ciekawości podłączyłem wtedy pakiet LiFe do ładowarki w trybie LiPo.
Chałupa cała, a pakiet nadal zdrowy - nawet się nie "zagrzał".
Silnik na hamowni z tym pakietem przy różnych obciążeniach miał o 1000-2500 obr/min więcej niż we wcześniejszym badaniu na LiFe "normalnie" ładowanym.
Uważam, że w warunkach sportowej rywalizacji taki zabieg z LiFe nie jest uczciwy, podobnie jak "przeładowywanie" LiPo.
Nawet wyrywkowa kontrola napięcia przed biegiem mogłaby ostudzić takie praktyki.
Same "lipobagi" nie wystarczą.

Wracając do tematu.
Klasa Kadet została zlikwidowana przez "obecnych" organizatorów wbrew wszelkiej logice i bez merytorycznego uzasadnienia.
Siłą rzeczy większość najmłodszych zawodników przeszła do klasy 540.
Startują w niej nawet kilkuletnie dzieci.
W instrukcji jednego z pakietów LiXX jest zapis cytuję:
"Batteries must be kept out of the reach of babies and small children at all times", co oznacza wprost, że baterie należy bezwzględnie trzymać z dala od dzieci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 5:46 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Jan Matukin napisał(a):
Nawet wyrywkowa kontrola napięcia przed biegiem mogłaby ostudzić takie praktyki.


... a potencjalnych kombinatorów uprzedzam, że w Pabianicach takie kontrole będą PRZED biegiem. Konsekwencje będą surowe, dyskwalifikacja z zawodów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 7:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michał Abramowicz napisał(a):
...

Tak samo jak nazwa "ciągły" opisuje coś ciągłego.


No to jak, podzielisz się jak NIMH zrobic dobrze? Może wrócę do 540tki :) a tam ciągle 5 celek :D
m.

Czyli Przemusia pakiety dają 130 A ciągle...,a Ni-Mh tylko ciągle 30A...
P.s.z silnikiem skokowym to i w 540 z zadbanymi akusami Ni-Mh i tak nie wiele zdziałasz...a jeszcze masz jakieś impulsy pomiędzy akusami i regulatorem.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 8:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Czyli Przemusia pakiety dają 130 A ciągle...,a Ni-Mh tylko ciągle 30A...
P.s.z silnikiem skokowym to i w 540 z zadbanymi akusami Ni-Mh i tak nie wiele zdziałasz...a jeszcze masz jakieś impulsy pomiędzy akusami i regulatorem.


Być może dają, a może nie dają.

Ciągle nie mam zadbanych akusów NIMH, leżą takie sflaczałe, a ty ciągle nie chcesz podzielić się tajemną wiedzą.
Moje 2 lata są niczym w porównaniu do twojego doświadczenia. Ale cóż, życie jest brutalne, nie masz się czym podzielić
w tej kwestji stwierdzam, albo twe serce jest z kamienia i choćbym na kolanach prosił to nie powiesz jak to się
miszczowie pocą nad nimh aby ulżyć im w cieżkim trudzie życia w rc-car.

;)

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 9:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michał Abramowicz napisał(a):

Ciągle nie mam zadbanych ..., leżą takie sflaczałe, ...
;)

m.

Być może jest to spowodowane oczekiwaniem na bliżniaki.... :D
p.s.napisz co i jak robisz ze Swoimi,a ja Ci odpiszę co robisz żle....

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sty 13, 2010 4:34 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 09, 2005 10:06 am
Posty: 897
Lokalizacja: Opole
Michał Abramowicz napisał(a):
...oscyloskop pokaże linię ciągłą, szczególnie brushless...

W uzupełnieniu tego co napisałeś - zrzuty oscylogramów pokazują wysterowanie silników szczotkowego i bezszczotkowego do maksymalnych obrotów - bezszczotka przy pełnym wysterowaniu nadal pobiera prąd impulsowo.

Wracając do tematu, bo dotyczy przyszłości klasy 540.
Dopuszczenie LiFe do 540 od następnego sezonu może rozwiązać problem z pakietami NiMH - wystarczy pilnować kontroli napięcia jak robią to "łódkarze" nie tylko w Polsce - to nie boli.
Przemawia też za tym czynnik ekononiczny i bezpieczeństwa, o czym już wielokrotnie inni pisali - wypada być konsekwentnym.
Problem widzę w silnikach bezszczotkowych.
Pomierzyłem na hamowni kilkanaście silników z grup 13,5T i 17,5T a także Saturna i Excela - przykłady:
- saturn vs. excel
- cs vs. graupner.
Jednak w obu grupach BLS jest duży rozrzut parametrów, również wśród Saturnów.
Z przytoczonych wcześniej oscylogramów można też wnioskować, że silnik bezszczotkowy ma spore "rezerwy" np. zmiana szerokości impulsów i czasu ich narastania, na co pozwalają regulatory - pytanie tylko czy początkujący musi się tym zajmować zamiast nauką jazdy.
Najważniejsze jednak jest to, że do klasy dołączyli najmłodsi zawodnicy z Kadeta i to m. in. jest też przeciwwskazaniem dla wprowadzenia w niej BLS.
Na obecną chwilę po tym co stało się z Kadetem trzeba zostawić 540 taką jaka jest obecnie i pomyśleć o zakupie huśtawki dla "misjonarzy".


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 14, 2010 7:48 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Abram poczytaj to ,bo raczej taki masz silnik,w którym zastąpiono trzy fazy prądu zmiennego o sinusoidalnym wykresie na impulsy z regulatora,tak,żeby wywołać zmienne pole magnetyczne....http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_ele ... chroniczny.
Wszystkie problemy z takimi silnikami wymienione w żródle, powielają się w bezszczotkach Rc....
p.s.To tak jak ktoś by napisał,że ma Nubirę z silnikiem benzynowym,a Ty np.mam Nubirę z silnikiem czterosuwowym zasilanym gazem LPG...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 9:03 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL