Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt cze 17, 2025 4:54 am

Teraz jest Wt cze 17, 2025 4:54 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 13, 2008 7:29 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Rafał Pajor napisał(a):
...

....a tak na marginesie, na korzysc obecnych przepisów działa LRP MASTERS - gdzie jest klasa identyczna do naszego speca :D

pomylsmy czy kolejne rewolucje wniosą cos dobrego do tej klasy...


A na LRP dopuszczono zdaje się bezszczotki do klasy 17 zwojowych silników.Lepiej ten kierunek obserwować,ale narazie z boku bez wychodzenia przed szereg...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 13, 2008 8:34 am 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 14, 2011 12:45 pm
Posty: 87
Filip Zaremba napisał(a):
Puściłem jeden silnik na hamowni LRP 17 x 2:
Wynik:
6 cel 200 W przy 32400 obr/min
5 cel 180 W przy 27000 obr/min
...


Tym mnie przekonałeś :? Warto by było porównać jeszcze silniki 17t i 19t na 6 celach. Jeżeli wynik 19t byłby porównywalny do 17t na 5 celach można by było się zastanowić co wprowadzić. Lub nie wprowadzać w ogóle bo mi 17t pasują :)

_________________
Blazej Orlowski

(poprzednie konto uleglo awarii)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 13, 2008 11:23 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 09, 2005 10:06 am
Posty: 897
Lokalizacja: Opole
Błażej Orłowski napisał(a):
...Warto by było porównać jeszcze silniki 17t i 19t na 6 celach. Jeżeli wynik 19t byłby porównywalny do 17t na 5 celach można by było się zastanowić co wprowadzić...

Porównanie silników 17T i 19T tej samej firmy na 6 celach.


Ostatnio edytowano Pt mar 14, 2008 10:26 pm przez Jan Matukin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 13, 2008 4:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Czyli skórka niewarta wyprawki...W ofercie LRP pojawiło się wiele nowości bez szczotek i to może być przyszłość.Lepiej przeczekać tym co jest...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 13, 2008 7:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Jeśli sezon asfaltowy pozostaje bez zmian to postaramy się przygotować lepszą ofertę, aby ulżyć zawodnikom klasy Spec.
Poniżej natomiast podaję link do wiadomości prasowych LRP z targów w Norymberdze. Temat jest chyba wart przemyślenia na hale 2008.

Na stronie 6, 7 opisane są nowe silniki dedykowane przez LRP do klasy sportowych.
LRP VECTOR X11 “Stock Spec”
Linka - http://www.hpi.pl/tlumaczenia_html/_LRP ... rnberg.pdf
Ciekawostką jest rozwiązanie dotyczące możliwości szybkiej i niezawodnej inspekcji silnika na zawodach. Oznaczenie kolorystyczne „paska na obudowie”, laserowo grawerowany parametr „ilości zwoi” oraz „czarny kolor wirnika i trzpienia” powoduje dużą łatwość i pewność inspekcji technicznej przez sędziów.

Z wypowiedzi pracowników LRP wynika, że obecne możliwości technologiczne zdecydowanie przemawiają za silnikami bezszczotkowymi. Stabilność i powtarzalność parametrów silników bezszczotkowych oraz ich bezawaryjność, niskie koszty eksploatacji to przyszłość sportu samochodowego RC. Od połowy ubiegłego roku zauważmy również proces obniżania cen silników bezszczotkowych i regulatorów, co w niedługim czasie prawdopodobnie samoistnie zakończy erę szczotki.

Jak dostaniemy pierwszą dostawę nowych silników chętnie dostarczymy komisji LOK egzemplarze testowe do zaopiniowania? Można by też puścić parę biegów testowych na zawodach, aby chętni porównali nowe silniki w praktyce.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 13, 2008 2:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 14, 2011 12:45 pm
Posty: 87
Tak jak Pan Festiwal Modelarstwa napisał bezszczotki w specu by były super sprawą. Moglibyśmy wziąśc wzór od kolegów za oceanu!
Klasa spec u nich jest oparta na silnikach 19 lub 10.5 , taki przepis myśle że zwiększył by frekwencje w specu a jazda stałaby się bardziej przyjemna.
Silników jest mnóstwo Novaki, LRP, Oriony, Speed Passion i inne

Warto by było pomysleć żeby wprowadzić ten przepisów równolegle do 19 zwoi na hale.

pzodrawiam b.O

_________________
Blazej Orlowski

(poprzednie konto uleglo awarii)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 13, 2008 4:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 21, 2006 2:16 pm
Posty: 210
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl
Patrząc po ruchu w działach sprzedam/kupie/zamienie i przytaczając podsłuchane :) rozmowy w Lubawie coś czuje, że w Specu nie bedzie problemu z frekwencją na asfalcie :) ... i dobrze.

_________________
Pozdrawiam:
Adam Smuk
GG: 1170
No team!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 13, 2008 5:36 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 18, 2004 9:27 pm
Posty: 696
Lokalizacja: Nowy Sącz
adam smuk napisał(a):
Patrząc po ruchu w działach sprzedam/kupie/zamienie i przytaczając podsłuchane :) rozmowy w Lubawie coś czuje, że w Specu nie bedzie problemu z frekwencją na asfalcie :) ... i dobrze.


byle by tylko nie skrzywdzic SPEC'a simiesznymi przepisami....

spec w takiej formie jak teraz jest bardzo DOBRA KLASA :D (przynajmniej wg mnie...) a co Wy na to....

przeczekajmy speca w takiej formie jak jest teraz, a predzej czy pozniej bezszczotki zawladna ta klasa

_________________
gg: 1145097
kom: 512086320

pozdrawiam, RAFAŁ PAJOR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 13, 2008 5:38 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 08, 2005 4:51 pm
Posty: 1366
Lokalizacja: Dzięgielów
Rafał Pajor napisał(a):
adam smuk napisał(a):
Patrząc po ruchu w działach sprzedam/kupie/zamienie i przytaczając podsłuchane :) rozmowy w Lubawie coś czuje, że w Specu nie bedzie problemu z frekwencją na asfalcie :) ... i dobrze.


byle by tylko nie skrzywdzic SPEC'a simiesznymi przepisami....

spec w takiej formie jak teraz jest bardzo DOBRA KLASA :D (przynajmniej wg mnie...) a co Wy na to....

przeczekajmy speca w takiej formie jak jest teraz, a predzej czy pozniej bezszczotki zawladna ta klasa

Jestem ZA

_________________
Too Fast Team - Bo pierwsze miejsce to za mało.

Smak zwyciestwa smakuje lepiej po walce FAIR-PLAY


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 13, 2008 5:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr gru 14, 2011 12:45 pm
Posty: 87
Rafał Pajor napisał(a):
adam smuk napisał(a):
Patrząc po ruchu w działach sprzedam/kupie/zamienie i przytaczając podsłuchane :) rozmowy w Lubawie coś czuje, że w Specu nie bedzie problemu z frekwencją na asfalcie :) ... i dobrze.


byle by tylko nie skrzywdzic SPEC'a simiesznymi przepisami....

spec w takiej formie jak teraz jest bardzo DOBRA KLASA :D (przynajmniej wg mnie...) a co Wy na to....

przeczekajmy speca w takiej formie jak jest teraz, a predzej czy pozniej bezszczotki zawladna ta klasa


Zgadzam się że jest dobry i dlatego myślałem dopiero o następnej hali żeby zawodnicy wykożystali na asfalcie swoje zapasy :)

Ale jest tylko dobry a może być bardzo dobry :D

_________________
Blazej Orlowski

(poprzednie konto uleglo awarii)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 13, 2008 7:10 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 14, 2003 4:13 pm
Posty: 1648
Lokalizacja: gdynia
Najlepiej wywrzeć presję na producentów , żeby zaprzestali produkować silniki szczotkowe . Wtedy sprawa bedzie jasna . Wszędzie bezszczotka , nawet w d.... . A co dla miłośników szczotek ? :D Czym się będzie różnił Spec od Modifieda ? Tą jedną nędzną celą ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 14, 2008 9:00 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Lech Pepliński napisał(a):
NCzym się będzie różnił Spec od Modifieda ? Tą jedną nędzną celą ?

Silniki bezszotkowe TEŻ różnią się parametrami, mocą i obrotami.
Zachowują przy tym dużo większa ich powtarzalność.
Jednocześnie są mniej awaryjne i nie wymagają kosztownej obsługi serwisowej.

Dziś zawodnik bez tokarki i odpowiedniego doboru szczotek skazuje się na gorsza pozycje.
Kiedy wejdą bezszczotki mniejsze wpływ na wygraną będzie miała wiedza mechaniczna a wygra rzeczywiście lepszy kierowca.
Jednocześnie rozumiem, że musi być jakiś okres przejściowy. Z drugiej strony, po co się bronić przed nieuniknionym.
W każdym razie, jeśli nasza firma zorganizuje w tym roku zawody halowe to z pewnością dopuścimy bezszczotki i pakiety lipo – choćby dla testów.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 14, 2008 9:50 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 21, 2006 2:16 pm
Posty: 210
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl
Ja myslę, że większości z nas zawodników chodzi o to, aby nie grzebać co chwile przy przepisach, aby utrzymać w mocy przez jakiś czas to co jest dobre i spojrzeć w przyszłość na to co nas czeka - a bez dwóch zdań przyszłość to bezszczotki ( z lipo to chyba jeszcze dłuższa "chwila" ), więc zakładając hipotetyczny scenariusz, 2008 asfalt - tak jak jest, od hali 2008/9 - 19T i załóżmy 19T jeszcze przez asfalt 2009 i później wejście bezszczotek, to może zastanowić się czy np: nie pojechać na 17T do czasu wyklarowania tematu bezszczotek bez okresu przejsciowego na 19T. Wg mnie życie to powinno zweryfikować i co ważne oczekiwania zawodników wobec klasy, a przy okazji obserwacja tego co sie dzieje w EFRA lub w USA.

_________________
Pozdrawiam:
Adam Smuk
GG: 1170
No team!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 14, 2008 11:14 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 14, 2003 4:13 pm
Posty: 1648
Lokalizacja: gdynia
"Kiedy wejdą bezszczotki mniejsze wpływ na wygraną będzie miała wiedza mechaniczna a wygra rzeczywiście lepszy kierowca. "

A najlepiej , żeby modelami kierowały roboty . Nie mam nic przeciwko bezszczotce . Ale nie we wszystkich klasach . Ja rozumiem , ze interes musi się kręcić , ale modelarstwo ma też uczyć i myśleć .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 14, 2008 11:21 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Jak tylko nowe silniki bezszczotkowe będą dostępne zostaną zastosowane w zawodach LRP w Niemczech. Jest szansa ze nastąpi to przy okazji najbliższych zawodów. Z tego powodu bierzemy pod uwagę wyjazd do Niemiec na marcowe zawody LRP w Eppelheim, aby bliżej przyjrzeć się sprawie.
Mamy to szczęście, że firma LRP jest chyba najlepszym w europie barometrem, jeśli chodzi o wdrożenia w praktyce nowych rozwiązań zarówno pod względem technicznym jak i wprowadzania ich w życie na zawodach.
Zgadzam się z opinią ze przechodzenie z obecnego 17T na 19T może okazać się startą czasu. Ta zmiana nie wprowadzi raczej nic korzystnego dla zawodników a jedynie zmusi do zbędnych wydatków. Efra też za rok może zmieć zdanie a my zostaniemy jak zwykle z ręką w nocniku.
Jak dostaniemy nowe silniki zgodnie z wcześniejszym zobowiązaniem postaramy się dostarczyć je do zaopiniowania przez sędziów LOK. Wydaje się wskazane, aby LOK też stworzył warunki do przeprowadzenia testów praktycznych przez zawodników na zawodach.

Ciekawostka
Dostaliśmy niedawno do testów nowy pakiet LiPo RcHobby o pojemności 5000. Nowością jest dodatkowe twarde opakowanie zabezpieczające pakiet przed uszkodzeniami mechanicznymi. Wymiary pakietu dostosowane są idealnie do układu 6 cel NiMh. Pakiet został przekazany do testów do Darka Ławniczaka w środowisku modelarzy zajmujących się Driftem. Tam chłopaki nie maja ograniczeń przepisów i używają wszystkiego, co jest ekonomiczne i ma dobry parametr cena/jakość/możliwości. Z wstępnych opinii słyszałem, że na pakiecie jeździł prawie całą godzinę. Stosował model Cyclone, silnik bezszczotkowy 13,5T Victor X11 LRP, opony T-Drift HPI.
Oczywiście w przypadku klas sportowych zawodów MP te czasy ulegną istotnemu skróceniu, ale i tak będzie to rewolucja w stosunku do technologii NiMh.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Wt cze 17, 2025 4:54 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL