Witam , postanowiłem podzielić się kilkoma radami związanymi z prawdziwym TUNINGIEM silników a nie zakładaniem filtrów stożkowych etc. Ten artykuł jest napisany kompleksowo od podszewki więc zacznijmy .
1.
Silnik zasada działania-Jak wiemy silniki dwusuwowe różnią się kompleksowo od silników czterosuwowych , pierwszą sprawą jaka rzuca się w oczy jest brak miski olejowej . Do silników 2t nie lejemy oleju oddzielnie , tylko mieszamy go z paliwem w proporcjach , a w jakich opisze w kolejnej części artykułu . Paliwo trafia do gaźnika gdzie w odpowiednich proporcjach trafia do komory wału korbowego (w 4t od razu do komory spalania) gdzie następnie kanałami dolotowymi trafia do komory spalania , następuje wybuch , i spaliny trafiają przez okno wydechowe do wydechu i w naszą atmosfere.
2.
Tuning Silnika -Nie zauważyłem aby na forum ktoś kiedyś przerabiał swój silnik dlatego postanowiłem opisać cały przebieg tego procesu .
Zacznijmy od gaźnika , jego głównym zadaniem jest dawkowanie paliwa odpowiednio do objętości powietrza trafiającej do silnika . Według mnie 70% naszego sukcesu to właśnie odpowiednia regulacja . W komorze pływakowej gaźnika znajduje się
dysza główna która odpowiada za dostarczenie większej lub mniejszej ilości paliwa kolejnym trickiem jaki można wykonać jest podniesienie iglicy co skutkuje tym ,że więcej paliwa będzie dostarczane przy danym wychyleniu przepustnicy. Samą gardziel gardziel naszego gaźnika UWAGA w przedniej częsci przed przepustnicą możemy wypolerować jak to zrobić , będzie opisane w następnym podpunkcie , aby powietrze miało gładszą droge do silnika .
Komore wału Możemy przeszlifować papierem o gradadacji 500 NIE WIĘKSZEJ , ponieważ na powierzchni Aluminium tworzą się małe dołki w których zatrzymują się małe pęcherzyki powietrza i mieszanka prześlizguje się po nich co skutkuje jej szybszym trafieniem do komory spalania . W przypadku użycia papieru o większej gradacji np 800 struktura ma za małe wgłębienia zeby utworzyły się w niej pęcherzyki i mieszanka skrapla się na takiej powierzchni .
PORTING-Jest to proces powiększania kanałów dolotowych i wylotowych mieszanki paliwowo-powietrznej , mianowicie , bierzemy dremla i rozwiercamy kanały końcówką z papierem sciernym , tak aby nie przedrzeć się przez blok silnika , i aby faktycznie je powiększyć , natępnie wykonujemy
FLOW jak sama nazwa wskazuje ten proces ma za zadanie ułatwić przepływ mieszanki , bierzemy papier o gradacji 100 i szlifujemy kanały do gładkości , to samo robimy kolejno z 200 , 300 , a 400 i 500 szlifujemy juz na mokro , jeżeli ktoś obawia się ze coś popsuje w silniku Portingiem , może po prostu lekko wyszlifować kanały jak było to opisane w linijce wyżej .Możemy również rozwiercić okno wydechowe jak i wypolerować tłok od wewnętrznej strony, co wpłynie na gładszy przepływ mieszanki .
3.Wydech , bardzo ważną sprawą która diametralnie wpływa na moc silnika 2T jest wydech który musi wprawić go w odpowiedni rezonans , ponieważ w procesie pracy część spalin z powrotem trafia do komory spalania . Musi być on odpowiednio zaprojektowany pod cylinder , liczy się długość i kąt zagięcia początkowej części wydechu jak i kąty które tworzą "stożki" czyli części dalsze części wydechu. W komorze rezonansowej (wydech) nie powinny znajdować się żadne przeszkody , powinna być ona jak najbardziej gładka . Tutaj jest program do obliczenia kątów tworzących wydech
http://www.yamaha-tzr.eu/tunning-mechan ... 13293.html Tzw Exuast Calculator .
4.NIE POLECAM stosowania filtrów stożkowych , strzeżcie się przed nimi !!!! NIE NADAJĄ SIĘ DO MODELI , powinny być stosowane tylko w samochodach wyścigowych które jeżdżą tylko i wyłącznie na torze, ponieważ zasysają one strasznie dużo syfu i przez to po rozebraniu modelu możemy zobaczyć porysowaną gładź cylindra. Jak najbardziej popieram stosowanie filtrów gąbkowych moczonych olejem .
5.
Sprężynki sprzęgła- możemy zastosować twardsze lub miększe , sprzęgło w modelach działa na zasadzie siły odśrodkowej która wypycha okładziny w strone dzwona . Na skróty twardsze spręzynki - sprzęgło łapie przy większych obrotach , miększe przy niskich aczkolwiek nie polecam stosowania bardzo miękkich ponieważ mogą one sprawić iz model bedzie miał muła .
6.
Świece zapłonowe-Są takie o większym stopniu ciepłoty i mniejszym , obecnie polecam świece Ngk o stopniu ciepłoty 6 ale jak mówię to wszystko zależy od ustawień jak i od samego silnika być może będzie potrzebna 4 albo i 8 . Ma to znaczny wpływ na prace silnika .
7.
Regulacja- od tego zależy wszystko bo jeżeli natrudziliśmy sie a silnik będzie miał małą moc wniosek prosty Dup* dlatego ja przy tego typu pracach kieruje się mottem "bez regulacji nie ma rewelacji' . Jest wiele tematów na internecie o tym procesie dlatego juz nie bede się już o tym rozpisywał , w skrócie świeca powinna mieć kolor mleczno-kawowy , jeżeli jest czarna i sucha - za mało paliwa za dużo powietrza , ciemna i mokra za dużo paliwa za mało powietrza .
Artykuł napisany w 100% prze ze mnie , nie odpowiadam za szkody wyrządzone w złym użyciem moich porad , nie wyrażam zgody na kopiowanie artykułu bez mojej wiedzy . Jeżeli Adminom się spodoba temat prosze o podwieszenie
Pozdrawiam i miłych prac
Odpowiadam w tym artukule na wszystkie wasze pytania .