Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:16 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:16 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Czy Twoj Savage czesto ulega awarii, ktora nie pozwala kontynuowac jazdy???
TAK 28%  28%  [ 46 ]
NIE 40%  40%  [ 66 ]
NIE WIEM 8%  8%  [ 14 ]
A co to jest Savage? :) 25%  25%  [ 41 ]
Liczba głosów : 167
Autor
PostNapisane: So cze 22, 2013 12:35 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 09, 2006 7:48 am
Posty: 906
Lokalizacja: Kraków
Witaj

Nie ma co przesadzać z mocą serwa na skręcie. Cóż z tego że będziesz miał 13 czy wiecej kilogramów jak i tak servosaver ci je odłączy.
Jeżeli chcesz wykorzystać moc i szybkość serva to trzeba mieć pakiet 5 celowy NiMh lub kupić S2 LiFe.
Jeżeli jest to nowy model RTR to na 100% masz nowe dyfry. Problem w tym że są one wykonane z mniej wytrzymałego metalu (HPI 105551). Z czasem dobrze było by pokusić się o wymianę ich na wytrzymalsze (HPI 102632).
Co do pozostałych części to dyfry w Fluxie czy XLu są nie dość że mocniejsze to jeszcze mają lepsze półośki i kubki (większe i grubsze) ale o wymianie ich możesz pomyśleć jak te ci się zużyją.

_________________
Pozdrawiam XAX
SavageX, Kyosho TF5, Axial Scorpion

Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera.
Jedni tylko trochę bardziej inni mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 30, 2013 10:12 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 11, 2008 5:01 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin/Chociwel
Co do serw: jeżeli jeżdzisz na standardowych kołach to serwo na skrecie w okolicach 15kg będzie dobrym wyborem. Dobrym i tanim sposobem na poprawienie skrętu jest wymiana sprzeżyny serwo savera na srebrną HD. Problem może być gdy założysz niestandardowe koła (mówię tu o 7 calowych kołach HPI Goliath), przy takich kołach mój Hitec HS-7955TG, który ma 24kg ma problemy :roll: Do tego pakiet 6V lub wspomniane wyżej LiFe.

Jeżeli to w miarę nowy Sav (wersja 2011 z budą GT-3 i nowsze) to masz dyfry na nowych zębatkach 29/9T - przy silniku nitro nie ma sensu wymieniać tych zębatek na zestaw HD (102692).
Jeżeli masz Sava na starych przekładniach 43/13 to zalecam wymianę na nowszy zestaw 29/9, bo tamte lubią się wycierać szczególnie przy silnikach mocniejszych niż standard.

Co do napędu - do nitro wystarczy kompletny zestaw HD od Sava X SS (srebrny). Zestaw SHD od m.in Flux'a jest w zasadzie wieczny przy nitro, ale to zbyt duże koszta. Dodam jedynie że zestawy HD/SHD nie są kompatybilne ze sobą (SHD ma wieksze kule, oraz kielichy) :)

_________________
HPI Baja 5T + Zenoah 27.2 ESP Ported + VRC Side Pipe
Losi 5ive-B 32cc // Hpi Baja 5B SS // Mugen MBX7 Eco // Savage Flux MMM // Asso TC6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 30, 2013 11:12 pm 
Offline

Dołączył(a): N paź 16, 2011 9:53 pm
Posty: 40
Witam dzieki za pomoc mój savage to nowa wersja 4.6 nitro na 4 bigborach kupiony dwa tygodnie temu u Wróblika.Co do serwa skretu to obecnie kupiłem te najtańsze polecane w poradniku a wjec Tower Pro MG-995R jest dość głośne ale przy spaline i tak to nie ma znaczenia ważne że daje rade .Co do kół to obecnie jeżdze na dość szerokich kołach od tragusa himoto sa troche mniejsze od orginalnych ale za to mają spory ofset a wjęc model lepjej sie trzyma pozostały mi po poprzednim modelu.Odnośnie układu mapedowego to chodziło mi o to głównie ile wytrzyma mi ten orginalny bo jak ma sie sypac to lepjej odrazu wydać wjecej na konwersję od fluksa i mieć spokój.To mój pierwszy nowy model nitro w tej skali miałem kilka używek ale były z nimi same problemy zawsze coś cie działo głównie to problemy z silnikiem zapewne część z mojej niewiedzy lub z dyframi dlatego zdecydowałem sie na nowego savaga .Jak narazie po 1.5 litra wszystko ok temperature trzyma jedyny kłopot jak narazie to że brudza sie tarcze chamulcowe tak jakby od oleju z tłumika .A co myslicie na temat tylnego wydechu na podwójnych rurach ? A i najważniejsze odnośnie zalewania silnika olejem po każdej jeżdzie trzeba zalewać czy nie koniecznie ? Nie mam kompresora aby dobrze wydmuchać brud z cylindra i dlatego wole nie ryzykować wykręcając za kazdym razem świece .Wiadomo że przy planowanej dłuższej przerwie bede mósiał go wyczyscić i zalać olejem.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 22, 2013 2:54 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
@XAX wlasnie sciagam poradnik z fejsa. Potem ocenie prace :-)

Mam Savage Xs flux od tygodnia. Zajefajne autko! Plaze w Swinoujsciu pokonuje wzdluz i WSZERZ!! Bylem w szoku jak sobie radzi na naprawde sypkim piachu! Recon dotarl ok 5 m od wody i klops. Dlugo sie zastanawiałem jakiw autko kupic i jak narazie nie żałuję! Zapitala na kazdej powierzchni a duzy przesfit i 4x4 fajnie sobie daje radę :-) Mam 2 pakiety 6000 lipo i starczaja spoko. Pozdro dla userow Savka!

E. Widze, że poradnik raczej pod spalinoe autka jest. Ps. Jak to jest z moją wersja autka w kontekscie poruszanych w poradniku wątków?

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 23, 2013 8:52 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
Może inaczej:

W przyszłości chciałbym lekko podrasować autko (Savage XS Flux ). Co proponowalibyście zrobić na wstępie? Kilka rad bym prosił.

Tzn. Pakiety imo mam ok (2x 6000 Redoxa lipo) - jeździ na nich długo, więc narazie inne mi nie potrzebne (ew. Dokupię kolejny pakiet).
Ładowarka Redoxa ładuje mi 1 pakiet w ok 50 minut - szybszej mi nie potrzeba raczej.
Wiem, że można zmienić pakiety na 3s, do tego potrzeba pewnie jakiś przeróbek przy zębatkach, ale póki co, nie planuję tego robić (może w przyszłości, gdy w/w pakiety się wypalą, ew. gdy bedę chciał mieć potwora w chacie :)

Sprzedawca w sumie nic nie polecał narazie do niego kupować, ale wiem, że pewnie nie miał do końca racji... ;-)

Moje spostrzeżenia:


- wymiana zębatki atakującej i odbierającej, na inne (jakie??) , by przyspieszyć autko trochę i w przyszłości (być może ) był kompatybilny z pakietami 3s (choć tak jak pisałem, 3s narazie nie biorę pod uwagę).
- spręzyny w amorkach (są czarne) - wiem że w poradniku dla jazdy amatorskiej proponujecie niebieskie
- same amorki narazie raczej zostawię, bo w wersji alu, bedzie to pewnie spory koszt.
- mam w zapasie olej do amorków, ale dosyć gęsty (50 wt) , Zalewam sobie nim czasem Recona, ale zastanawiam się czy dla Savka , nie będzie zbyt gęsty..? (jeżdżę głównie beton, asfalt, trawa, piach (chyli wszędzie :D ) . Potrzebowałbym coś uniwersalnego.
- Myślałem o oponach (kołach ) jeszcze nie sprawdziłem jak jest w Savku, czy opony sa klejone z felgami (jak w Reconie np. czy osobno sie je kompletuje. Oryginalna opony w Savku, radzą sobie ok na piachu , plaży trawie, ale czasem jakby się ślizgają na ulicznej trylince( niby szczegół, ale być może są lepsze , choć nadal myślę o uniwersalnych jakiś).
- Koła autko ma duże, ale tak sobie myślałem o jeszcze wiekszych, żeby dodatkowo fajnie wyglądał (choc narazie wielkość nie jest priorytetem).
- Cos zmienić na mocniejsze (trwalsze ) elementy. Głównie te, które się najczęściej i najszybciej uszkodzą (choć moze po prostu poczekać i jak sie uszkodzą dokupić mocniejsze..?
- może jakies najczęściej wystepujące śrubki i bolce w modelu?? W Reconie, podczas rozkręcania, dosyć szybko główki się wyrabiały - jakiś trefny stop. Zgaduję ,że w Savku RTR HPI wrzuciła podobnie słabe pewnie.


A tak poza tym Fajne autko! :D

Ps. Wiem,że to dział spaliniaków, al przy MT jest napisane ,że dział dotyczy także elektryków, dlatego tu piszę. Ale jeśli moje posty nie bardzo tu pasują, to gdzie je przekopiować najlepiej?

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 27, 2013 10:44 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 27, 2013 9:09 am
Posty: 119
Lokalizacja: Zgierz
Moj savik ma wymienione kolka(na oryginalnych nie da sie jezdzic :shock:),one waya juz 2 raz,olej w amorkach,sprezyny 6x twarde 2x bardzo miekkie,zakladam regulowane wachacze gorne,zbiornik zalozony z pompką i rozne *****.Fajnie sie jezdzi,nawet tor ulozylem na podworku z blatow :P
Mysle zeby dorobic jakis spojlerek zeby nie nurkowal na hop hopach ale to jakos przy okazji.

_________________
XRAY XB808 2009/RB C6 T7/Absima CR3P/
Savage X 4.6/Absima CR3P #2/
Losi 8ight 2.0 eu/OS MAX-21VZ-B
[SPRZEDAM WSZYSTKO Z OPISU]-14.06.2017


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 03, 2014 6:52 pm 
Offline

Dołączył(a): N paź 16, 2011 9:53 pm
Posty: 40
Witam wreście mój savage 4.6 doczekał sie super mocnego serva savox 30kg w alumoniowej obudowie dotego doszły nowe hpi goliath .No i po pierwszej jezdzie małe problemy .Po dwóch koziołkach poleciał orczyk serwa scieło na na nim zęby ale juz zamówiony mocniejszy aluminiowy .No i kolejna usterka to spalone sprzegło poślizgowe na zębatce odbierającej aż przytopiła sie sama zebatka .I pytanie czy to wina z dużych kół czy też za luzno dokręcona żebatka .Miał ktoś może taki problem na dużych kołach w savagu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 19, 2014 5:17 pm 
Offline

Dołączył(a): N mar 16, 2014 5:12 pm
Posty: 3
Witam, stwierdziłem, że oryginalny silnik 3.5cm w moim savie jest za słaby, jazda już nie przynosi tyle frajdy co kiedyś i planuję go wymienić na coś innego. Co byście polecili do 300zł, używane również wchodzą w grę. Aktualnie czaję się na Ofna FORCE 32, jednak obawiam się, że może być za mocny do sava. Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie, ewentualnie co by trzeba wymienić, jakie dać zębatki aby fajnie dało się użytkować model z tym silnikiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:16 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL