Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pn maja 20, 2024 10:19 am

Teraz jest Pn maja 20, 2024 10:19 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn lip 25, 2016 1:41 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Witam wszystkich serdecznie, słowem wstępu chciałbym się przedstawić. Mam na imię Jarek i jestem ze Zduńskiej Woli, województwo łódzkie. Chciałbym na wstępie zaznaczyć, że jestem kompletnym amatorem. Sporo przeglądałem wasze forum, cały czas jako martwa dusza aż wstyd się przyznać ale nawet nie byłem zarejestrowany ale uznałem, że za informację które od was uzyskałem należy się wszystkim abym opisał swoją przygodę z modelem. Jako młody chłopaszek miałem sporo zabawek elektrycznych, samochody, helikoptery, samolot no krótko mówiąc było trochę tego i zawsze to lubiłem ale człowiek poszedł w świat, w szkoły i jakoś czas na zabawki minął.
Na przełomie marca/kwietnia nosiło mnie i chciałem sobie coś kupić lecz nie wiedziałem co i natknąłem się na wiadomo jakiej stronie aukcyjnej na modele terenowe (te podobają mi się najbardziej) i przeglądam te autka i myślę sobie: eee za 400 to nic dobrego nie kupię ale nie będę wydawał przecież 2000 na zabawkę (wówczas nazywałem to jeszcze zabawką) i kupiłem Mavericka Stradę za bodajże 800 zł. Dodatkowo zamówiłem pakiet lipo 2s redoxa 7200mAh. Paczka przyszła za dwa dni, rozpakowałem model i myślę sobie fajny :D. Naładowałem baterię i po około 5 minutach jazdy od razu byłem na siebie zły, że poszedłem w temat po taniości i na drugi dzień sprzedałem to za 500 zł, chciałem się pozbyć tego jak najszybciej! Sprawdziło się tu przysłowie: „chytry dwa razy traci” ale to przysłowie sprawdziło się u mnie jeszcze nie raz więc zapraszam do dalszej lektury. Tego samego dnia co miałem dziewiczą jazdę maverickiem, zacząłem przeglądać Internet zastanawiając się co kupić i w moje oko wpadł traxxas stampede 4x4 VXL za 1850zł , zaznaczę po raz kolejny jestem amatorem więc pomyślałem: autko za prawie „dwójkę” to będzie już naprawdę porządne. Zamówiłem model, dodatkowo dobrałem jakieś części zamienne które podejrzewałem, że jako pierwsze mogą ulec uszkodzeniu. Tak prezentowała się moja „furmanka” po wypakowaniu z pudełka:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oglądając model po wyjęciu z kartonu byłem ukontentowany. Wydawał się dużo staranniej wykonany i nie ukrywam podobał mi się w każdym calu.
Przyszedł czas na pierwszą jazdę i co pomyślałem? Ohhh yeah!!! To jest to czego chciałem, pomimo oryginalnego pakietu NiMh była to przepaść do Mavericka. Po wyładowaniu pakietu na asfalcie, zainstalowałem lipo 2s i gazu ! Byłem naprawdę pod wrażeniem, wówczas pomyślałem nigdy nie kupię lipo 3s bo na 2s nie mogę tego ogarnąć. Z asfaltu ruszyłem w las

Obrazek Obrazek

Baszując po lesie uśmiech nie schodził mi z twarzy do czasu gdy wróciłem do domu i zdjąłem karoserię

Obrazek Obrazek

Oczy mi wyszły i mówię o kurczaki 2 godziny czyszczenia jak nic. Dwie godziny… chyba na przednia część zawieszenia. Do stanu używalności

Obrazek

Czyściłem go łącznie około 8 godzin, powoli wszystko rozkręcałem itd. Dziś niemal każdą śrubkę znam na pamięć.
Pierwsze czyszczenie wykonywałem u narzeczonej, uwaga! W kuchni ! ( nie mam tam swojego warsztatu itp.)
Gdy zobaczyła co za spustoszenie robię w jej królestwie to kobieta się załamała moją osobą hehe ale żeby nie było, szanuję pracę kobiet i po skończonej pracy nie było żadnego śladu.
Gdy model został wyczyszczony to uznałem, że trzeba koniecznie kupić jakiś cover więc takowy zakupiłem

Obrazek

lecz w mojej opinii nie jest on warty 120zł i bardzo słabo przepuszcza powietrze co było kolejnym krokiem aby dokupić wentylator velineon na regulator oraz radiator na silnik bo model po prostu się grzał i po 10 min jazdy włączało mu się zabezpieczenie termiczne na regulatorze.
Model naprawdę jest wodoodporny, wpadłem nim do głębokiego rowu w wodą, jeździłem po błocie itd. Ale… taka jazda nie okazała się obojętna dla łożysk, wiec żeby wszystko było jak należy wymieniłem wszystkie łożyska bo irytował mnie ten dźwięk piasku pomiędzy kulkami w łożysku. Teraz jak będę planował zmienić łożyska to przed wyminą będę jeździł po błocie itd.
Pewnego dnia wybrałem się na przejażdżkę do lasu, włożyłem pakiet załączyłem maszynę ja mu gazu a on wyje i ledwo rusza. Zmartwiłem się. Tyle pieniędzy dałem a to już się zepsuło… Rozkręciłem i skręcałem wszystko kilka razy szukając awarii, podejrzewałem, że jakiś tryb się wyrobił ale wszystko wyglądało dobrze i z pomocą przyszło standardowo rcauto :D które podpowiedziało, że rozkręciło mi się sprzęgło ot cała usterka, skręciłem sprzęgło i wszystko śmiga.
Jeździłem modelem w wolnych chwilach których niestety mam bardzo mało, w między czasie wymieniłem ze 3 ośki napędowe bo mi się ukręcały. Apetyt jak wiadomo rośnie w miarę jedzenia więc zacząłem rozmyślać o lipo 3s więc takowe zakupiłem ( youki 5200 mAh). Zapomniałem dodać, ze ładowarkę zakupiłem przy kupnie redoxa 2s a jest nią greenbox z ktrórej jestem bardzo zadowolony. Kupując lipo 3s w pakiecie dostałem co chwile ukręcające się półosie, wymieniłem ich około 10! Czyli +/- 400 zł poszło w ośki. Pewnego dnia zacząłem robić na tokarce jakąś półoś ale zajęło mi to dużo czasu i nie byłem do końca zadowolony z efektu:

Obrazek Obrazek

W między czasie uznałem, że zmieniłbym troszkę wygląd poprzez inne koła oraz karoserię. Stockowe koła drastycznie balonowały na lipo 3s więc kupiłem Pro-line trenchers które od razu pojechały na zabieg wyważania oraz porządnego klejenia do gościa ze strony prorevo.pl, wykonał dobrą robotę i kółeczka nie mają bicia. Fecet tłumaczył mi, że model zacznie się inaczej prowadzić aczkolwiek nie sadziłem, że różnica będzie aż tak duża! Karoserię kupiłem takiego garbuska, musiałem wywiercić inne otwory pod mocowanie oraz przyciąć (zwęzić) spojler ponieważ wchodził na mocowanie. Do dziś używam oryginalnej już nieco poklejonej, tamtej jakoś mi szkoda, kupię kolejną karoserie z pro-line chevy c-10 to garbus pójdzie w obroty.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pewnego dnia byłem wściekły na wieczne zamawianie nowych półosi więc zamówiłem sobie z Ebaya półosie integy na przód oraz tył, niestety sprzedawca nie miał ich w tym samym kolorze. Czytając anglojęzyczne fora ludzie średnio wyrażają się o integy ale póki co jestem zadowolony jak się ukręcą to tym razem kupię mip.

Obrazek Obrazek

W między czasie wymieniałem olej w amortyzatorach, mam trzy różne gęstości i do dziś się zastanawiam co za różnica jest w brudnym a czystym oleju bo raz miałem awarię że po wyskoku spadła nakrętka z amortyzatora i olej się wylał, założyłem nakrętkę i dalej jeździłem nie odnotowując przy tym jakiejś większej różnicy. Kontynuując temat amortyzatorów, pewnego razu przyłożyłem czołowo w krawężnik przy około 30-40 km/h i jedyne co się uszkodziło to wygiął się szaft od amorka, wymieniłem go na nowy i wszystko grało ale poprzednia awaria z górną nakrętką nie obeszła się bez echa. Uszkodził się delikatnie gwint i amor zasysał lewo powietrze, uszczelniłem go taśmą teflonową i działał jak należy.

Teraz troszkę o zębatkach: jak kupiłem lipo 3s to po paru dniach chciałem wytestować dołączoną do zestawu zębatkę 18t teoretycznie umożliwiającą jazdę z prędkością 100km/h. Zdjęcie oryginalnej zębatki okazało się problematyczne, nie chciało mi się rozwiercać obrobionej śrubki więc wymontowałem silnik, umocowałem go za zębatkę w imadle i wybiłem go z tej zębatki.
Gdy założyłem 18-kę to szybko ją zdemontowałem bo wówczas na oryginalnych kołach nie dało się wręcz jeździć i nie sprawiało mi to przyjemności. Osobiście dla mnie najprzyjemniejsza są prędkości około 50-60 km/h a to i tak już model zapiernicza nieźle jak się jeździ po szutrze itp.
Zdjąłem zębatkę 18-kę i założyłem 13-kę, chyba źle je ustawiłem bo odbiór zjechał się w 5 minut więc założyłem nowy odbiór i chwile wytrzymał ale też się zjechał.. i sytuacja ze zjechanym atakiem/odbiorem pojawiła mi się kilkukrotnie więc tych zębatek trochę już wymieniłem.
W między czasie obrobił mi się jeden hex więc zamówiłem aluminiowe:

Obrazek

Swego czasu zastanawiałem się po co komu aluminiowe łoże silnika do czasu gdy zobaczyłem jak wygląda moje oryginalne:

Obrazek

Więc nie zastanawiając się długo zamówiłem aluminiowe łoże oraz aluminiowy docisk sprzęgła. Składając zamówienie skusiłem się przy okazji na amorki bigbory, wahacze oraz wieże i zderzak z RPM. U innego sprzedawcy zamówiłem jeszcze przednie piasty oraz zwrotnice aluminiowe bo tylne kupiłem przy zakupie modelu.

Obrazek

Jeżdżąc na lipo 3 s miałem wciąż problem z temperaturą więc zrobiłem sobie sam chłodzenie wykorzystując 3 wentylatorki 5 V i zasterowałem je ze stabilizatora napięcia 5V bo 7,2 V by ich nie zabiło ale o 11,1V się obawiałem a dzięki zastosowaniu stabilizatora, jakiego napięcia nie dam na wejście to na wyjściu mam stałe 5V.

Obrazek

Szczerze mówiąc te 3 wentylatorki dawały tyle chłodzenia co kot napłakał, wiec zamiast dwóch małych założyłem jeden wiatrak 12V oraz jeden 5V który zasilam bezpośrednio 7,2/11,1V i wentylatorek 5V żyje. Przy obecnych wiatrakach to chłodzenie naprawdę daje radę. Przyznam szczerze że ten wentylator 12V nawet nie najgorzej działa nawet przy 7,2V.

Obrazek

Po założeniu wszystkich nowych elementów, model prowadzi się zupełnie inaczej, kiedyś jadąc szybko do tyłu, przednie koła żyły swoim życiem dzisiaj model jedzie jak po sznurku.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tak w skrócie wygląda moja przygoda z monsterem rc, Podzielcie się proszę ze mną swoimi uwagami co robię źle a co dobrze, pragnę przypomnieć, że jestem amatorem i nie planuję w przyszłości zawodów i tym podobnych imprez, autem jeżdżę w wolnych chwilach aby się zrelaksować, wówczas zapominam o wszystkim i wracam do sielskich dziecinnych lat. Ostatnio wpadłem na pomysł zakupu x-maxxa bądź summita tylko zniechęca mnie myśl zainwestowania drugiej ceny modelu w części które zagwarantują stosunkowo bezobsługową jazdę jak w przypadku mojego stampede 4x4 vxl.
W modelu po drodze wymieniłem jeszcze sporo rzeczy które nie przychodzą mi w tym momencie do głowy. Przykładowo uszkodziłem uszczelkę od kubka dyferencjału - musiałem kupić cały kubek itd…
Jak ktoś uzna że kupi model z 2tyś i będzie nim jeździł długo i szczęśliwie to jest w błędzie gdyż myślałem podobnie ale mój post ukazał trochę inny przebieg zdarzeń. ( Taka informacja dla osób planujących polatać jakimś monsterkiem rc)
Na koniec mam pytanie, sprzęgła nie mam skręconego na maxa tylko po skręceniu nakrętki odkręcam ją około ¾ obrotu. Pomimo to i tak autko żwawo robi wheele. Ostatnia zębatka atakująca wystarczyła mi na około 6 pakietów 2s i raz jeździłem na 3s.
Poluzować bardziej to sprzęgło?
Jakie koła polecacie na asfalt? Proline Road Rage? Musze pobawić się ustawieniem zawieszenia bo na większych prędkościach model bardzo słabo skręca.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie :D


Ostatnio edytowano Pt paź 14, 2016 12:46 pm przez varaderas, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 25, 2016 10:53 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Fajny tekst. Historia dla wszystkich nowych szukających pierwszego modelu! Części kupujesz w europie czy wszedzie?
Jesli chodzi o temperatury to zmien regiel i silnik. Wtedy bedziesz mógł wywalić wiatraczki i zapomnieć o problemie.

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 4:16 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Dzięki wielkie za miłe słowa :D , części kupuje w większości z polskiego sklepu internetowego gdzie kupiłem model oraz innych sklepów interenowych (polskich). Półosie kupiłem na e-bayu w USA. Mam pytanie jak wrzucacie zdjęcia na forum bo moich nie mogę powiększyć a ogólnie miałem komunikat, że zdjęcie nie może przekraczać 200x300px a w innych postach klikam w zdjęcie, powiększa się ładnie i wszystko widać. Powiem uczciwie, że obecnie z tymi wiatrakami problem z temperaturą zginął kosztem kilku złotych ☺


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 12:09 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Tylko jak wjedziesz w wodę to po wiatrakach i inne uszkodzenia elektroniki gwarantowane.

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 12:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Zabezpieczyłem się przed takim prawdopodobieństwem dokładając bezpiecznik na wypadek powstania szpilki prądowej podczas zwarcia w razie kontaktu z wodą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 10, 2016 6:14 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
I jak tam - kupujesz x maxxa lub summita? :) Bo mnie też chodzi to po głowie :)

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 11, 2016 6:03 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
No właśnie jestem na etapie zastanawiania się który wybrać hehe jedyne co mnie zniechęca to myśl władowania drugiej wartości modelu w tuning który przy x maxxie z pewnością będzie potrzebny bo jeździ on szybko co jest związane z awariami a z tego co szukałem to póki co nie ma za wiele części z proline itd bo to stosunkowo świeży model, summitem jeździ się wolno, bardziej technicznie to przetrwa wszystko dużo dłużej. Też chodzi mi po głowie używany ale nie wiem bo nie lubię za bardzo używanych rzeczy i taka widzisz zagwozdka.
Kolejną sprawą jest, że mam na prawdę mało czasu i niestety nikogo obok siebie co też by miał podobny model, znajomym różnym się podoba ale jak słyszą o kosztach to robią oczy i dziękują :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 13, 2016 7:17 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Mi właśnie chodzi po głowie taki wszędołaz. Summit - sprawdzona konstrukcja i dużo części tuningowych. X Maxx - SKALA = duży może więcej, ale tak jak napisałeś to nowy model i części tuningowych na razie jest mało na rynku.

Chodzi jeszcze za mną model Axial Trophy Truck! :)

A skąd jesteś? Bo ja jestem w dokładnie takiej samej sytuacji - czasu mało. Tym bardziej że miesiac temu urodził mi sie syn, a mam jeszcze 3-letnią córkę no i żonę, przed ktora trzeba skrzętnie ukrywać wszystkie ceny :)

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 15, 2016 11:22 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Ja jestem ze Zduńskiej Woli ( woj. łódzkie) a Ty widzę, że z Poznania to nie tak daleko w Łodzi wjazd na A2 i łącznie 2,5h drogi więc możemy coś pomyśleć. Ja też w lutym będę miał dzidziusia to może być jeszcze mniej czasu gdzie i tak na dzień dzisiejszy w ciągu tygodnia udaje mi się zagospodarować maksymalnie 3-4 godziny na model. Jestem stałym klientem u gościa co kupiłem stampede i niemal wszystko do niego i on bardzo zachwala x maxxa że to czołg co jedzie po wszystkim i 5 tys trzeba liczyć z pakietami ale to również najdroższy model pod względem eksploatacji a summit tak jak napisałeś konstrukcja sprawdzona ale nie jestem przekonany czy chce wydać 4 tys (z pakietami) na model z silnikami szczotkowymi które na bank bym zaraz wymienił pociągnełoby to za sobą od razu wymianę półosi, kół itd. Więc na dzień dobry 6 tyś za summita. Wystawiłem stampede na allegro jak nie pójdzie to chowam go i kiedyś dam dziecku a ja chyba w x maxxa pójdę, nim możesz ciągnąć dziecko na sankach, zrobić pług i nawet odświeżać tylko co mi siedzi z tyłu głowy to fakt, że gość ze strony prorevo.pl odradzal x maxxa chyba, że chce dla szpanu bo jest tandetnie wykonany ale mój sprzedawca wręcz się zburzył na tą opinie i bądź mądry. Jesteśmy dogadani, że jak będę brał nowy model to jadę do Warszawy i udostępni mi do testów wszystkie które mnie interesują. Summit super techniczny ale boję się braku mocy po przesiadce z mojego potworka:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 16, 2016 1:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt kwi 23, 2010 8:58 pm
Posty: 34
Witaj,
Posiadam Summita 2 sezon i nie doświadczyłem tylu awarii co Ty.
Dość szybko założyłem bezszczotke i obniżyłem go trochę żeby nie fikał koziołków na zakrętach. Dokupiłem koła na asfalt od prorevo.pl (polecam, świetnie wyważone i oklejone :)
Auto również używa samodzielnie mój 8letni syn i jak do tej pory nic nie padło oprócz 1 dyfra, w którym spiłowałem zębatki kręcąc bączki przy zablokowanym mechanizmie różnicowym. Summit lata na 2x3s. :)

_________________
Traxxas SUMMIT 1/10: QUICRUN-4074 2000KV & WP-8BL 150A
Maverick Strada SC: hobbyking 120A & castle 4600KV


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 13, 2016 10:19 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Witam wszystkich, jak niektórzy pamiętają jakiś czas temu wystawiłem do sprzedaży swojego stampede ale z marnym skutkiem aczkolwiek jak wcześniej wspominałem nie miałem żadnego parcia na jego sprzedaż więc poszedłem za ciosem i dokonałem kolejnych modyfikacji za 1000 zł ( przyrzekłem sobie, że nie wsadzę już w niego ani złotówki, jedynie mogę kupić zębatki jak moje zapasy się skończą i może jeszcze jedną budę :D ).
Zacznę może od tego co widać na pierwszy rzut oka, kupiłem oryginalną niemalowaną karoserię i samemu ją pomalowałem. Może dziwnie to zabrzmi ale byłem zachwycony rezultatem jaki osiągnąłem zważywszy na to, że robiłem to pierwszy raz w życiu. Tak mi się ona podoba, że prawdopodobnie zamówię jeszcze jedną i tak samo pomaluję bym miał jedną do jazdy a drugą na wystawę hehe 
Przy ostatnich modyfikacjach zamawiałem z USA półosie Integy, jedna mi się uszkodziła i zgubiłem niestety jeden z elementów. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na pewien aspekt i gdybym o tym wiedział to ośki byłyby chyba nie zniszczalne. Problem polegał na tym że w przegubie kardana elementy osi łączone są trzpieniem który przed wypadnięciem zabezpieczony jest nawinięta delikatną sprężynką. Gdy to zauważyłem było już za późno bo jeden z elementów do dziś leży sobie gdzieś w polach. Ucząc się na błędach przy tylnych osiach owinąłem tą sprężynkę szarą taśmą i wszystko działa jak należy. Z przodu została mi tylko jedna półoś i wyglądało to średnio. Zaczęło mi chodzić po głowie kupno półosi cvd od traxxasa i takowe zakupiłem.
Obrazek

Są niestety cholernie drogie. Komplet kosztuje 318 zł. U swojego sprzedawcy mam upust więc wyszło troszkę taniej (zostało na pizze). Mam nadzieje, że te półośki okażą się dobre.
Zrobiłem przegląd serwa i wymieniłem jedno łożysko bo się zatarło a drugie jest w stanie idealnym. Początkowo myślałem, że słabiej skręca bo jakaś zębatka się uwaliła więc kupiłem zestaw naprawczy ale wykorzystałem tylko jedno łożysko. Reszta zostanie na później. Wymieniłem kubki dyferencjałów i do tylnego dyferencjału wsadziłem zębatki od modelu X0-1. Dyfry zalałem olejami odpowiedni 50 przód i 30 tył. Chodzi zupełnie inaczej jak na smarze – chodzi fajnie ciężko , Dodatkowo zmieniłem obudowy dyferencjałów bo np. w tylnej zrypał się jeden z „gwintów” .
Mały gadżet a który mnie niezmiernie cieszy z racji mojego problemu z zębatkami to przezroczysta osłonka zębatek. Dzięki nim widzę w jakim stanie są zębatki oraz czy nie dostał się tam brud.
Obrazek
Ogólnie rzecz ujmując uszczelniałem wszystko jak się da aby zmniejszyć ryzyko dostania się tam jakiegoś piasku itd. Chcę za wszelką cenę wyeliminować ścieranie się zębatek.
Na deser zostawiłem koła. Zamówiłem koła, felgi (nie sklejone) oraz taśmę MIP do klejenia opon.
Obrazek
Sklejony komplet kół wychodził nawet taniej ale nie chciałem nowych kół rozklejać i robić zbędnej roboty. Przeprowadziłem pełen zabieg zapobiegający balonowaniu. Bardzo mi się podobają te opony zwłaszcza na chromowanych felgach. Ktoś może pomyśleć w porównaniu do moich trencherów, że kupiłem rozmiar 2,2” ale właśnie nie, Road rage są 2,8” aczkolwiek są sporo mniejsze.Sorki za jakość poniższego zdjęcia.
Obrazek
Teraz zostało mi jeszcze wyważenie i poustawianie geometrii zawieszenia. Z trenecherami też miałem sporo zabawy bo niestety wjechałem we wiadro z farbą które wylałem i całe koła mi się zapaprały. Ta ohydna farba nie chciała niczym schodzić, dopiero pomógł zmywacz do paznokci. Wyczyszczenie kół zajęło łącznie około 2 godzin ale efekt uzyskałem lepszy niż nowe hehe.
Ż racji grubego przeglądu powymieniałem olej w amorkach itd. Mam też skarpety na sprężyny ale jakoś średnio mi się z nimi podoba a wątpię czy ja jako amator wyczuję różnicę, że olej już się delikatnie przybrudził.
Poniżej kilka aktualnych fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W najbliższym czasie poprawię zdjęcia z pierwszego postu tak aby dało się je powiększać:)


Ostatnio edytowano Cz paź 13, 2016 10:53 am przez varaderas, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 13, 2016 10:46 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 10, 2004 10:42 pm
Posty: 1278
Lokalizacja: Pawłowice śląskie
Fajnie się czyta i ogląda twoje majsterkowanie przy modelu. Moje gratulacje :)

_________________
www.prorevo.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 13, 2016 10:49 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Serdecznie dziękuję za miłe słowa. Bardzo mi miło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 13, 2016 12:22 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Fajnie! :) Czy mógłbyś zdradzić kto kryje się pod przewijającym się w twoich postach hasłem 'mój sprzedawca'? :) Może też zacznę robić u niego zakupy... :)

Co do osiek - patrzyłeś na ebay? ;)

Przezroczysta osłona zębatek jest fajna jak jest nowa :) Po kilku jazdach i tak niewiele zobaczysz, bo od ścierających się zębatek tworzy się drobny pył, który pięknie osiada na osłonie :/ Poza tym jest ona delikatniejsza od tej czarnej i dokręcając śrubkę można doprowadzić do pęknięcia osłonki - co mi się przytrafiło :/

PS. Nie masz luzów na przednich kołach przy skręcaniu?

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 13, 2016 12:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pewnie, że mogę zdradzić kto jest moim sprzedawcą :D
Janek Olszański - RCForFun jest on na allegro. Gość ma dużo rzeczy do traxxasa.
Patrzyłem na ebay i srednio kosztują 50$ plus 20$ za przesyłkę i wychodzi podobna cena.
Przy skręcaniu specjalnych luzów nie odnotowałem, ogólnie te kółka mają jakieś luzy które ja osobiście usuwam podkładkami i wtedy model pięknie jedzie.
Na początku miałem tak, że jak jechałem do tyłu to koła latały jak "żyd po pustym sklepie" a jak zniwelowałem luzy podkładkami to jechał do tyłu jak do przodu.
Wiem, że z tą osłonką tak będzie, że się zniszczy ale to zamówię wówczas nową bo mała rzecz a mnie cieszy hehe
Martinii powiedz mi jakim klejem wzmacniałeś karoserię? W jakimś poście udzielałeś się w tym temacie ale nie odpisałeś w sumie jaki klej do butów używałeś.
Mam do Ciebie jeszcze pytanko, Ty w swoim slashu co ile zmieniasz zębatki?

Muszę jeszcze pomyśleć w wolnej chwili jak uszczelnić miejsce gdzie wał napędowy na przodzie wchodzi do podwozia.
Jeszcze zastanawiam się czy z ciekawości nie zamówić centralnego dyferencjału bo ciekawi mnie jakby się wtedy prowadził :D jego cena jest jeszcze akceptowalna bo za 150 jest dostępny
i chyba przerobie swoje talony ( oryginalne koła. Mam nadzieje, że uda się je rozkleić bo jak je sklejałem to z myślą, że na zawsze :P ) i zrobię kolce w oponach na zimę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Pn maja 20, 2024 10:19 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL