Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 11, 2024 4:38 pm

Teraz jest So maja 11, 2024 4:38 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 23, 2005 4:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 14, 2003 4:13 pm
Posty: 1648
Lokalizacja: gdynia
Można jeszcze odpowiednią regulacją gażnika .( w aparaturach z mechanicznym trymerem) :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 23, 2005 5:43 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 17, 2004 11:49 am
Posty: 448
Lokalizacja: Zabrze
W tej chwili mogę wypowiedzieć się tylko jako teoretyk :)

Ostanio nabyłem płyte DVD, HPI RC CARS DVD VERSION 2, na której jest to dokładny opis odnoście uruchamiania, docierania, ustawiania modeli spalinowych firmy HPI. Z tego co panowie z HPI prezentują wygląda to tak:
1. Jeżeli chcesz zgasić szybko silnik to zatykasz wydech.
2. Na filmie o docieraniu i ustawianu Savage jest dokładnie tak:
"let the engine running idle untill the tank is empty" - przy docieraniu
"continue this process untill the tank is empty" - przy pierwszej oraz drugiej jeździe.

Oznacza to, żę jak i przy docieraniu tak i przy jeździe Savage gaszony jest po wypaleniu całego zbiornika. Myśle, że ja będe stosować właśnie taką metode, jezeli bede chcial zakonczyc jazde.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 23, 2005 6:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
Koniec z OT. Prosze pisac tylko "patentach" na zamykanie przewodow paliwowych. Od tej pory kazdy post nie na temat bedzie kasowany. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 23, 2005 11:11 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 09, 2004 12:14 am
Posty: 43
Lokalizacja: MATRIX
Dzis kupilem model i koles mi powiedzial (zna sie na RC), zeby gasic zamykajac doplyw paliwa (sciskac waz dolotowy).
PS Jestem w UK, wiec to moze cos wniesc do waszej dyskusji

_________________
Gierma

Schumacher Fusion .21
HPI Baja 5B - w trakcie poprawek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 24, 2005 12:53 am 
Offline

Dołączył(a): N wrz 12, 2004 3:06 pm
Posty: 189
Lokalizacja: warszawa
z tego co mi wiadomo,nitrometan jest silnym utleniaczem(bedzie w silniku rdzewialo) ,wiec najlepiej jest sie pozbyc paliwa z silnika kiedy sie go nie uzywa.najlepiej jest to zrobic oczywiscie wypalajac do konca wszystko. osobiscie tego nie robie jesli wiem ze bede jezdzil na drogi dzien,lub za dwa dni.

_________________
revo , motorowa elektryk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 24, 2005 5:00 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach i musisz go zgasić awaryjnie to należy docisnąć model do asfaltu i zatkać dostęp powietrza.
Jeżeli pracuje na wolnych obrotach to gasisz go przez zatrzymanie koła zamachowego. Jeżeli odcinasz dostęp paliwa powodujesz chwilowe przesuszenie silnika ale nie jest to szkodliwe ( jest to zbyt mały czas) natomiast świeca żarowa jest także chłodzona mieszanka paliwa i może to spowodować jej przepalenie. Opinie na ten temat są różne i kazdy stosuje sie do swoich teorii.

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 24, 2005 6:10 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
Co do nitrometanu to staje sie on utleniaczem w temperaturze powyzej 80-90C wtedy rozpada sie wiazanie miedzy tlenem i azotem, w nizszej temperaturze jest hydrofilowy - przyciaga wode i to powoduje rdzewienie.
A co do gaszenia, jak musze to zrobic szybko odwracam model i butem dotykam kola zamachowego, lub zatykam wydech. W niektroch autach nie da sie scisnac przewodu paliwowego bez zdejmowania budy. Wszystkie sposoby sa dobre i nie ma najlepszego. Scisniecie przewodu paliwowego gasi i tak jak Artur powiedzial powoduje chwilowe przesuszenie silnika ale tez slyszalem ze to jest zbyt krotki czas i oleju jest dosyc w silniku. Ale nie zawsze da sie szybko siegnac przewodu. Zatkanie wydechu zalewa silnik ale latwiej zatkac wydech (sa do tego specjalne narzedzia).
Z dotknieciem kola zamachowego jest takie niebezpieczenstwo ze jak silnik sie szybciej kreci to moze powaznie uszkodzic palec. A robienie tego butem wymaga odwrocenia modelu (co moze spowodowac niekontrolowany wzrost obrotow).

Kazda metoda ma wady i zalety. Rob jak Ci wygodniej w skrocie.

Ale na koniec zawsze wyjezdzam cale paliwo, krece starterem az nie "*****". Zalewam olejem (jesli mam pod reka) i tlok na dol.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Teraz jest So maja 11, 2024 4:38 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL