Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt wrz 30, 2025 8:23 am

Teraz jest Wt wrz 30, 2025 8:23 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor
PostNapisane: Pt cze 05, 2009 11:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
Hej,

Chce wystartować w jakis zawodach on-road, mam GS Vision RTR 0.12 i moje pytanie jest takie?
Jak są rozgrywane eliminacje na takich zawodach tzn ile trzeba przejechac okrążeń np w 10 min?
Ja na torze Jelcz-Laskowice wykonałem 23 okrążenia w 10 min, starałem sie nie wykraczac poza linie trasy. Jaki to wynik? Czy można juz wziąśc udzial w jakić zawodach tak zeby można powiedzieć wyjśc z nich z "twarzą":)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So cze 06, 2009 4:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
up :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So cze 06, 2009 10:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt kwi 14, 2009 1:59 pm
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
http://rccars-poland.eu/?q=wyniki/arch patrzysz na wyniki i sobie porównujesz. :) Aha i nie upujemy tematów w dziale jak zacząć jeśli robimy to tego samego dnia kiedy założyliśmy temat. :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 07, 2009 12:53 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
:) Wiec chyba potraktuje to jako dobrą zabawe i zawody odpuszczam z takimi wynikami nie mam szans.....choc nadal mnie kreci na zawody 20-21.06 w czerwcu.....zna moze ktos szczegóły regulaminu takich zawodów...tzn czy jest na czas czy az sie paliwo skonczy....i czy GS Vision RTR 0.12 to bedzie klasa IC-10 Start?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 07, 2009 12:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 25, 2005 12:22 pm
Posty: 2336
Lokalizacja: Poznań
hehe no pewnie odrazu chciałeś byc w pierwszej 10? ;) zawody to przedewszystkim zabawa, doświadczenie przychodzi z czasem tak samo jak i wyniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 07, 2009 5:40 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
Masz racje. ale chciałem mniej wiecej wiedziec jak to jest zeby pozniej nie być zaskoczonym.....wiec jakie są zasady rywalizacji? ...czy GS Vision RTR 0.12 to klasa IC-10 Start? i prosiłbym jeszcze o info ktore srubki odpowiadają za odpowiednia regulacje:


http://s6.zapodaj.net/29518919.jpg.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0a ... 17607.html

Z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 07, 2009 5:42 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 25, 2005 12:22 pm
Posty: 2336
Lokalizacja: Poznań
http://rccars-poland.eu/ - wszelkie przepisy, sportowe jak i techniczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 07, 2009 8:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
A mam pytanie odnosnie zdjeć ktore zamiesciłem, srubki:

1. To iglica wysokich obrotów?
2. To iglica niskich obrotów?
3. To ?


http://s6.zapodaj.net/29518919.jpg.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0a ... 17607.html


1.Regulowałem srubke 1 zgodnie z instrukcja do momentu jak po dodaniu gazu silnik gasł, wiec spowrotem ja odkreciłem w lewo o 1/8 obrotu.
2.Natomiast regulujac srobke nr 2 w prawo az do jednego pełnego obrotu nie zauwazałem zadnych zmian w przyspieszeniu...może ta robka sluzy do czego innego, co mam zrobic, czy wrociic do ustawien fabrycznych?
Może moj silnik ma inne rozwiązania ustawień?
korzystałem z:

http://www.youtube.com/watch?v=aFXf1BPp ... 3A&index=3
http://www.youtube.com/watch?v=0GEaTbc0 ... 3A&index=4

Jeszcze jedno pytanie...jak zauwazycz czy samochod zmienia bieg na 2 bo u mnie tego nie moge dostrzec i jak ja wyregulowac, na filmiku slychac jak silnik zmienia biegi, natomiast u mnie tego nie sluchac.Czy da sie to zauwazyc po gazowaniu na maskim trzymjąc pojazd w powietrzu?
http://www.youtube.com/watch?v=XHgyWCXN ... 3A&index=5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 08, 2009 8:33 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
Panowie i Panie to jak to jest to z tą regulacją, pomożcie nowicjuszowi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 08, 2009 11:25 pm 
Offline

Dołączył(a): So mar 04, 2006 11:54 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Czesc

Model jak najbardziej do klasy IC10Start.

Co do regulacji silnika to nie jestem w stanie nic pomoc przez forum, poza tym że powiem za co odpowiadaja sruby

Pierwsza fotka:
Iglica z numerem 1 odpowiada za calkowita/maksymalna ilosc paliwa jaka moze wplynac do gaznikia. Odkrecasz/wykrecasz, rosnie ilosc paliwa, spada temperatura silnika. Dokrecasz/wkrecasz spada ilosc paliwa,rosnie temperatura.

Iglica z numerem 2 odpowiada za poziom wolnych obrotów (na postoju) a mianowicie sruba ogranicza zamkniecie przepustnicy, jak zdejmiesz filtr (nie rob tego na odpalonym silniku) i popatrzysz w gardziel gaznika zobaczysz mala przerwe miedzy przepustnica a gaznikiem im bardziej wkrecasz iglice tym wieksza przerwa a za czym idzie i wyzsze obroty silnika na postoju

Druga fotka:
Iglica z numerem 3 odpowiada za ilosc paliwa wzgledem powietrza w zaleznosci od polozenia przepustnicy.
Dokrecajac /wkrcajac ja zmniejszasz ilosc paliwa wzglendem powietza i na odwrot

Jest to najbardziej rozwinieta wersja gaznika jezeli idzie o mozliwosci regulacji a mianowicie 3 iglice.
Moze to komplikowac sprawe dla poczatkujacego a jednoczesnie jest to jedyna opcja aby wyregulowac silnik do poprawnej pracy.

Kolejna sprawa jest swieca żarowa w głowicy dobiera sie ja do temperatury otoczenia.
Mowiac w skrocie do 15'C swieca ciepla, ponad 15'C swieca zimna.
Swieca jest nieodzownym elementem regulacji silnika

Co do pracy silnika srawa wyglada tak, im mniej paliwa tym wyzsza temperatura silnika i wieksza moc oraz mniejsze zuzycie paliwa, oczywiscie do pewnej granicy powyzej ktorej wzrost osiagow nie wystepuje, a pojawia sie nadmierne zuzycie podzespolow silnika, czasem jego natychmiastowe zniszczenie.
Temperatura pracy silnika oscyluje w granicach od 80 do powiedzmy 160"C w zaleznosci od warunkow atmosferycznych, uzytego paliwa, rodzaju swiecy, a nawet regulacji sprzegla czy ustawionego przelozenia.

Iglica 2 ustawiasz wolne obroty na takim poziomie aby silnik pracowal stabilnie na mozliwie niskich obrotach.
Jako dodatkawa informacje podam tylko ze w trakcie regulacji silnika, zwiekaszajac ilosc paliwa, wolne obroty silnika beda spadac a w miare zmniejszania obroty beda rosnac.
Praktycznie kazda regulacja mieszanki paliwowo/powietrznej finalizowana jest przez doregulowanie wolnych obrotow.

Co do samej regulacji miesznki paliwo/powietrze sprawa wyglada nastepujaco:

Za niski i sredni zakres obrotow odpowiada iglica 3, czyli im bardziej ja bedziesz dokrecal/wkrecal tym model z niskich obrotow bedzie lepiej przyspieszal i odwrotnie. Jezeli silnik po rozpedzeniu do maksymalnych obrotow nie chce z nich spadac przez dluzszy czas oznacza to ze silnik dostaje za malo paliwa w niskim zakresie obrotow, wtedy odktec lekko iglice 3 powienno pomoc, czasem pomaga rowniez delikatne obnizenie wolnych obrotow iglica 2.
Za wysokie obroty odpoiada iglica 1 to ona stanowi o o tym jaka moc, temperature, predkosc w danych warunkach bedzie osiagal model.
Pamietaj o tym ze iglice 1 i 2 sa od siebie zalezne, nie sa dwoma oddzielnymi ukladami zasilania. Silnik staraj sie regulowac gdy jest dobrze rozgrzany, reguluj malymi zmianami np 1/8 obrotu, miedzy regulacjami starajac sie dostrzec roznice w pracy silnika najlepiej w trakcie jazdy.

Juz sie zmeczylem:) jak bys mial pytani odpowiem jutro.

Co do skrzyni biegow, tak powinienes slyszec zmiane trzymajac model w powietrzu.
Najlepiej dodawaj gazu bardzo powowli wtedy lepiej dostrzegalny jest moment zmiany.
Jezeli model slabo przyspiesza moze to oznaczac ze jezdzisz caly czas na dwojce, jezeli brakuje predkosci to prawdopodobnie oznacza jazde na pierwszym biegu bez zalaczenia drugiego.
Regulacja momentu załaczenia drugiego biegu odbywa sie przez dokrecanie/luzowanie "napiecia" sprzegla
skrzyni biegow. Odkrecasz dwojka włacza sie wczesniej, dokrecasz wlacza sie pozniej.

To chyba wszystko:)
A mialem tylko napisac zebys przyjechal na zawody a "wszystko" Ci pokarze i "wszystkiego" naucze:)
Nawet dam koła zeby ci ułatwic start i osiagniecie lepszego wyniku.
Nie patrz na wyniki poprostu wystartuj i pytaj czego nie wiesz a jak cos wiesz to sie upwenij przez zapytanie:)
Jak ktos Cie pogoni ze zawracasz gitare to idz do nastepnego.
Ja z pewnoscia pomoge:)

Dawno takiego wypracowania nie napisalem:) sorry za bledy bo sa.

_________________
Pozdrawiam
Piotr Łękarski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 09, 2009 8:37 am 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.

Więc jak wykonałem czynność:

1.Regulowałem srubke 1 zgodnie z instrukcja do momentu jak po dodaniu gazu silnik gasł, wiec spowrotem ja odkreciłem w lewo o 1/8 obrotu. Natomiast regulowałem tez srubką 1 tez do tego stopanie zeby byc na granicy aby samochod nie ruszał samoczynnie? Czy dobrze robiłem?
2. A jak juz pisalem wczesniej wkrecając srubke 2 nie zauwazylem zadnych roznic, pewnie musze troche wręcic srube 3 aby osiagnąc lepsze przśpieszenie.
3. Cofnołem/odkreciłem/w lewo tą śrobke pod kątem (chyba dobra?) aby wczesniej sie bieg zmieniał, bo moze to było przyczyną kiepskich osiągów, ale zrefikuje to na podczas jazd, wiec chyba naraznie nie bede nic regulowal na sucho bo nie wiem co przyniesie efekt, lepiej regulowac pojedynczo elementy.
4. Jeszcze jedno pytanie.....moj Vision przy zbironiku 75ml i paliwie 16% i umiarkowanej jeździe, paliwa starcza mu na 11 min czy to prawidłowo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt cze 12, 2009 2:59 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 08, 2005 4:51 pm
Posty: 1366
Lokalizacja: Dzięgielów
1.Regulowałem srubke 1 zgodnie z instrukcja do momentu jak po dodaniu gazu silnik gasł, wiec spowrotem ja odkreciłem w lewo o 1/8 obrotu. Natomiast regulowałem tez srubką 1 tez do tego stopanie zeby byc na granicy aby samochod nie ruszał samoczynnie? Czy dobrze robiłem?

Nie do końca dobrze. Śrubką 1 ustawiasz tylko skład mieszanki. Tak jak opisał Piotrek. Aby model nie ruszał samoczynnie z miejsca musisz zmniejszyć obroty jałowe, czyli otwarcie przepustnicy na neutralu, co się reguluję śrubką nr. 2. Wkręcasz śrubkę - większe obroty. Ewentualnie, można też to regulować za pomocą sprzęgła, ale lepiej zacznij od śrubki.

2. A jak juz pisalem wczesniej wkrecając srubke 2 nie zauwazylem zadnych roznic, pewnie musze troche wręcic srube 3 aby osiagnąc lepsze przśpieszenie.

Śrubka 2 nie wpływa za bardzo na przyśpieszenie, jednie na maksymalne domknięcie przepustnicy.

3. Cofnołem/odkreciłem/w lewo tą śrobke pod kątem (chyba dobra?) aby wczesniej sie bieg zmieniał, bo moze to było przyczyną kiepskich osiągów, ale zrefikuje to na podczas jazd, wiec chyba naraznie nie bede nic regulowal na sucho bo nie wiem co przyniesie efekt, lepiej regulowac pojedynczo elementy.

Przy regulacji silnika musisz mieć pewność, że skrzynia działa dobrze.

4. Jeszcze jedno pytanie.....moj Vision przy zbironiku 75ml i paliwie 16% i umiarkowanej jeździe, paliwa starcza mu na 11 min czy to prawidłowo?

Podejrzewam, że jeźdiłeś bardzo spokojnie. Na zawodach w klasie START cieżko jest przejechać całą eliminację (7 min) bez tankowania. W chwili obecnej 100% stawki tankuje 1 raz podczas kwalifikacji. Inne zuzycie paliwa jest podczas treningu, a inne podczas wyścigu. Pamiętaj, że na skład mieszanki, a co za tym idzie, zużycie paliwa, bardzo duży wpływ mają warunki atmosferyczne ! Dlatego mogą się pojawić pewne rozbieżności. Zazwyczaj, jeśli jest ciepło to można dać bardziej ubogą mieszankę i odwrotnie. Tutaj masz prostą tabelkę, co zrobić w zależności odczynników zewnętrznych http://www.prorevo.pl/regulacja.html

_________________
Too Fast Team - Bo pierwsze miejsce to za mało.

Smak zwyciestwa smakuje lepiej po walce FAIR-PLAY


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 29, 2009 11:06 am 
Offline

Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 9:48 pm
Posty: 41
Co do skrzyni biegow, tak powinienes slyszec zmiane trzymajac model w powietrzu.
Najlepiej dodawaj gazu bardzo powowli wtedy lepiej dostrzegalny jest moment zmiany.
Jezeli model slabo przyspiesza moze to oznaczac ze jezdzisz caly czas na dwojce, jezeli brakuje predkosci to prawdopodobnie oznacza jazde na pierwszym biegu bez zalaczenia drugiego.
Regulacja momentu załaczenia drugiego biegu odbywa sie przez dokrecanie/luzowanie "napiecia" sprzegla
skrzyni biegow. Odkrecasz dwojka włacza sie wczesniej, dokrecasz wlacza sie pozniej.

Hej postępowałe wg instrukcji i chyba śrobke ze 2,5 obrotu odkręciłem w celu aby 2 załączała sie wczesniej i trzymając model w powietrzu nie usłyszałem zadnych zmian....może nie tą śróbką kręciłem (kreciłem tą pod ukosem). Co może byc przyczyną...może być od nowości tak wkręcona zeby nie było zmiany biegu na 2?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 29, 2009 12:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
A może autor zmieniłby by tytuł tematu bo o torze w Jelczu-Laskowicach tu niewiele napisano.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Teraz jest Wt wrz 30, 2025 8:23 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL