Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt wrz 30, 2025 6:53 am

Teraz jest Wt wrz 30, 2025 6:53 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: N sie 19, 2007 11:57 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Witam,

Mam propozycję dotyczącą przepisów w klasie E-18 Micro B/T/MT. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć co myślicie o stosowaniu kół(opon) i rodzaju toru.

Sprawa pierwsza: koła- uważam, że powinny być dopuszczone tylko opony off roadowe, albo inaczej- zabronione koła z "dziesiątek".

Sprawa druga- organizator zawodów musi zadbać o to aby podczas wyścigu off były co najmniej 2-3 rodzaje nawierzchni (tak jak to było w Łomiankach- dwie hopy, do tego kawałek po śliskim parkiecie, grzybkach i sztucznej trawie). W końcu to off road.

Miło by usłyszeć sugestie i propozycje, które na pewno zostaną wzięte pod uwagę.

Jako komentarz mogę powiedzieć, że koszt jest niewielki, czego dowodem był tor w Łominakach a zabawy jest więcej i może to zachęcić zawodników typowo offroadowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 20, 2007 8:24 am 
Offline

Dołączył(a): N sty 09, 2005 10:43 pm
Posty: 297
Lokalizacja: Warszawa
Co do opon z dziesiątek to ja nie widzę problemu. Widziałem że opony z dziesiątek wcale nie dają od razu zwycięstwa. Nie wydaje mi się aby była konieczność zabraniania stosowania jakiegoś rodzaju opon.
Co do toru to przecież każy może taki tor zrobić na każdych zawodach. Nie jestem przekonany na sto procent czy narzucanie komuś że na torze musi być na przykład min 2 hopy i 3 rodzaje nawierzchni. To chyba nie tędy droga. Jak ktoś będzie chciał taki tor zrobić to go zrobi jak nie no to nie.
Tyle ode mnie, ciekaw jestem jak widza to inni.

_________________
Marcin Derewiński
GG 2068052
Vice mistrz Polski 2005 na hali w klasie Mikro Open
II Vice mistrz Polski 2005 na asfalcie w klasie Mikro Open
Sprint 2 plus Xray M18MT


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 20, 2007 9:27 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Nie na każdej sali da się zrobić dwa warianty toru. Sala musiałaby mieć około 14m szerokości aby to miało sens a sale szkolne (najtańsze do wynajęcia) mają około 10-12m. Co do opon to myslę że nie ma sensu niczego zabraniać. Jeździłem na oponaach 1:10 ale zmieniłem z powortem na 1:18 i tak zostawiłem. Kto chce i potrafi niech na 10-tkach jeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 21, 2007 9:40 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 23, 2003 12:41 pm
Posty: 309
Lokalizacja: wrocław
Michale poruszyłeś dobry temat, znaczy ze nie tylko mi wydaje się ze klasa, która opisujesz zaczyna robić się lekko absurdalna.
Modele, startujące w tej klasie to off-road, a powoli zaczynami z nich robić on-road, kładziemy je na glebie zakładamy oponki od 10, tory po za 2 skoczniami niczym się nie różnią od torów do opena i standarta. Moim zdaniem wystarczy położyć na kawałku prostej kilka grzybków, na zakrętach sztuczna trawę może kawałek folii ze dwie skocznie jedna do lotów druga np: skrzynia z wjazdem i zjazdem, no i mamy ubaw po pachy. Rozumiem ze rozkładanie zajmie troszkę czasu, można, zrezygnować z jednej eliminacji np.: z, 5 na 4 ale wydłużyć bieg do 8 minut, prądu raczej starczy wszystkim. Niech to będzie klasa techniczna i szybka, a nie dublowanie opena. Na pewno stanie się klasa atrakcyjniejszą, niż jest teraz i może ściągniemy zawodników z off-roadu jak napisał Michał.

_________________
tel. 604/28-42-19


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 11:23 am 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Przemek Morawski napisał(a):
Nie na każdej sali da się zrobić dwa warianty toru. Sala musiałaby mieć około 14m szerokości aby to miało sens a sale szkolne (najtańsze do wynajęcia) mają około 10-12m. Co do opon to myslę że nie ma sensu niczego zabraniać. Jeździłem na oponaach 1:10 ale zmieniłem z powortem na 1:18 i tak zostawiłem. Kto chce i potrafi niech na 10-tkach jeździ.


Przemku,

Nie chodzi o to, żeby wynajmować coraz większe obiekty, tylko o to, żeby z klasy micro off-road zrobić choćby namiastkę off- roadu. Grzesiek bardzo fajnie napisał.

Wykorzystując te tory co mamy wystarczy na kilku fragmentach "utrudnić" przejazd: kilka grzybków w zakręcie, czy jak G. napisał rampa i folia.

Co do kół i opon to się nie zgadzam z tobą. Po to we wszystkich klasach są określone przepisy, żeby sytuacja była jasna i w miarę równa. Jeżeli jest klasa off- road powinna moim zdaniem jeździć na oponach off- też po to by uatrakcyjnić klasę i jak pisałem wcześniej zachęcić np. zawodników off- roadowych do startu w mikrusach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 11:39 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Michale,

A co powiesz na to że do modeli off-road micro sa sprzedawane opony slick? Czy to nie to samo?

Zostawiłbym koła od 10-tek z zaznaczeniem że MUSZĄ być gumowe.

Co do toru:

Proponuję zapis - minimum 2 skocznie + 1 techniczna część toru(tralka, grzybki, sztuczna trawa - do wyboru)

Pamiętajmy aby się nie zapędzić w kozi róg i nie wystraszyć ludzi zamiast ich ściagnąć.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 11:58 am 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Popieram całkowicie zmiany, obecnie modele bardziej przypominają on-road a przecież nie takie jest ich przeznaczenie. Wystarczy kilka grzybków i już jest urozmaicenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 2:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
W Łomiankach było świetne rozwiązanie za sprawą Rafała Piesia.Ławka stanowiła szlaban,którym otwierało się trasę off-roadową,równoległą do prostej na czas wyścigu.Był to goły parkiet i kilka utrudnień,gdzie nie najważniejszy był "palnik".


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 4:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 02, 2005 5:37 pm
Posty: 375
Zaremba Lesław napisał(a):
W Łomiankach było świetne rozwiązanie za sprawą Rafała Piesia.Ławka stanowiła szlaban,którym otwierało się trasę off-roadową,równoległą do prostej na czas wyścigu.Był to goły parkiet i kilka utrudnień,gdzie nie najważniejszy był "palnik".


dementuję. nie biorę na siebie cudzych zasług. zawody organizował w Łomiankach Erik Turlejski (ja tylko pomagałem), a rozwiązanie z urozmaiceniami w postaci sztucznej trawy, grzybków i gołyego parkietu to pomysł i wykonanie Jacka O.

na zawodach, które będę współorganizował z kolegami z Warszawy, postaramy się zorganizować podobne, a może i bardziej "wyuzdane" przeszkody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 7:44 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Przepraszam w takim razie Jacka O. i Eryka ,braki doinformowania.Ale pomimo wszystko myślę Rafał,że jakieś tam paluszki mieszałeś :D .
Było w każdym razie to o co Michałowi chodzi...czyli fajnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 9:06 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
No właśnie, nie chodzi o to aby ludzi odstraszać tylko o to żeby chętniej przyjeżdżali. Co do opon slicków to nadal są to opony założone na koła terenowe- większy prześwit, co do przeszkód to patrząc na przykład Łomianek, nawet na niewielkiej sali da się to zrobić. Co do całości to przesłaniem mojego postu jest to, że klasa off road ma dawać oprócz adrenaliny- pewną taka dozę przyjemności:). Jeśli zależy nam na tym żeby ściągnąć do klas micro jak najwięcej nowych zawodników, trzeba pokazać, że robimy coś nowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 23, 2007 2:35 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 05, 2004 10:06 pm
Posty: 2469
Lokalizacja: Wa-Wa Auto: Xray m18 i TLT-1 Trial
Rafał Piesio @ work napisał(a):

dementuję. nie biorę na siebie cudzych zasług. zawody organizował w Łomiankach Erik Turlejski (ja tylko pomagałem), a rozwiązanie z urozmaiceniami w postaci sztucznej trawy, grzybków i gołyego parkietu to pomysł i wykonanie Jacka O.


A mimo wszystko, podejzewam, ze bez Twojej pomocy by sie nie obeszlo. :)

Co do urozmaicania toru - uwaza, ze ciekawym pomyslem moglo by byc dodanie dwoch skoczni jedna za druga...

_________________
SPRZEDAM M18T/MT rtr. Na bezszczotce!
Info na Maila Kruszu@gmail.com <- rzadko bywam na forum, więc wolno odpisuję na PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 23, 2007 9:30 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 02, 2005 5:37 pm
Posty: 375
nie jeżdżę osobiście w off-roadzie, ale wydaje mi się, że znam jeden fajny sposób na skłonienie zawodników do podwyższenia prześwitu - należałoby wprowadzić przeszkodę w postaci takiej tarki z karbowanego leksanu lub blachy o kształcie płyty eternitowej - wówczas modele musiałyby mieć na tyle duży prześwit, żeby nie zawisnąć na wybrzuszeniach tarki...

EDIT: post ten jest jedynie odpowiedzią na pytanie jak skłonić zawodników do zwiększenia prześwitu w modelach, bez oceniania czy prześwit w obecnie ścigających się modelach jest za niski, za wysoki, czy też w sam raz...


Ostatnio edytowano Cz sie 23, 2007 12:46 pm przez Rafał Piesio @ work, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 23, 2007 10:27 am 
Offline

Dołączył(a): N lip 09, 2006 3:11 pm
Posty: 933
Lokalizacja: Łódź- Łódź 37 lat
Rafał Piesio @ work napisał(a):
nie jeżdżę osobiście w off-roadzie, ale wydaje mi się, że znam jeden fajny sposób na skłonienie zawodników do podwyższenia prześwitu - należałoby wprowadzić przeszkodę w postaci takiej tarki z karbowanego leksanu lub blachy o kształcie płyty eternitowej - wówczas modele musiałyby mieć na tyle duży prześwit, żeby nie zawisnąć na wybrzuszeniach tarki...


Osobiście też nie śmigam w offroadzie, ale przymierzam się do tego. I właśnie o takie pomysły chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 23, 2007 10:30 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Powiem tak, jazda modelem ma być przyjemnością a nie drogą przez mękę. Osobiście jest mi bez różnicy jak wymyślny będzie tor, dam sobie radę. Co jednak zrobi ktoś kto pierwszy raz przyjedzie na zawody i będzie miał problem z czystym przejechaniem okrążenia? Ile kolizji spowoduje? Ile usłyszy epitetów pod swoim adresem, że nie umie jeździć itp.? Obecnie dwie hopki już sprawiają trudność nie tylko początkującym zawodnikom. Przeszkody muszą być ale typu sztuczna trawa, grzybki czy sliski parkiet a nie coś co będzie pwodować frustracje zawodników. W "prawdziwym" off-roadzie poza hopkami i naturalnymi dziurami w nawierzchni nie ma żadnych wodotrysków, śmiem nawet twierdzić żę hopki w mikro są dużo większe niż w 1:8 (uwzględniając skalę). Jest jeszcze jedna kwestia, nie każdy model szczególnie w rękach nowicjusza wytrzyma tak wymyślne przeszkody, czy to będzie zachętą do startów? Co do zwiększania prześwitu to przypominam, że jeździmy po stosunkowo przyczepnej wykładzinie i ciągłe wywrotki w zakrętach nie są zabawne. Powtarzam jeszcze raz, jazda mikro off-road ma być przyjemnością. Na podeście jest juz wystrczająca ilość adrenaliny i nerwów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Wt wrz 30, 2025 6:53 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL