Gęstości olejów Ci nie doradzę, ale na to drugie pytanie mogę odpowiedzieć
Działa to na tej zasadzie, że im gęstszy olej wlejesz do dyfra, tym jest on sztywniejszy - potrzeba większej siły, aby zaczął działać. Dla przykładu dyferencjał środkowy rozdziela napęd między przednią, a tylną osią. Jeśli zalejemy go bardzo gęstym olejem to otrzymujemy model, który głównie jeździ z napędem na obie osie i tylko w momencie dużego obciążenia osi, np wheelie odcina napęd na tylną oś i działa głównie przednia - model opada. Im żadszy olej wlejesz tym żadziej uda Ci się postawić model do pionu, bo dyfer będzie potrzebował mniejszej siły do zmniejszenia napędu na tylną oś.
Analogicznie działa dyferencjał przedni i tylny tylko odpowiada za co innego - im gęstszy olej tym oś jest sztywniejsza. Gdy przykładowo oś tylna jest sztywna model szybko wpada w poślizg, gdy masz żadki olej dyferencjał działa przy mniejszym obciążeniu i model nie wpada w poślizg tak łatwo, jak przy sztywnej osi. Olej dobieramy w zależności od efektu jaki chcemy uzyskać.
Jeśli się pomyliłem to mnie poprawcie
Pozdrawiam