Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr maja 01, 2024 4:03 am

Teraz jest Śr maja 01, 2024 4:03 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn sie 31, 2015 10:03 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Silnik:
tani
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 83Kv_.html
droższy
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... size_.html
regiel:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... _1_5_.html

Biorąc pod uwagę kurs $ czasami warto poszukać czegoś używanego na rynku krajowym.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 31, 2015 10:33 am 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za szybką odpowiedź.
Możesz jeszcze tylko powiedzieć dlaczego wybrałeś te 2 modele? Ogólnie rzecz biorąc, dla bashera MT lepszą opcją jest silnik o wysokim kv i małą zębatka atakująca, czy wolniejszy silnik i większa zębatka? Bardzo zależy mi na tym, żeby napęd sam w sobie był niezawodny (nie grzał się itd.). Z mechaniką sobie poradzę, ale jak padnie elektronika, to kicha...

Kolejna sprawa, co jeszcze warto dobrać do nowego ESC i silnika? Będę chciał zamontować na pewno radiator i cooler na silnik, niekoniecznie z HK, bo w magazynie EU wybór jest słaby..

[edit] właśnie doczytałem - ESC zlinkowane przez Ciebie jest tylko w magazynie international

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 31, 2015 11:14 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Silnik lepiej z niższym kv. Regiel podałem przykładowy, bo jest dobry i na pewno nie będzie za słaby.
No niestety w EU jest bardzo kiepski wybór.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 31, 2015 12:46 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Ehh, trochę bida. Szukam czegoś sensownego na alledrogo, olx i na forach i nie bardzo jest wybór. Z HK najsensowniejszy wypada chyba zestaw 9192000195-0. Choć nie wiem jak z tym silnikiem.. W temacie o Quanum Vandal autor stwierdził, że silnik 3k kv jest trochę za wolny, jak się już ogarnie model a bardzo nie chciałbym pakować się w coś z czego nie będę zadowolony :/

Złożyłem przykładowy zestaw:

ESC: HK-1-8-120A
Silnik: 9192000037

Wyszło troche ponad 300zł za silnik i esc, wiec w sumie nie źle. Silnik nie taki, jak zaproponowałeś, ale nie powinien się zmarnować potem. Chcę kupić po premierze HPI Jumpshot ST, więc ten silnik zajmie miejsce fabrycznej szczotki w nowym 2wd a do bulleta kupie może silnik który zaproponowałeś (akurat wtedy regiel 120A się przyda). Ewentualnie, żeby nie brać na zaś, teraz mógłbym wziąć regiel 60A, ale nie wiem czy jest sens - nie chcę żeby się to wszystko grzało za bardzo.

Do tego karta programująca, trochę bzdurek i w 400 z wysyłką się wyrobię.

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 02, 2015 5:06 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Słuchajcie, mam mały problem. Zdecydowałem się trochę zaszaleć i sprawić Bulletowi silnik klasy 550, mówię tutaj o silniku z HK: 9192000057 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39547__Turnigy_TrackStar_SCT_5T_Sensored_Brushless_Motor_4150KV_550_size_EU_Warehouse_.html

Sporo w międzyczasie czytałem i ogólnie jest tendencja do montowania w monsterach 1:10 silników o mocy ok 700-800W, ten ma minimalnie więcej, ale nic to. Wezmę do niego regulator 120A, powinno być ok. Jedyna rzecz któa mnie zastanawia to zębatka. HPI SHOT ma wał o średnicy 3.17mm, ten 550 z HK 5mm, więc będę musiał dokupić jeszcze zębatkę no i pojawia się pytanie - jaką? SHOT 4250kv fabryczny pracował na zębatkach 10/54 i w zasadzie prędkość i moc na tą chwilę mi odpowiadała. 550tka jest minimalnie wolniejsza, ale za to ma dużo większą moc, więc w przyszłości będę mógł założyć większy atak i nie martwić się, że całość się przegrzeje.

Jak myślicie, sensowniej jest już teraz kupić większy atak i ewentualnie skręcić obroty silnika na reglu (powinien wtedy też mniej ciągnąć baterii = dłuższa jazda a a silnik chłodniejszy), czy dla amatora lepiej kupić tą zębatkę 10-11 zębów i mieć spokój? Macie też jakieś sprawdzone zębatki, które warto brać?

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 02, 2015 5:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Ten silnik jest sensorowy, więc można znacznie zmienić jego prędkość timingiem. Atak bym zostawił taki sam, w zupełności wystarczy żeby zabić bulleta ;)

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr paź 07, 2015 4:50 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Stało się. Wymieniłem wreszcie napęd w bullecie, ale nie przejechałem nawet 10 cm...

Wymontowałem regiel i silnik HPI i wsadziłem w jego miejsce nowe kombo Trackstara Regulator 80A i silnik 10,5T. Przelutowałem wtyk na T connector z XT60, popodpinałem wszystkie kable i... kicha. Najpierw miałem mały problem z zbindowaniem odbiornika z regulatorem, ale po kilku próbach się udało. I teraz:
-Gaz działa bardzo dziwnie - nie ma płynnego przejścia, tylko prędkość zmienia się skokowo z bardzo lekkim opóźnieniem.
-serwo skrętu cały czas drga i w zasadzie nie reaguje na sygnał aparatury - czasami robi pełen skręt, czasami tylko drga kołami skręconymi w prawo, ale po wyłączeniu aparatury serwo się uspokaja.
-silnik sam w sobie chodzi chyba OK, ale występuje opóźnienie pomiędzy tym jak zmieniam położenie orczyka a tym co robi silnik. Dodatkowo, nie zawsze reaguje na ruch orczyka.
wsteczny wydaje się być tak samo "szybki" jak do przodu, ale działa bardzo "kanciasto". Jeżeli przy rozkręconym do przodu silniku puszczę orczyk na neutral, silnik kręci się "z rozpedu" i zatrzymuje, ale jeżeli zrobię to samo przy wstecznym, silnik zatrzymuje się momentalnie.

Aparatura i odbiornik chodziły bez zarzutów przy fabrycznym kombie HPI. Co prawda wsteczny też czasami działał jak chciał, ale to było bardzo rzadko i wydawało mi się, że to kwestia regulatora i silnika. Do zestawu Trackstara nie mam karty programującej, więc nie mam jak sprawdzić czy opóźnienie gazu to nie kwestia ustawień. Czytałem w necie, że regiel 150A ma podobny problem, ale nikt nic nie wspominał o tym przy reglu 80A.

Macie może pomysł co można z tym zrobić? Kombo wyjąłem z RTR Bashera BZ-222, kupiłem go okazyjnie tylko dla silnika. Mam jeszcze z niego aparaturę i może warto byłoby spróbowac, czy problem występuje na niej też (i przy odbiorniku z HK), ale zakładam, że aparatura/odbiornik nie stanowią problemu. Cała paczka Bashera była fabrycznie zapakowana, więc kombo jest na pewno nieużywane. Później postaram się wrzucić krótki filmik obrazujący problem, być może pomoże Wam w zdiagnozowaniu problemu...

Muszę przyznać, że trochę mnie to zdołowało... najpierw pełno problemów z mechaniką modelu i kijowym reglem/silnikiem HPI a teraz jeszcze problemy z nowym napędem... chyba to hobby mnie nie lubi :/

[edit] nagrałem krótki filmik z komentarzem, zapraszam:
https://drive.google.com/file/d/0B7BrKN ... sp=sharing

[edit2] Podpiąłem całość pod odbiornik HK z zestawu BZ222 - to samo. Coś mi się wydaje, że mam uwalony (nowy) regulator...

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr paź 07, 2015 9:06 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Masz podłączony kabel do sensora ?

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr paź 07, 2015 9:20 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Tak. Odpinałem i wpinałem wszystko kilka razy. Sprawdzalem też czy to nie wina kabla (pęknięty gdzieś po środku i przerywa) - ale ruszanie kablami niczego nie zmienia.

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 08, 2015 5:28 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Słuchajcie, zgłupiałem całkowicie. Tekst może być pokręcony, wiec proszę się wczytać:

Obecnie mam 2 modele: HPI Bullet z kombem HPI SHOT, które chce wymienić oraz HK Bazher BZ 444 RTR, który kupiłem tylko dla komba Trackstar, które w założeniu miało iść do Bulleta. I teraz.
1) Podpinam regulator i silnik Trackstar do Bulleta, w którym jest odbiornik HPI i serwo TowerPro - efekt: serwo szaleje, a silnik nie odpowiada na sygnał z aparatury (ogólnie, jak na załączonym filmiku).
2) podpiąłem fabryczny zestaw SHOT do bulleta i odbiornika HPI wraz z serwer Tower PRO - wszystko chodzi jak trzeba, więc receiver jest zbindowany poprawnie z nadajnikiem.
3) podpiąłem kombo HPI SHOT do odbiornika z Bashera i serwa, które było w modelu, jakieś tanie HK. Wcześniej zbindowałem receiver z nadajnikiem HK - wszystko działa.
4) Podpiąłem kombo trackstar do odbiornika HK z serwem HK - wszystko działa
5 (gwóźdż programu) Podpiąłe kombo trackstar do odbiornika HPI, odpiąłem serwo TowerPro i podpiąłem serwo HK z Bashera - wszystko działa...

Jest możliwe, żeby serwo TowerPro tak pieprzyło wszystko? Na to wygląda... Jak podepnę kombo Trackstara do odbiornika HPI i ODEPNĘ serwo Tower PRO - wszystko działa :/

Ale skoro to serwo jest winne, dlaczego wszystko działa poprawnie na combie HPI SHOT, a nie działa na combie Trackstara?

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Ostatnio edytowano Cz paź 08, 2015 6:13 pm przez Bizkup, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 08, 2015 5:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Może to kwestia BEC - za słaby ?

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 08, 2015 6:10 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Pojęcia nie mam...

Serwo TowerPro to model MG995, serwo w Basherze to "Basher 6kg metal gear servo"... dosyć lakoniczne informacje...

[edit]
Kolejny update:
Podłączyłem regulator Trackstar i serwo TowerPro do odbiornika HK - wszystko działa....

Wygląda na to, że z jakiegoś niewyjaśnionego powodu zestaw Regiel Trackstar + odbiornik HPI + serwo TowerPro nie działa, ale jeżeli z zestawu podmienię albo odbiornik albo serwo, to taki zestaw już działa bez problemu :/ Czyli teraz winny może być albo odbiornik HPI (bo HK działa w każdej konfiguracji), albo serwo TowerPro, które jednak działa poprawnie przy odbiorniku HK... Nie wiem czy to co napisałem ma sens w sumie, zgłupiałem już..

[edit2]
Podłączyłem regiel i silnik trackstara do odbiornika HK i serwa TowerPro. Wsteczny nie działa, ale przy jego właczaniu silnik daje jeden, bardzo mocny impuls "do przodu" a potem gaśnie. Trwa to moment. Jazda do przodu działa normalnie, serwo skrętu też już jest ok. Ale, jeździłem modelem po mieszkaniu może z 3-5 min i przez ten czas kilkukrotnie było tak, że model kiedy stał, nagle ruszał sam do przodu - silnik pracował może z 1-2s a potem się zatrzymywał. Wyglądało to tak, jakbym orczykiem daawł pelen gaz na moment a potem odpuszczał. Muszę jeszcze raz pobindować wszystko ze sobą...

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 10, 2015 5:37 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Byłem dzisiaj u Wróblika, bardzo szybko znaleźli problem i zaczęli regulować dziada. W międzyczasie spaliło się serwo (dosłownie, poszło z dymem). Było trochę problemów z bindowaniem aparatury z reglem, ale się udało. Dali mi kilka rad i model... po prostu szaleje :D Dachuje przy ruszaniu na asfalcie, przy siatce robi 720tki bez rozbiegu. SIlnik cały czas zimny, choć trzeba przyznać że w ogóle temperatura jest niska.

Jestem super zadowolony :) Bardzo polecam też ww sklep. 5 dni pieprzenia się rozwiązane w.. 10? 15 min może.

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 10, 2015 5:54 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2015 11:13 am
Posty: 128
Lokalizacja: Wawa
Też dziś byłem :) Co dokładnie mu dolegało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 10, 2015 7:25 pm 
Offline

Dołączył(a): N lip 12, 2015 12:12 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Wygląda na to, że mimo wszystko serwo było na wykończeniu i fartem działało na zestawie HPI, a na trackstarze się krzaczyło. Był też problem z bindowaniem regla i aparatury. Albo coś jest nie tak z samym reglem, bo losowo reaguje na próby ustawiania, albo jeszcze nie rozgryzłem (ani pracownicy Wróblika) jak się go ustawia. HK jak zwykle nie dostarcza żadnej dokumentacji do swoich produktów, więc metodą prób i błędów regiel był ustawiany - obecnie działa, hamulec działa poprawnie, ale wsteczny nie zawsze łapie. Nie jest to jednak aż tak duży problem.

Po powrocie ze sklepu i montażu nowego serwa pobiłem rekord ciągłej jazdy tym modelem - w sumie jakieś 30 min a potem po prostu zmarzłem i wróciłem do domu :P Może się to Wam wydawać śmieszne, ale po tych 2 czy trzech msc jak go mam, to była najdłuższa (i najfajniejsza) jazda modelem bez żadnego problemu mechanicznego albo z elektroniką :P Małą rzecz a cieszy. Dodatkowo okazało się że przednie zwrotnice aluminiowe które mam założone w zasadzie nie są do Bulleta, tylko prawdopodobnie do Sprint-a. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, ale HPI faktycznie nie ma anodyzowanych podzespołów do Bulleta. W sumie, to mogą być też części z Asiatech czy coś w ten deseń - pasują i spisują się dobrze, więc nie mam co narzekać. SIlnik trackstara to 10.5t, jest nieco wolniejszy od HPI SHOTa i troszkę to widać w jeździe, będę chciał obniżyć na nim trochę timing jak dorwę kartę prog i zwiększyć atak z 10t do 12t lub więcej, będę musiał poszukać optimum dla siebie.

Inna rzecz, że miałem wreszcie okazję pooglądać na żywo wiele innych modeli. Wcześniej bywałem tylko w Modelarni na Bitwy Warszawskiej w Wawie i pomimo, że mi osobiście bardzo odpowiada styl sklepu (taka graciarnia - małą przestrzeń zawalona towarem), to jednak nie bardzo jest okazja przyjrzeć się modelom... Ogarnę do końca Bulleta i kiedyśtam będę chciał sprawić sobie coś podobnego do firestorma -2wd, nie wiem tylko czy będę się bawił w używkę, czy skuszę się na nówkę.

Btw, mam nieużywany KIT Bashera BZ444 z serwem HK 6kg + nieużywaną apkę HKGT2 z odbiornikiem na sprzedaż tanio, jakby ktoś chciał dla dzieciaka czy coś :P

_________________
HPI Bullet MT FLUX @ TrackStar Turbo 80A + 10.5T BL TrackStar
"I can FIX IT!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Śr maja 01, 2024 4:03 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL