Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 18, 2024 5:03 pm

Teraz jest So maja 18, 2024 5:03 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor
PostNapisane: Cz kwi 14, 2016 6:17 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 24, 2016 2:28 pm
Posty: 31
Ralf2107 napisał(a):
Optymalnego ? Czy najtańszego ? Ten trackstar wystarczy, ale trafiały się fabrycznie uszkodzone regle...


optymalne i w miare tanie, nie koniecznie najtańsze. Decyzja zapadła biore to combo. Dam znać jak już dojdzie zamówienie i poskładam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 02, 2016 11:08 am 
Offline

Dołączył(a): N sty 24, 2016 2:28 pm
Posty: 31
Zamówienie doszło po około 4 dniach. Zmontowałem wszystko i wszystko działa. Ale silnik kręci dużo mocniej w tył niż w przód nawet po skręceniu na apce. Kombinowałem z trzema kablami przy silniku na każdy możliwy sposób i chyba pozostaje tylko i wyłącznie opcja przełożenia silnika odwrotnie tylko na to nie ma miejsca. Co radzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 02, 2016 11:14 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Zamiana kabli regiel-silnik odwraca kierunek obrotu, więc powinno być dobrze.
Poszukaj też w instrukcji regla, może ma opcję zmiany kierunku obrotów silnika.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 02, 2016 12:00 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 24, 2016 2:28 pm
Posty: 31
może być tak że silnik bez szczotkowy bez sensorów po prostu kręci się mocniej w jedną stronę?
z regla do silnika wychodzą 3 kable, kombinowałem wszystkie możliwe kombinacje i nic. Oczywiście odwracało to kierunek obrotów który zmieniałem reversami by przód był przód ale mimo to w jedną stronę i tak mocniej kręcił -do tyłu - o zgrozo!
Kwestia regla - podstawowe ustawienia zrobiłem według instrukcji silnik podpięty i do przodu jeździ dość dobrze ale w tył to zapier.... skręciłem na maksa w apce wsteczny i nadal zapier... w porównaniu do jazdy w przód.
Po tych wszystkich kombinacjach sądzę że po prostu silnik w jedną stronę kręci się szybciej.
Ustawienia regla chyba nic nie zmienią skoro kombinowałem z kablami i silnik kręcił lewo lub prawo gdy brałem na apce przyśpieszenie.
Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 02, 2016 1:06 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 13, 2015 11:42 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Bolesławiec
Dziwna sprawa.
Gdy ja zakładałem combo BL (Team Orion) do BSD i podłączyłem kable silnika do regla wg kolorów, to też silnik obracał się szybciej w tył niż w przód, ale zamieniłem tylko miejscami dwa skrajne kable i jest tak, jak trzeba.

_________________
pozdrawiam
silver76

Traxxas E-Revo BL
HPI E-Firestorm
Tamiya TG10 Honda -> BL
Traxxas Summit BL
Axial scx10.2
Agama
Carson Virus 4.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 02, 2016 6:25 pm 
Offline

Dołączył(a): N sty 24, 2016 2:28 pm
Posty: 31
silver76 napisał(a):
Dziwna sprawa.
Gdy ja zakładałem combo BL (Team Orion) do BSD i podłączyłem kable silnika do regla wg kolorów, to też silnik obracał się szybciej w tył niż w przód, ale zamieniłem tylko miejscami dwa skrajne kable i jest tak, jak trzeba.


No to inaczej sprawę rozwiązałem, silnik i regiel zostawiłem jak jest a tylko zamieniłem zębatki w dyferencjałach na drugą stronę co automatycznie zmieniło kierunek jazdy przód na tył i odwrotnie. Kable musiałem przepiąć przy silniku, bo ma takie coś że z pełnego przyśpieszenia ma łagodne hamowanie przy puszczeniu gazu a w drugą stronę bardzo mocne i to miałem teraz po przełożeniu.
Reasumując przełożenie zębatek w dyferencjałach rozwiązało mój problem :)
Wiedzę znalazłem tu: http://rcinfo.cba.pl/?p=284

wyciągnięte z tej strony:
"Po zakupie zestawu napędowego czasem się okazuje że nasz model woli jeździć w tył niż w przód. Nie pomaga ani rewers na aparaturze, ani programowanie regulatora (niektóre nie mają możliwości programowania). To może być frustrujące, nie po to kupujemy lepszy sprzęt żeby było gorzej.
Jest na szczęście kilka prostych rozwiązań które rozwiążą nasze problemy.
W silniku bez szczotkowym wystarczy że odwrócimy układ połączeń silnika z regulatorem.
Standardowo silnik i regulator podłączony jest: A-A B-B C-C odwracamy dwa dowolne kable np. A-B B-A C-C i problem rozwiązany. Sposób działa tylko w przypadku silników i regulatorów bez sensorowych lub sensorowych mogących pracować bez kabla sensorowego. Ważne! Nie wolno stosować kabla sensorowego po odwróceniu kabli zasilających.
W przypadku gdy chcemy jednak korzystać z sensora albo lubimy żeby się kolorki zgadzały, możemy problem rozwiązać inaczej, niestety wymaga to trochę więcej pracy.
Musimy rozkręcić obudowy dyferencjałów i odwrócić mechanizm. To na szczęście nie jest trudne i nie wymaga fachowej wiedzy. Po zdjęciu obudowy widzimy dużą zębatkę przykręconą do plastikowego kubka, jeśli zębatka jest po prawej stronie odwracamy ją tak żeby była po lewej. Odwracamy w obu dyferencjałach (przód i tył) i gotowe. Ten sposób możemy zastosować także w silnikach szczotkowych."

Bardzo ciekawe i jakże proste rozwiązanie bez większych kombinacji z elektryką.
silver76 u Ciebie pewnie było tak że silnik kręcił mocniej w odpowiednią stronę tylko dopasowałeś kablami ewentualnie reversem w apce.
U mnie ewidentnie silnik kręci jak wariat zgodnie z ruchem wskazówek zegara w drugą stronę nieco słabiej. Przełożenie zębatek w dyferencjałach zamyka temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Teraz jest So maja 18, 2024 5:03 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL