silver76 napisał(a):
Dziwna sprawa.
Gdy ja zakładałem combo BL (Team Orion) do BSD i podłączyłem kable silnika do regla wg kolorów, to też silnik obracał się szybciej w tył niż w przód, ale zamieniłem tylko miejscami dwa skrajne kable i jest tak, jak trzeba.
No to inaczej sprawę rozwiązałem, silnik i regiel zostawiłem jak jest a tylko zamieniłem zębatki w dyferencjałach na drugą stronę co automatycznie zmieniło kierunek jazdy przód na tył i odwrotnie. Kable musiałem przepiąć przy silniku, bo ma takie coś że z pełnego przyśpieszenia ma łagodne hamowanie przy puszczeniu gazu a w drugą stronę bardzo mocne i to miałem teraz po przełożeniu.
Reasumując przełożenie zębatek w dyferencjałach rozwiązało mój problem
Wiedzę znalazłem tu:
http://rcinfo.cba.pl/?p=284wyciągnięte z tej strony:
"Po zakupie zestawu napędowego czasem się okazuje że nasz model woli jeździć w tył niż w przód. Nie pomaga ani rewers na aparaturze, ani programowanie regulatora (niektóre nie mają możliwości programowania). To może być frustrujące, nie po to kupujemy lepszy sprzęt żeby było gorzej.
Jest na szczęście kilka prostych rozwiązań które rozwiążą nasze problemy.
W silniku bez szczotkowym wystarczy że odwrócimy układ połączeń silnika z regulatorem.
Standardowo silnik i regulator podłączony jest: A-A B-B C-C odwracamy dwa dowolne kable np. A-B B-A C-C i problem rozwiązany. Sposób działa tylko w przypadku silników i regulatorów bez sensorowych lub sensorowych mogących pracować bez kabla sensorowego. Ważne! Nie wolno stosować kabla sensorowego po odwróceniu kabli zasilających.
W przypadku gdy chcemy jednak korzystać z sensora albo lubimy żeby się kolorki zgadzały, możemy problem rozwiązać inaczej, niestety wymaga to trochę więcej pracy.
Musimy rozkręcić obudowy dyferencjałów i odwrócić mechanizm. To na szczęście nie jest trudne i nie wymaga fachowej wiedzy. Po zdjęciu obudowy widzimy dużą zębatkę przykręconą do plastikowego kubka, jeśli zębatka jest po prawej stronie odwracamy ją tak żeby była po lewej. Odwracamy w obu dyferencjałach (przód i tył) i gotowe. Ten sposób możemy zastosować także w silnikach szczotkowych."
Bardzo ciekawe i jakże proste rozwiązanie bez większych kombinacji z elektryką.
silver76 u Ciebie pewnie było tak że silnik kręcił mocniej w odpowiednią stronę tylko dopasowałeś kablami ewentualnie reversem w apce.
U mnie ewidentnie silnik kręci jak wariat zgodnie z ruchem wskazówek zegara w drugą stronę nieco słabiej. Przełożenie zębatek w dyferencjałach zamyka temat.