Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 18, 2024 8:44 pm

Teraz jest So maja 18, 2024 8:44 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor
PostNapisane: N sie 25, 2013 10:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
Tak jak w temacie. Mam ów modeli. Pisałem w dziale MT, ale tam , albo nie mają czasu, albo maja w............e ;-)

Wklejam swój post stamtąd tu:

Cytuj:
W przyszłości chciałbym lekko podrasować autko (Savage XS Flux ). Co proponowalibyście zrobić na wstępie? Kilka rad bym prosił.

Tzn. Pakiety imo mam ok (2x 6000 Redoxa lipo) - jeździ na nich długo, więc narazie inne mi nie potrzebne (ew. Dokupię kolejny pakiet).
Ładowarka Redoxa ładuje mi 1 pakiet w ok 50 minut - szybszej mi nie potrzeba raczej.
Wiem, że można zmienić pakiety na 3s, do tego potrzeba pewnie jakiś przeróbek przy zębatkach, ale póki co, nie planuję tego robić (może w przyszłości, gdy w/w pakiety się wypalą, ew. gdy bedę chciał mieć potwora w chacie :)

Sprzedawca w sumie nic nie polecał narazie do niego kupować, ale wiem, że pewnie nie miał do końca racji... ;-)

Moje spostrzeżenia:


- wymiana zębatki atakującej i odbierającej, na inne (jakie??) , by przyspieszyć autko trochę i w przyszłości (być może ) był kompatybilny z pakietami 3s (choć tak jak pisałem, 3s narazie nie biorę pod uwagę).
- spręzyny w amorkach (są czarne) - wiem że w poradniku dla jazdy amatorskiej proponujecie niebieskie
- same amorki narazie raczej zostawię, bo w wersji alu, bedzie to pewnie spory koszt.
- mam w zapasie olej do amorków, ale dosyć gęsty (50 wt) , Zalewam sobie nim czasem Recona, ale zastanawiam się czy dla Savka , nie będzie zbyt gęsty..? (jeżdżę głównie beton, asfalt, trawa, piach (chyli wszędzie :D ) . Potrzebowałbym coś uniwersalnego.
- Myślałem o oponach (kołach ) jeszcze nie sprawdziłem jak jest w Savku, czy opony sa klejone z felgami (jak w Reconie np. czy osobno sie je kompletuje. Oryginalna opony w Savku, radzą sobie ok na piachu , plaży trawie, ale czasem jakby się ślizgają na ulicznej trylince( niby szczegół, ale być może są lepsze , choć nadal myślę o uniwersalnych jakiś).
- Koła autko ma duże, ale tak sobie myślałem o jeszcze wiekszych, żeby dodatkowo fajnie wyglądał (choc narazie wielkość nie jest priorytetem).
- Cos zmienić na mocniejsze (trwalsze ) elementy. Głównie te, które się najczęściej i najszybciej uszkodzą (choć moze po prostu poczekać i jak sie uszkodzą dokupić mocniejsze..?
- może jakies najczęściej wystepujące śrubki i bolce w modelu?? W Reconie, podczas rozkręcania, dosyć szybko główki się wyrabiały - jakiś trefny stop. Zgaduję ,że w Savku RTR HPI wrzuciła podobnie słabe pewnie.


EDIT: KILKA MOICH SPOSTRZEŻEN I LINKÓW DO TEMATÓW SOBIE TU WKLEJĘ

Ogólnie o ładowaniu:
viewtopic.php?f=35&t=69425

Ogólnie o serwach:
viewtopic.php?f=69&t=70390

Ogólnie o smarowaniu:
viewtopic.php?f=3&t=70077

Ogólnie o silnikach bezszczotkowych:
viewtopic.php?f=38&t=70008

Ogólnie o tym, jak ważny jest fail safe w modelach!
viewtopic.php?f=3&t=69343

Ogólnie o Savku (ale nie koniecznie flux):
viewtopic.php?f=17&t=2181

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Ostatnio edytowano Pt lis 29, 2013 9:59 am przez Luki35, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sie 25, 2013 11:01 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 1:25 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Na wszystko nie odpowiem ale kilka uwag.
piszesz że chcesz zmienić sprężyny na twardsze (jak się nie mylę) ale olej chcesz z mniejszą gestoscia?
Większe koła to większe obciążenie dla napędu.
Lipo 3s to chyba najprostszy sposób na tuning. ;)
pewnie wystarczy zmienić zmienić atak.
Proline ma dobre koła. Sam mam zamiar kupić.
Co do części na twoim miejscu wymienił bym gdy się popisuje.
Zawieszenie radzę utwradzić po mocnym przybyciu mocy np po zakupie 3s.
W sswoim stampede mam seryjny olej i nie potrzebuję utwardzac zawieszenia.
Jeśli bawisz się w różnym terenie to kup olej koło 35/40 wt i powinien wwystarczyć


Tapniete z xperia miro

_________________
Traxxas 1:16 Slash 4x4 VXL - Sprzedany
Tarxxas 1:10 Stampede 4x4 VXL - Slash Baja Bug
Losi Micro 1:24 Rock Crawler 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 26, 2013 8:48 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
tak123 napisał(a):
Na wszystko nie odpowiem ale kilka uwag.
piszesz że chcesz zmienić sprężyny na twardsze (jak się nie mylę) ale olej chcesz z mniejszą gestoscia?


niebieskie od HPI o nr 6745. Niebieskie sa średnie. te w standardzie czarne, są twarde. Owszem, na asfalcie nie bardzo to zzmiękczać, ale na plaży i wertepach?? Czemu nie. :)

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 26, 2013 8:56 am 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 24, 2013 12:04 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja w Bullecie śmigam na miękkim zawieszeniu, i bardzo sobie chwalę. Tam gdzie innych podbija na byle kamyczku - ja cisnę dalej...
Pasuje mi taki "mięczak" :)

_________________
Team Associated SC10, SC10.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 26, 2013 9:03 am 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 1:25 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Zgadzam się z Hubertem. Ja również biję rekordy prędkości na miękkim zawieszeniu i chwalę
Myślę że gdybyś jeździł tylko po asfalcie to było by warto ale to model do off roadu więc coś kosztem czegoś ;)
Pomyśl po czym jeździsz częściej i wtedy się zastanawiaj nad twardością.

_________________
Traxxas 1:16 Slash 4x4 VXL - Sprzedany
Tarxxas 1:10 Stampede 4x4 VXL - Slash Baja Bug
Losi Micro 1:24 Rock Crawler 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 26, 2013 1:40 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
Tak jak pisałem: i plaża i asfalt i trylinka i trawa

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 26, 2013 3:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 1:25 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
To bardziej teren niż równe drogi ;)
Ja bym nie utwardzał, chyba że w 3s zainwestujesz.

_________________
Traxxas 1:16 Slash 4x4 VXL - Sprzedany
Tarxxas 1:10 Stampede 4x4 VXL - Slash Baja Bug
Losi Micro 1:24 Rock Crawler 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 27, 2013 7:48 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 27, 2013 9:09 am
Posty: 119
Lokalizacja: Zgierz
Pobaw sie z ustawieniami amorow,olej jak ci pasuje nie wymieniaj bo masz fluxa miesiac wiec jest w porzadku.Sprezyny zalezy jak lubisz,u mnie jak sa miekkie to przod nurkuje przy hamowaniu,albo tył przy gazowaniu szoruje po ziemi.Obnizylem,zmienilem ustawienia amorow,wymienilem oleje na gestsze,poprawilo to zawieszenie.

_________________
XRAY XB808 2009/RB C6 T7/Absima CR3P/
Savage X 4.6/Absima CR3P #2/
Losi 8ight 2.0 eu/OS MAX-21VZ-B
[SPRZEDAM WSZYSTKO Z OPISU]-14.06.2017


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 28, 2013 11:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
Tak czytam i nie do końca czaję...Jak to jest z tymi zębatkami atakującą i odbierającą?

Chcąc przyspieszyć autko, która musi mieć wiecej zębów:atak , czy odbiór?A może mniej..?

Wyjaśni mi ktoś fotkę poniżej?
http://img542.imageshack.us/img542/8185/bk4o.jpg

Prędkość ,a przyspieszenie...?Gdy atak ma mniej zębów-lepsze przyspieszenie,kosztem prędkości maksymalnej autka i odwrotnie .

Zębatka odbierająca z kolei, im ma zębów mniej to rośnie prędkość autka , kosztem przyspieszenia, tak?

A dlaczego do pakietó lipo 3s producent proponuje opcję 60 T + 24 T?? Przyspieszenie rozumiem wieksze, ale kosztem prędkości maksymalnej przecież... ??A jakby przy pakietach 3s dać dajmy na to 56T+34 T , gdzie z fotki powyżej wynika, że prędkość maksymalna byłaby większa, zniszczyłoby sie auto, czy o co chodzi???

Co zmienić, by auto pędziło szybciej? Mam pakiety 2s, więc jesli bym bez zmiany na 3s , zmienił tylko zębatki na opcję 60T+ 24T to co bym osiągnął??? Autko rozumiem przyspiesze szybciutko, więc backflipy z miejsca łatwo, ale za to prędkość maksymalną mam większą mając założone zebatki standardowe.

Dobrze rozumuję?? jeżdżac na lipo 2s powiniennem dokupić zębatkę atakującą 34T, aby predkość maksymalną autka wyżyłować? a przy 3s inaczej...? Kurcze gubie się...Wiem ,że dzwoni, ale nie wiem do końca w którym kościele :)

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 29, 2013 7:39 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Najprościej to tak:
większy atak-większa prędkość
mniejszy odbiór-większa prędkość
i odwrotnie:
mniejszy atak-mniejsza prędkość
większy odbiór-mniejsza prędkość
Jeśli masz rower z przerzutkami to popatrz na zębatki z przodu i z tyłu, najlepiej podczas jazdy i wtedy zrozumiesz (atakująca to ta napędzająca, czyli przednia)
Producent zaleca zmianę zębatek do 3s ze względu na obciążenie silnika i regla. Możesz jeździć na standardowych zębatkach, ale silnik może się bardzo grzać.
Z tym podnoszeniem prędkości nie przesadzaj, bo silnik ma pewne ograniczenia i jak będziesz go żyłował to w końcu padnie.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 29, 2013 10:21 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
Ale co ważniejsze: prędkość , czy przyspieszenie?

.....................w sumie zależy , co chciałbym osiągnąć. Dla backflipa z miejsca pewnie przyspieszenie, ale dla popierdzielania przez szosę - raczej prędkość...

Dobry przykład z tym rowerem - dzięki


A jak rosną osiągi po przejściu na 3s ? Jaki to procent mocy wiecej?

A Wy , jak jeździcie?

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 29, 2013 11:09 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Przyrost osiągów po zmianie z 2s na 3s teoretycznie wynosi 50%, w rzeczywistości jest to duża różnica.
Ja mam w tamiyi 2s, a w revo i tragusach 4s i 5s.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 29, 2013 11:31 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
5 s to chyba jakaś masakra jest wówczas! :shock: :shock:

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 29, 2013 12:57 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Luki35 napisał(a):
5 s to chyba jakaś masakra jest wówczas! :shock: :shock:

Owszem :twisted:

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 29, 2013 2:55 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 27, 2013 9:09 am
Posty: 119
Lokalizacja: Zgierz
Te savki nowe maja chyba 6s? Gdzies na yt widzialem sava z 6s czy tam 8 nawet to mu seryjne opony pekaly(juz nie mowiac o tym ze zrobily sie plaskie jak pizza bo tak balonowaly) :roll:

_________________
XRAY XB808 2009/RB C6 T7/Absima CR3P/
Savage X 4.6/Absima CR3P #2/
Losi 8ight 2.0 eu/OS MAX-21VZ-B
[SPRZEDAM WSZYSTKO Z OPISU]-14.06.2017


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Teraz jest So maja 18, 2024 8:44 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL