Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 18, 2024 12:35 pm

Teraz jest So maja 18, 2024 12:35 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 7:29 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Cytuj:
...trzepiemy pianę.......


Jedno nie ulega wątpliwości.
Trzepiesz. I nie jest to piana.
Tadeusz Zelazo

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 8:16 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michał Abramowicz napisał(a):
...

Ciągłe, a "impulsowe" to dwie różne sprawy, w reglach mamy do czynienia bardziej z prądami impulsowymi pobieranymi z
pakietu niż "ciągłymi".


Obydwaj mieszacie pojęcia.

m.


Zawsze myślałem,że prąd pobiera silnik,a tu się okazuje,że wszystko zależy od regla....czyli reasumując jaki by nie był silnik 3,5t czy 17,5T,
to regiel określa jaki jest pobierany prąd z pakietu i to impulsowo....pewnie też tyle pobiera bez silnika.
Człowiek całe życie się uczy..To nie piana tylko wiedza...
P.s.Michał a znajdż taką nieuczciwą reklamę w wykonaniu LRP,NOSRAMA,ORIONA czy innej firmy oprócz Przemkowej....

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 9:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 8:17 pm
Posty: 413
Lokalizacja: Łódź
Witam szacownych rozmówców długo sie powstrzymywałem od dyskusji na temat zasilania . wwiem wiem nie powinienem pisać w temacie 540 bo nie jest to nasza klasa ale jak juz pisze to tylko jedna opinia . posiadam na pokładzie life od Przemka i chwała mu za to że udostępnił w naszym małym grajdole (Łodzi ) dostęp do powyższych . już piszę czemu poprostu zapomniałem o problemach z ładowanie pilnowaniem cykli i całą ta otoczka zwiazaną z pakietami NiMH (masa kasy wpakowanej i pełno w modelarni pakietów , celek i oprzyrządowania do opieki nad powyższymi ) Life posadam jeden szt. jeden pakiet który przeżył już około 80 do 90 cykli ( ładowanie 5 do 10A ) i z całą świadomościa potwierdzam że nie okazuje nawet w najmniejszym stopniu objawów zużycia . Jak dla mnie powtarzam JAK DLA MNIE rewelacja zupełny bezstres - szybkie ładowanie i jazda . ale jeszcze raz powtarzam by mój post nie wprowadził zametu jest to tylko moje zdanie i to całkowicie obiektywne . pozdrawiam i z góry dziekuje za zrozumienie mojego posta .
p.s.
serdeczne i szczere pozdrowionka dla dawno nie widzianych na żywo p. Tadeusza i Lecha .

_________________
RC-BAZARKA - ŁÓDŹ
Jacek Pietrzak
GG 8437556


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 9:40 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Czy oprócz wygody to Jacku jesteś w 100% pewny,że Power na prostej jest taki sam?

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 9:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Paweł Żelazo napisał(a):
Cytuj:
...trzepiemy pianę.......


Jedno nie ulega wątpliwości.
Trzepiesz. I nie jest to piana.
Tadeusz Zelazo


O Kolego, utrzepałeś.

Dostałeś dane katalogowe, reszta jest do znalezienia w google w 5 minut.

Tak apropo, oświeć mnie z łaski swojej jak robisz dobrze selekcjom NIMH, na naukę nie jest nigdy za późno, może
wreście jakiś pakiet podziała mi dłużej niż parenaście razy.

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 10:08 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 8:17 pm
Posty: 413
Lokalizacja: Łódź
Zaremba Lesław napisał(a):
Czy oprócz wygody to Jacku jesteś w 100% pewny,że Power na prostej jest taki sam?


Ja osobiscie nie jeżdżę jak doskonale wiesz ale jeśli opinia Kuby jest miarodajna to power taki sam i nie zmienny jest gorzej tylko narazie z moja znajomoscia ustawien właściwosci jezdnych ( zmiana podwozia na xray ) wypowiedż dotyczy speca na Proximie i wielu treningów na hali w Łodzi ( w koncu takowa posiadamy do dyspozycji - chwała panu Rysiowi ) . Do treningów konfiguracji modi tez uzywamy Life (oczywiście na treningach w Łodzi) a startujemy na lipo

Pozdrawiamy Jacek i Kuba
dzieki i jeszcze raz przepraszam za posta nie w temacie

_________________
RC-BAZARKA - ŁÓDŹ
Jacek Pietrzak
GG 8437556


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 10:20 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Michał Abramowicz napisał(a):
...

Ciągłe, a "impulsowe" to dwie różne sprawy, w reglach mamy do czynienia bardziej z prądami impulsowymi pobieranymi z
pakietu niż "ciągłymi".


Obydwaj mieszacie pojęcia.

m.


Zawsze myślałem,że prąd pobiera silnik,a tu się okazuje,że wszystko zależy od regla....czyli reasumując jaki by nie był silnik 3,5t czy 17,5T,
to regiel określa jaki jest pobierany prąd z pakietu i to impulsowo....pewnie też tyle pobiera bez silnika.
Człowiek całe życie się uczy..To nie piana tylko wiedza...
P.s.Michał a znajdż taką nieuczciwą reklamę w wykonaniu LRP,NOSRAMA,ORIONA czy innej firmy oprócz Przemkowej....


To, że ciągle siedzisz w epoce regli, które miały nonstop otwarte tranzystory i prąd był "ciągły" to już twój problem.
Weź się ogarnij i znajdź mi regiel co ciągnie prąd z pakietu w sposób ciągły, tak, że oscyloskop pokaże linię ciągłą, szczególnie
brushless ;) Tak silnik pobiera prąd, ale to regiel puszcza go do silnika i bynajmniej na pakiecie nie masz "ciągłego" obciążenia.

Zrób test, zakładając, i = u/r => r = u/i = 6.0/30.0 = 0.2 [Ohm], czyli pewnie znasz, że R = U^2/P => teoretycznie żarówka 12V/55Wat ma
2.61Ohm'a, więc 10 równolegle połączonych żarówek da ci 0.261Ohma, czyli masz coś co weźmie 30A z źródła zasilania 6.0Volt.

Zrób, podepnij woltomierz i zobacz jak reaguje na "ciągłe" obciążenie pakiet 5 celek selekcjonowany, taki bylejaki pakiet,
twoja najlepsza selekcja i jakiś nonejm.

Ciekaw jestem wyników, zakładam, że będą porażające.

Nie lubisz Morawskiego, to twój problem, nie mój.

m.

ps: btw jak możesz to oświeć jaki masz najstarszy nimh i czy on ciągle daje rade 5 min w modified u Filipa, co mu zrobiłeś
i jak się nad nim spuszczaliście. Jestem ciekaw jak robią to najlepsi.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 10:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Czy oprócz wygody to Jacku jesteś w 100% pewny,że Power na prostej jest taki sam?


Wcześniej napisałem jak zaochowują się modele z NIMH a z LIFE na pokładzie.

Z nimh cierpliwie czekają na start, na life można jeździć 2 min przed biegiem, różnicy żadnej.

No ale mojej opni nie musisz akceptować, ja mogę tylko się z Jackiem zgodzić co do jego opini, że jest lepiej,
prościej i bardziej bezstresowo.

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 7:54 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michał Abramowicz napisał(a):
To, że ciągle siedzisz w epoce regli, które miały nonstop otwarte tranzystory i prąd był "ciągły" to już twój problem.....


Tak jestem w epoce regulatorów,których było 5 w finale A DHI Cup.Co do ciągłości poboru prądu to chyba jeszcze kierowca odgrywa rolę i konfiguracja toru na to,że prąd nie jest ciągły,alo może się mylę i wszystko rozgrywa się przy stoliku w regulatorze....Czy widziałeś kiedyś wykres i parametry z hamowni....

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 11:39 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Michał Abramowicz napisał(a):
To, że ciągle siedzisz w epoce regli, które miały nonstop otwarte tranzystory i prąd był "ciągły" to już twój problem.....


Tak jestem w epoce regulatorów,których było 5 w finale A DHI Cup.Co do ciągłości poboru prądu to chyba jeszcze kierowca odgrywa rolę i konfiguracja toru na to,że prąd nie jest ciągły,alo może się mylę i wszystko rozgrywa się przy stoliku w regulatorze....Czy widziałeś kiedyś wykres i parametry z hamowni....


Oczywista oczywistość.

Kierowca odgrywa dużą rolę, to fakt oczywisty, pewnie jak naciśnie gaz do oporu to z pakietu zasuwają elektrony w sposób ciągły ;)
mosfety są stale otwarde i 3 kablami zasuwają do silnika ;)

Taki szybki ciągły 16khz albo 8khz;) prawie jak stały ;)


Z mej strony koniec tematu, nic tu po mnie, wiesz lepiej mi pozostaje się uczyć od lepszych.
m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 11:52 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michał,a czy wiesz na czym polega różnica pomiędzy silnikiem szczotkowym na prąd stały,a silnikiem bezszczotkowym,który jest niejako silnikiem 3-fazowym.

Nie wg.Twojej teorii czy z gazem czy bez prądzik sobie płynie stałym siurkiem....Zastanawiam się czy nie piszesz postów w przerwie nad lekturą podręcznika dla matek... :D

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Ostatnio edytowano Wt sty 12, 2010 12:01 pm przez Zaremba Lesław, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 11:57 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Panowie,

Coś Wam powiem - niestety będzie to poza tematem (a może w temacie).

Wszyscy możemy sobie pokiwać palcami w bucie i popatrzeć na to co robi OSM pod kontrolą firmy ATA.
Co byśmy nie powiedzieli to jestesmy w tym roku od nich UZALEŻNIENI. Ja mam to w głebokim poważaniu - nie pasuje mi ich polityka - nie jeżdżę.
Osobiście jestm przekonany że jak w kolejnej edycji ETS zmienią sie przepisy i dopuszczą one silniki BL 17T lub jakiekolwiek inne - a OSM dalej będzie pełnił role naczalstwa - to SPEC też zmieni silniki. To samo będzie z zasilaniem. I nie jest ważne co MY mamy do powiedzenia - chociaż usilnie się nam to wmawia.

Na dolnym śląsku zaczynamy niebawem cykl imprez wzorując sie na imprezach w Trutnovie. Chcemy kupic wykładzine i puścić klasy SPEC, MODI, 540, 1:12, Micro OPEN (niezależnie od napędu 2 lub 4WD).

I tak naprawdę nie mamy zamiaru patrzeć na to czy terminy EMP będa sie pokrywały z terminami zawodów organizowanych u nas.

A 540 bedzie śmigać dalej na tym co śmiga. A wszelkie zmiany w przepisach - nawet w trakcie sezonu - będa szczegółowo uzgadniane z zainteresowanymi zawodnikami.

A wracając do tematu:

Przyszłośc 540 jeżeli będą próby grzebania przy niej będzie żadna. Zawodnicy odejdą szybciej niż komukolwiek sie zdaje a klasa podzieli los KADETA. No chyba że o to chodzi - wtedy trzeba zmieniać w 540 co sie da :)

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 1:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Michał,a czy wiesz na czym polega różnica pomiędzy silnikiem szczotkowym na prąd stały,a silnikiem bezszczotkowym,który jest niejako silnikiem 3-fazowym.

Nie wg.Twojej teorii czy z gazem czy bez prądzik sobie płynie stałym siurkiem....Zastanawiam się czy nie piszesz postów w przerwie nad lekturą podręcznika dla matek... :D


Tak Lesławku, wiem jaka jest różnica, znam też różnicę między reglem zrobionym według polskiej książki (W. Jakubowski,
Sekrety modeli latających z napędem elektrycznym, roku nie pomnę) a reglem novak gtx do silnika
szczotkowego.

Dodatkowo 3-fazowy jest raczej błędnym określeniem do tego silnika.
To się ładnie nazywa synchroniczny silnik bezszczotkowy komutowany elektronicznie z wirującym magnesem stałym.
Ma trzy fazy - uzwojenia ale nie jest zasilany napięciem ani prądem trójfazowym.
Chyba że te twoje pierwsze regle z DHI są takie wypasione i mają generator prądu trójfazowego :D to chętnie kupię :D

Dobry opis: http://www.automatykaonline.pl/poradnik ... .php?id=59
http://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_ ... tric_motor
oddaj się lekturze.

Wyłuszcz mi no to, gdzie napisałem (moja teoria), że prąd z pakietu jest pobierany zawsze, czy z gazem czy bez? CHyba że masz na myśli układ BEC :) oraz zasilanie elektroniki jako takiej w reglu, to tam zawsze coś jest pobierane.

Ciągle czekam na twój opis jak dobrze zrobić NIMH, jesteś taki mądry :) chyba się podzielisz wiedzą?
Albo może nie masz się czym dzielić ;)

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 2:06 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Leszek i Michał - prosze przenieść dyskusję do działu REGULATORY.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2010 2:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz paź 01, 2009 12:10 pm
Posty: 490
Na dolnym śląsku zaczynamy niebawem cykl imprez wzorując sie na imprezach w Trutnovie. Chcemy kupic wykładzine i puścić klasy SPEC, MODI, 540, 1:12, Micro OPEN (niezależnie od napędu 2 lub 4WD).

--------------------------------------------------------

Marek, świetna informacja im więcej zawodów tym lepiej. Czekam na szczegóły! Powodzenia!

_________________
Grzegorz Ogonowski
Team Yokomo Polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest So maja 18, 2024 12:35 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL