Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Wt wrz 30, 2025 8:23 am

Teraz jest Wt wrz 30, 2025 8:23 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn gru 29, 2008 12:21 pm 
Offline

Dołączył(a): So lut 12, 2005 5:16 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Katowice Piotrowice
CZy ten głupi przepis można wymazac :) jest to pytanie do sedziego, który go wymyslił :)
Moim zdnaim jest to głupota :) bo auta bada miec predkosc żółwie Błotnego a nie autek wyscigowych :)
Pytanie gdzie toczyła sie romowa na temat 5 cel w 540:)
Czy jedno głosnie było zatweirdzona ??
Klasa ta zaniedługo umrze :) i bedzie kicha :(
albo wprowadzic jeden rodzaj silnika beszczotkowego
i wtedy bedzie jazda i 540 bedzie brakowało moze 1lub 2 kułek do Speca :)
Prosze o odpowiedz ??
Z góry dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 29, 2008 1:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt lip 29, 2008 8:01 am
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa
I tak klas jest byt wiele przez to zamiast jezdzić trening i 5 eliminacji są 3 eliminacje bo wielu zawodników a razczej klas. Z tego co się orientuję 540 jest do nauki jadzy a nie do jakiegoś wielkiego scigania.
Jak patrzysz sie na SPEC i porównujesz to jeździj w SPEC.
5 ogniw klasach Modi, SPEC i 540 ma swoje zalety:
1. Łatwiej sie przesiąść z jednej do drugiej klasy
2. Ustawienia mogą być bardziej zblirzone w tych klasach

_________________
Pozdrawiam
Paweł Rosiński
==> Yokomo R12C3 <==


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 29, 2008 8:17 pm 
Offline

Dołączył(a): So lut 12, 2005 5:16 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Katowice Piotrowice
Kazdy ma swoje podejscie :)
Do nauki byl Top Stock
540 to juz ionna klasa :)
Ja bym chetnie widzial beszczotki w 540 13,5 lub 15,5 zwoja :)
klasa by ozyła :)
Musi sie wypowiedziec sedzia :) Techniczny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 29, 2008 10:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 18, 2004 9:27 pm
Posty: 696
Lokalizacja: Nowy Sącz
Michał, moze najpierw przyjedz na zawody i wystartuj na tych 5 celach. Jesli okaze sie ze to za wolne dla Ciebie i nie bedziesz mial sie z kim scigac przesiadziesz sie do speca - tam masz upragnione bezszczotki, nie rozumiem w czym problem?

_________________
gg: 1145097
kom: 512086320

pozdrawiam, RAFAŁ PAJOR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 30, 2008 12:18 am 
Offline

Dołączył(a): So mar 04, 2006 11:54 pm
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Witka :)

Rafal zmien awatrar bo masz falstart :)

Do zobadzenia na zawodach :)


Kolego najpierw na zawody a potem komentuj.

And The Happy New Year :) .....

_________________
Pozdrawiam
Piotr Łękarski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 01, 2009 12:07 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 22, 2004 9:03 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Nysa
Witam wg mnie i nie tylko 5 cel to jakieś totalne nieporozumienie ...
Jechałem i wiem co to znaczy.
i tak

1. Gówno prawda ze łatwiej się przesiąść no speca i inne klasy .
bo jak się przesiadasz to kupujesz 1 nowe akusy bo tamte masz zajechane, nowy silniki i odpowiedni regulator nie wspomnę o nowym wózeczku bo stary zapewne będzie za słaby i się rozleci przy nowym silniku.

2. Zajeżdżany akusy swoje w tej klasie jak nic
3. Producenci silników wyraźnie napisali na jakich napięciach ich silniki mają pracować. Jak się nie eksploatuje sprzętu zgodnie z zaleceniami producenta to...

3. Odpowiedz mi na pytanie takie - nowicjusz kupuje tt-01 z pudełka albo inne auto ma tam najczęściej 6 celowego batonika i co ma z nim zrobić ?
na wstępie ma przerabiać akusa?
Przecież to porażka bu z 2000 batona wycinać 1 cele :) te auta przestają śmigać i cieszyć użytkownika.

4. Bo klasa jest do nauki . TAK do nauki i ma być tania to zamiast się nazywać 540 ( gdzie niejest brana do MP niech nazywa się HOBBY tak jak to jest nawet w czechach. Super sprawa wszyscy na i silniku - srebrnym i na 5 lub 6 celach jak kto woli. silnik i tak nie jest demonem prędkości.

5..Na pewno obecne przepisy nie sprzyjają rozwojowi modelarstwa w naszym kraju . Jeśli ktoś nie wierzy niech policzy ilu zawodników bywa na imprezach oraz w jakich klasach i ile impres jest rozgrywanych
Pogratulować LOK za skuteczne niszczenie naszego sportu.

To tak w skrócie co sądzę o tej klasie i przepisach

To moja opinia i osób z którymi przebywam w moim miasteczku
Niestety mimo wielkich chęci ciężko jest wkręcić w ten sport nowych ludzi bo niej est ani tani ani niema mądrych przepisów promujących zapaleńców.

A jeszcze jedno kolega był ostatnio Czechach u tomka i widział jak startowała ciekawa klasa

chyba modele QD - można się dowiedzieć
One oryginalnie jeżdżą wolno .
są tanie
i wo gule ciekawie to wyglądało.

Mam nadzieje ze wreszcie zacznie przybywać modelarzy w tym roku.
Trzymam kciuki i liczę na poprawę .

Pozdrawiam Paweł Bień

_________________
UKS SUDETY TEAM Kłodzko
i Klub modelarki HORNET - Nysa
TL 01
Yokomo SD SSS
OFNA Blazer SST


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 01, 2009 3:56 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 20, 2003 1:07 pm
Posty: 1121
Lokalizacja: Warszawa
twórca przepisów chciał zarżnąć klasę 540 i to zrobił
teraz czas na kolejne, proponuje dorżnąć kadeta
zostaną dwie klasy spec i modi
taki podział będzie zgodny z przepisami efra i rozwojem sportu kwalifikowanego

zawodowcy będą się zajmować wyczynem, a frajerzy będą robić sport powszechny


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 01, 2009 4:05 pm 
Offline

Dołączył(a): So lut 12, 2005 5:16 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Katowice Piotrowice
W 540 jedziłęm 3 sezony wiec wiem jak ta jedziła :)
fajnie :)
A to co kolega na pisął o na pieciu masilnimk działac to tawne :)
to tak jak F1 masmigac na 95 PB.
A jak pamietam klasa do nauki to był Top Sstock :) ale widze ze juz niema :)
Zobaczymy jak bedzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 01, 2009 4:29 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 20, 2003 1:07 pm
Posty: 1121
Lokalizacja: Warszawa
Michał Kocemba napisał(a):
A jak pamietam klasa do nauki to był Top Sstock :) ale widze ze juz niema :)
Zobaczymy jak bedzie :)


Nie ma na zawodach LOK
ale jest na imprezach niezależnych

poniżej przepisy
http://www.osm-rc.pl/portal/menu/62

kalendarz zimowy 2008/2009
http://www.osm-rc.pl/portal/menu/42

kalendarz na lato 2009
http://www.osm-rc.pl/portal/news/129



Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 01, 2009 5:11 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 22, 2004 9:03 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Nysa
Tak ma działać na niższym i działa kosztem ..

A teraz przypomnijmy sobie :)

był top-stock ale był zapis TL-01-,tt01 ładnie promujący 1 producenta.

Potem była duża dyskusja i wiele sprzeciwów..

Narodziła się 540
Założenia :
- Tania
- dla początkujących (do nauki)
- dostępna dla szerszej grupy modeli rożnych producentów
- by zrównoważyć szanse ograniczono się do 3 typów silników - były testy itd. w sumie czas wyłonił tak naprawdę zwycięzce bo 2 pozostałe silniki obecnie się nie liczą - i to jest fakt

Moneto troszkę czasu i ..

Klasa 540 jest naprawdę szybka różnica pomiędzy klasami to 2-3 okrążenia a czasem nawet i nie tylko mniej albo tyle samo.

Co robi takie wyniki
Przeciążone silniki Saturna
Potężne akumulatory (pojemnościowo bo nikt nie zaprzeczy mi ze 1900 lub 2000 batonik jest dużo słabszy i gorszy od 4000 a tym bardziej selekcji :) )
super regulatory
umiejętności zawodników ciągle rosną i to jest wielki +

Wiec wpadł ktoś na Świetny pomysł zrobieniu 5 cel w tej klasie :)

Stworzyli nową klasę dla początkujących ograniczając ja wiekowo i powodziowo.

Ale zapomnieli o ludziach powyżej 18 roku życia co zaczynają przygodę z modelarstwem samochodowym.

Zapomnieli o tym ze przechodząc z 540 trzeba wymienić praktycznie cały sprzęt na coś co wytrzyma następną klasę bo ja np jeżdżę ATX-em i co wyżej nie pojadę niż 540 ")

Zapomnieli ze są pakiety (batony) bardzo popularne na rynku i często kupowane przez początkujących. Jak i prze zemnie.


Wiec

Skoro i tak są 2 klasy europejskie (SPEC i Modyfait)
to niech będę - tam są zawodowcy. Niech zdobywają punkty itd.

A zamiast tworzyć bezsensownie nowe klasy, stare tak zmieniać by były do dupy to lepiej zrobić klase HOBBY gdzie jest silnik jonson tamiyi (srebrny)
Nie rozbieralny,zaplombowany,wolny i tani niecałe 30 zł.
5 lub 6 cel jak ktoś chce - jego suwerenna decyzja

Proszę tylko was o to byście rozważyli wszystko bo naprawdę modelarstwo kołowe jest na przestrzeni 2-3 lat uśmiercane przez działaczy z nim związanych.
Jest mi smutno ze zamiast przyrostu ludzi mamy degradację a przepisy wcale nie pomagają rozwojowi

Jeśli chodzi o mnie to śmigałem w top-stoku, w 540 przedtem i teraz wiec też mam jakieś małe doświadczenie, co do tego jakie bolączki trapią początkującego z małym budżetem to też wiem wiele itd
Nie jestem szczeniakiem i troszkę wiedzy oraz doświadczenia mam.

5 cel skrytykowałem na zakończenie sezony, przy pany M. z opola i wierzcie mi ze nie był mi w stanie odpowiedzieć na nawet podstawowe pytania a co dopiero słuszności nie których zapisów w nowych klasach jak i przepisach.
Jedyną odpowiedzą było to że EFRA ma takie przepisy i my tez takie mamy. :)

chyba wystarczy :)

Podsumowując

Zapis o 5 celach - nietrafiony i tyle

Pozdrawiam Paweł Bień

Powyższe linki bardzo ukierunkowują producenta i dostawce :) ciekawe dlaczego ?

_________________
UKS SUDETY TEAM Kłodzko
i Klub modelarki HORNET - Nysa
TL 01
Yokomo SD SSS
OFNA Blazer SST


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 02, 2009 9:00 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 14, 2003 4:13 pm
Posty: 1648
Lokalizacja: gdynia
Janie Matukin - opamiętaj się . Ty jesteś dla nas , a nie my dla Ciebie . My chcemy jeżdzić w 540 na sześciu celach , jakk było do tej pory . Nie szanujesz Nas , my przestajeny szanować Ciebie . K...a :evil:

PROSZĘ ZROBIĆ REFERENDUM W TEJ SPRAWIE . :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 02, 2009 11:02 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
A zobaczmy jak to za miedzą jest, w krajach nadbałtyckich, przepisy
dla aktualnie rozgrywanego Baltic Cup:

http://abram.eu.org/files/Baltic_Cup_08_09.pdf

Więcej danych na www.lasa.lt jak oni mogli wpaść na tak coś genialnego,
mają sporo zawodników na spotkaniach i nie wymyślili koła od nowa to czemu my nie potrafimy ?

Parafrazując Komorowskiego: jakie organizacje takie sporty ;-)

Btw, zwracam uwagę że na Litwie oprócz super stocka, śmigają w 2 klasach mono, hpi E10 + tamiya (pewnikiem ttki), uczą się, potem przechodzą do super stock'a i jakoś
sobie radzą.

Wracając do 540 i 5 celek, tak z rozmów to miało obniżyć prędkość i wyrównać warunki, a jest jeszcze ciekawiej, bo im lepszy sprzęt tym szybciej jedzie, klasa z założenia jest sp.... od samego początku,
ja się bawię w to prawie 2 lata, ale posiadłem umiejętność analizowania
faktów i słuchania rozmówcy:
- silnik do 540 powinien być losowany i kupowany na zawody, cena
nie jest drastyczna ;-) 40 pln, żaden pieniądz, odpowiednia naklejka i masz
ten sam motor na całą imprezę (odpadnie paranoja posiadania kilku saturnów, motor mastera i sprawdzania który z worka jest najlepszy,
sam to przerobiłem i nie chcę więcej tego)
- regulator: dowolny, rób co chcesz, to twój problem
- wózek: dowolny, rób co chcesz, to twój problem, moim zdaniem bez łożysk
ceramicznych, zwykłe stalowe starczą
- koła: powinne być określonej twardości, lub zakres, tak żeby warunki do nauki były zbliżone
- przełożenie, i to jest najciekawsza opcja równająca poziom, zgodnie z instrukcją producenta powinno się określić widełki nie mniej niż np 5.5 i więcej od 5.5, zrównanie prędkości wózków (patrz mono E10, mono tamija) spowoduje większy nacisk na TECHNIKĘ a nie na sprzęt ..., popatrzcie na
tak wyśmiewanego tc10-start@rcliga@MendzaZbyszek, a jednak jak się
popatrzy na zawodach jak te wolne wózki śmigają, ile zależy od poprawnego
toru jazdy i jak nie wielka jest różnica między samochodami, to zrozumie
o czym napisałem wcześniej ;-)

To moje 3 grosze po spotkaniach w 540, teraz przeszedłem do SPEC'a, bo
mam dość kupowania saturnów i selekcji na 10 użyć ;-) teraz niestety też wiem że 540tka nauczyła mnie praktycznie złych odruchów, i znów muszę
się uczyć od nowa kręcić kołem :( ;-)

Pozdrawiam i dużo sukcesów dyskutantom życzę na nowy 2009rok!
m.a.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 02, 2009 12:36 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 20, 2003 1:07 pm
Posty: 1121
Lokalizacja: Warszawa
Lech Pepliński napisał(a):
Janie Matukin - opamiętaj się . Ty jesteś dla nas , a nie my dla Ciebie . My chcemy jeżdzić w 540 na sześciu celach , jakk było do tej pory . Nie szanujesz Nas , my przestajeny szanować Ciebie . K...a :evil:

PROSZĘ ZROBIĆ REFERENDUM W TEJ SPRAWIE . :D


Leszku

ciesz się, że w przepisach do spalinówek nikt nie majdruje
jak by autor przepisów szedł za nowinkami z zachodu to musiał byś wdrożyć system KERS do odzyskiwania energii :D
potem zmienili by paliwo na olej rzepakowy :D

pozdrawiam 3-miasto


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 02, 2009 3:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lis 14, 2003 4:13 pm
Posty: 1648
Lokalizacja: gdynia
Chyba byśmy Mu (Jemu) ręce obcieli .
I ja pozdrawiam Warszawkę :D


Ostatnio edytowano N sty 04, 2009 10:41 am przez Lech Pepliński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 02, 2009 7:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt lip 29, 2008 8:01 am
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich w Nowym Roku ;-)

Podejrzewam, iż cały problem 540 nie leży po tronie przepisów tylko tego co się działo przez ostatni czas w tej klasie czyli „wyścig zbrojeń”.
Wydaje mi się że dość wielu zawodników jeżdżących dobrze a nawet bardzo dobrze z pewnych względów nie chciało przejść do klasy SPEC lub Modi

Założenie – klasa 540 tylko do nauki.

Jeśli tak naprawdę jest tak wielu zapaleńców-nowicjuszy, raczkujących modelarzy, proponuje dać te upragnione 6 cell ale zdjąć klasę z rangi Mistrzostw Polski gdzie trzeba jeździć na zawody i zdobywać punkty do klasyfikacji. Początkującym nie powinno zależeć na zdobywaniu tytułów tylko na nauce jazdy.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Rosiński
==> Yokomo R12C3 <==


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Wt wrz 30, 2025 8:23 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL