Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest N maja 19, 2024 5:06 pm

Teraz jest N maja 19, 2024 5:06 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Czy jestes za wprowadzeniem w klasie MT ponizszych przepisow opartych na przepisach ROAR?
TAK 77%  77%  [ 41 ]
NIE 23%  23%  [ 12 ]
Liczba głosów : 53
Autor
PostNapisane: So cze 18, 2005 9:33 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 19, 2003 2:33 pm
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
poniewaz w poprzedniej ankciecie zdecydowana wiekszosc osob jest przeciwna wspolnym startom truggy i MT w klasie MT. dlatego proponuje nastepujace przepisy (oprate na przepisach ROAR):


Przepisy klasy Monster Truck wersja 1


1. Najniższy punkt silnika musi być przynajmniej 1.5" (38mm) powyżej linii najniższego punktu podwozia. Aby sprawdzić czy model spełnia ten warunek należy bez kół postawić na płaskiej powierzchni, docisnąć aby opierał się podwoziem (a nie zawieszeniem) i sprawdzić odległość między silnikiem a podłożem.
2. Rozstaw osi: minimum 255mm
3. Skrzynia biegów: maksymalnie 3 biegi
4. Silniki: od .12ci do .28ci
5. Gaźnik: dowolny, bez ograniczeń wielkości
6. Wydech: musi ograniczać głośność do 85 decybeli i nie może zawierać ruchomych części
7. Minimalna waga modelu gotowego do jazdy baz paliwa
a. Small blocks - czyli z silnikami od .12 ci do .18ci - 2750gram
b. Big blocks - powyżej .18ci do .28ci - 4300gram
8. Maksymalna waga: 6300gram
9. Zbiornik paliwa: pojedynczy, maksymalna pojemność zbiornika wraz z rurkami paliwowymi to 175cc
10. Karoseria: ciężarówka lub SUV (karoserie buggy nie jest dozwolona), jedno częściowa karoseria musi być zamocowana stabilnie w czterech punktach.
11. Zderzaki: obowiązkowe, nie mogą wystawać więcej niż 1” (26mm) przed karoserię, dozwolone są tylko plastikowe zderzaki.
12. Osłony podwozia: opcjonalne, jeśli są nie mogą wystawać więcej niż 1” (26mm) przed karoserię
13. Felgi: musza być wyprorokowane dla modeli MT
14. Opony: muszą być ogólno dostępne jako opony do MT. Niedozwolone są opony stworzone do innego rodzaju pojazdów. Ciecie i modyfikowanie opon jest dozwolone.
15. Zewnętrzna średnica opon: minimum 5,1” (140mm)
16. Szerokość opon: minimum 2,75” (70mm)

Modele spełniające te zasady to między innymi: T i S –Maxx, Savage, MGT, Revo. Tnx/TC oraz LST.

Dolaczyc tez można kolejne przepisy ograniczajace starty modeli nie MT:

17. Układ przeniesienia napędu musi mieć redukcje przełożenia przed dyferencjałami.
18. Napęd na wały centralne musi być przeniesiony przez więcej niż dwa koła zembate.

Dlaczego takie przepisy:
Punkt 1 rozgranicza modele nie MT od MT.
Punkt 6 - można zastanowic się czy nie lepiej zastosowac przepisy jak w IC-8T czyli:
„Silnik napędzający model musi posiadać tłumik umożliwiający ograniczenie hałasu do 82 dB. Pomiar hałasu dokonywany jest z odległości 10 m na poziomie 1 m od jezdni w całym zakresie pracy silnika.”
Punkty 8 i 11 zwiazane sa z bezpieczenstwem osob serwisujacych w czasie zawodow
Punkt 9 zostal zmieniony w porownaniu z przepisami ROAR aby LST bez przerobek moglo startowac.
Punkt 10 – mocowanie karoserii jest opisane aby pchelki przymocowane do karoseri nie niszczyly się.


Jesli masz konstruktywna uwage to pisz, a wspolnymi silami uda nam sie stworzyc dopre przepisy.

_________________
amar

rcBziom [kropka] com [kropka] pl <- spotkania, filmy, zdjecia

Wyciąganie kasy za linki w podpisie do niekomercyjnej strony jest żałosne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 18, 2005 10:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lut 08, 2004 10:11 pm
Posty: 1406
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam tylko uwage do pchełek. Moim zdaniem żeby zadbac o sprzęt pchełka powinna być mocowana nie do karoseri lecz na przygotowany uchwyt na stałe i zabezpieczona przed uszodzeniem boądż tylko obtarciem. Reszta jak najbarzdiej OK

_________________
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1098538


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 9:59 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 15, 2004 8:11 pm
Posty: 253
Lokalizacja: Warszawa
zieluch napisał(a):
Ja mam tylko uwage do pchełek. Moim zdaniem żeby zadbac o sprzęt pchełka powinna być mocowana nie do karoseri lecz na przygotowany uchwyt na stałe i zabezpieczona przed uszodzeniem boądż tylko obtarciem. Reszta jak najbarzdiej OK

-Co do umiejscawiania pchełek to sugestia sedziow byla zeby na karoseri (jak bylismy na zawodach) Mysle ze przy tym punkcie wazne po prostu bylo by zeby pchelka byla bezpiecznie zamocowana a miejsce to juz w zaleznosci od zdrowego rozsadku.
-Ja jeszcze dodalbym punkt dotyczacy uzywania wstecznego. A pozatym wyglada to sympatycznie :).

_________________
[url=http://www.rcbziom.com.plrcBziom[/url] <- spotkania, filmy, zdjecia, artykuly
rcBziom <- sklep
Savage + jr xs3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 10:58 am 
Offline

Dołączył(a): So gru 25, 2004 8:06 pm
Posty: 374
Lokalizacja: zd-wola
ja bym jeszcze zwiększył mase max na conajmniej 8kg - mój savage waży 6,5 kg i tylko zwiększyłem koła na 7"

_________________
TEAM XtrEEm Savage + już jest RB TM728 :) +JR XS3 FM
VANGUARD 4WD EP
gg: 3831823 pytać jestem jako ukryty


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 12:40 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
Mocowanie pchelki to juz raczej indywidualna sprawa. Jesli zawiedzie-kupujesz nowa tak jak to bylo na ostatnich zawodach w Jelczu.

Pytanie co do karoserii. Czy Crowd Pleaser z Pro-line jest uznawany za truck/suv? Bo jesli nie to dziwne bedzie zakazanie uzywania najlepszej chyba karoseri do zawodow.

Moim zdaniem powinien byc dodany punkt o tym, ze nakretki, osie kol nie moga wystawac po za obrys opony. Jakos nie chcialbym, zeby ktos pocial mi kola.

Wsteczny powinien byc zakazany, ale tylko w uzywaniu nie w posiadaniu.. Jest wiele modeli, chocby REVO, ktore maja na wyposazeniu seryjnym wsteczny, wiec eliminacja tej opcji wiaze sie z kolejnymi wydatkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 2:15 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 19, 2003 2:33 pm
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Pchelki:
o mocowaniu pchelek napisalem w uzasadnieniu, ktore nie bedzie obowiazujecym przepisem a mialo byc odpowiadzia na ewentualne pytania.

dotychczas na zawodach montowallismy pchelki tak jak sedziowie nam to zasugerowali czyli do karoserii. w innych klasach nie znalazlem regolacji dotyczacych pchelek, a za bezpieczne mocowanie zawodnik ponosi odpowiedzialnosc pozyczajac je od organizatora.

bieg wszteczny:
macie racje, uzycie biegu wstecznego powinno byc zakazane poniewaz stwaza to zagrozenie na torze. dotychczas bylo kilka sytuacji, gdy zawodnik omijal stojacy model, gdy nagle ten zaczal cofac (np Piaseczno). w USA mozna miec zamontowany wsteczny lecz w czasie wyscigu nie moze byc fizycznie mozliwe jego wlaczenie, np nie podlaczone serwo.
mysle ze powinnismy konsultowac to z sedziami jakie rozwiazanie wola:
kara stop and go za uzycie wstecznego po raz pierwszy, dyskwalifikacja po drugim uzyciu
lub tak jak w USA.

masa:
na torze w czasie wyscigu przebywa od kilku do kilkunastu osob, czesto wbiegaja na tor np. zeby podnies model, a w tym momecie moga nie zauwazyc modelu innego zawodnika i jesli bedzie zbyt ciezki to moze polamac nogi, a uszkodzenie nogi w okolicach kostki moze byc bardzo grozne, dlatego uwazam, ze ograniczenie masy, jak rowniez nakaz uzywnia plastikowych zderzakow powinny pozostac bez zmian.

Karoseria:
pkunt 10 byl wzorowany (jak wiekszosc) na przepisach ROAR, ale moze brzmiec nastepujaco:
10. Karoseria: musi być ogólno dospępna jako karoseria MT.
wtedy ta oraz kilka innych zostna dopuszczone.

mocowanie kol:
mozna rozszezyc punkt 13 o zapis stosowany w przepisach IC-8T:
13. Felgi: musza być wyprorokowane dla modeli MT. Niedopuszczalne jest wystawanie nakrętek mocujących koła i osi kół poza obręcz.

dzieki ze wszelkie sugestie! ciesze sie ze temat ten zostal potraktowany na powaznie i jest dyskusja a nie jak to sie ostatnio dzialo klotnia!

_________________
amar

rcBziom [kropka] com [kropka] pl <- spotkania, filmy, zdjecia

Wyciąganie kasy za linki w podpisie do niekomercyjnej strony jest żałosne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 2:27 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
Temat Truggy vs. MT zamknalem, a ten podwiesilem.

Co do przepisow to jestem za ich wprowadzeniem od przyszlego sezony, ale narazie wprowadzilbym dodatkowe, przejsciowe przepisy. Czyli: jesli nie byloby wystarczajacej ilosci modeli do rozegrania danej klasy (powiedzmy min. 3 modele) to nalezaloby rozegrac klasy small i big block razem. Jak narazie klasa ta sie rozwija wiec musimy dac jej na to szanse.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 3:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz gru 30, 2004 3:47 pm
Posty: 315
Lokalizacja: Z DALEKA
Ale czemu do 28? Moze ktos bedzie chcial team oriona 32 albo collari 30 albo sirio 30?

_________________
[url=http://www.youtube.com/watch?v=HqquopGrmHU/]
Dan Dan Dadadadan Para Para Para![/url]
YEAH!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 4:12 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
Jeszcze jedno: model musi byc napedzany paliwem modelarskim (metanol+olej+nitrometan) o max 25% zawartosci nitro.

A co ze spojlerami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 7:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 25, 2003 4:25 pm
Posty: 482
Lokalizacja: Warszawa
A czy 38mm odległości silnika od podwozia to nie jest czasem za mało?? :? Czy w revo albo t-maxxie nie jest on niżej??

_________________
http://www.rcpics.net/member/kanon


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 7:24 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
kanon45 napisał(a):
A czy 38mm odległości silnika od podwozia to nie jest czasem za mało?? :? Czy w revo albo t-maxxie nie jest on niżej??

T-maxx 48mm, wlasnie sprawdzalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 11:28 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 17, 2004 11:49 am
Posty: 448
Lokalizacja: Zabrze
Piotr Michalski napisał(a):
Temat Truggy vs. MT zamknalem, a ten podwiesilem.

Co do przepisow to jestem za ich wprowadzeniem od przyszlego sezony, ale narazie wprowadzilbym dodatkowe, przejsciowe przepisy. Czyli: jesli nie byloby wystarczajacej ilosci modeli do rozegrania danej klasy (powiedzmy min. 3 modele) to nalezaloby rozegrac klasy small i big block razem. Jak narazie klasa ta sie rozwija wiec musimy dac jej na to szanse.


Nie ma takiej możliwości żeby przepisy były zmnieniane lub wprowadzane nowe podczas sezonu. Przepisy muszą być ogłoszone przez sezozonem i obowiązują przez cały okres jego trwania.

A jeżeli mają być już klasy to muszą być 3 small block, big block i outlaw.

Jak już dojdzie do takiego podziału to nie bardzo widze sens puszczania w jednym biegu modeli z różnych klas. Dlatego że modele mogą powodować sytuacje, które by się nie zdażyły. Wyjaśnie na przykładzie:
Na pierwszym small block a na drugim big block jadą bardzo ciasno i pierwszy sie wywraca a drugi wpada na niego, za nim zostaną rozdzielone i postawione na tor przez serwis trzeci z klasy big block objedzie swojego rywala. W takiej sytuacji zmienia się obraz wyscigu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 11:59 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 19, 2003 2:33 pm
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Przepisy nie maja na celu rozdzielenia klasy small i big block, a jedynie ma to pozwolic, aby modele z mniejszymi silnikami mogly mniej wazyc. w oryginale przepisy ROAR maja opis, ze oba przedzialy wielkosci silnika to jedna klasa i startuja razem.

A start modeli z roznymi silnikami pozwoli na weryfikacje dyskusji, która wielokrotnie pojawiala się na forum od czasu powstania revo – czyli co jest lepsze sav czy revo 8)

_________________
amar

rcBziom [kropka] com [kropka] pl <- spotkania, filmy, zdjecia

Wyciąganie kasy za linki w podpisie do niekomercyjnej strony jest żałosne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 14, 2005 8:34 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz mar 11, 2004 6:30 pm
Posty: 403
z tymi silnikiami to lipne będzie a dlaczego odpowiedź poniżej :twisted:

Jak narazie z moich informacji na zawody przyjeżdza w klasie mt 20/30 ludzi :D Załóżmy ze przyjechało 20 i większosc ma modele typu SAVAGE, LST,TNX czy revo na d revo jest przewaga savagów,tnx i lst bo revo jest jedno a modeli o wiekszych silnikach niż 15 i 18 jest dużo więcej więc na zawodach weługmnie nie powinno być podziału ze względu na klasy [rste: Model który wazy 5kg ma bug bloc wiecej mocy ale masa modelu wieksza , model któy waży 4kg ma silnik 15 i według mnie to sie wyrównuje modele które mają silniki 15 sa lżejsze i rywalizacja jest wyrównana. Tak na prawdę jak do revo sie wsadi silnik 21 lub 23 np: Rb 323 to juz jest zaliczane do BIG-Block :twisted: według waszych przepisów a z takim silnikiem revo kładzie na łopatki sava czy TNXA więc kolejne hasło zasad to waga modelu i maxymalna pojemnosc silnika np takie proporcje :

waga modelu i silnik:

3/3,5kg - 15
3,5/4kg -15-18-21
4/4,5kg - 15-18-23-25
4,5/6kg - 15-18-23-25-32
6kg/7kg- 15-18-23-25-32-46 i dwósilnikowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 15, 2005 7:46 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 8:22 am
Posty: 3628
Lokalizacja: Wrocław
ZE CO??!! Czy Ty wstales dzisiaj lewa noga z lozka, ze wypisujesz takie bzdury? Te przepisy byly wzorowane na przepisach ROAR z USA. Jak wiadomo USA jest kolebka zawodow MT i raczej oni juz przemysleli sprawe przepisow. Twoje posty jak zwykle sa wybitnie chaotyczne i za bardzo nie mozna z nich wyciagnac zadnych wnioskow(i Ty chcesz byc modem tego dzialu :lol: ). Zostaw ten temat z waga i podzialem wedlug wagi/silnika. Ostatnio czytalem sprawozdanie z pierwszego wyscigu REVO w klasie big block, oczywiscie ze zmienionym silnikiem. I tam Revo nie radzilo sobie az tak dobrze jak w klasie small block. Wiec niech nie boja sie wlasciciele modeli z duzymi silnikami, ze wpadni REVO z duzym silnikiem i oni odrazu skazani sa na przegrana. Licza sie przede wszystkim umiejetnosci kierowcy a nie moc modelu, czasami zbyt duza moc moze przeszkadzac. Jakos w pierwszych zawodach wygralo REVO z sinlikiem .15, jesli sie nie myle, nad modelami z sinikiami wiekszymi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Teraz jest N maja 19, 2024 5:06 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL